TDC Bredbånd v. CyberCity ADSL
Fra : Al Dente

Dato : 20-06-01 01:15

Man går i skiftetanker:
CC 2048/512 : 895,- Kr

Hertil et mobilabb, da CC jo ikke leverer fastnet-tlf, og kun 1 sæt
kobber her :

275,- Kr pr Q / 3 : 91,- Kr pr md, og dyre takster selv med Zone
(i.f.t fastnet)

I alt 986,- Kr pr md

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

TDC Bredbånd 2048/512 : 949,- Kr pr md
Incl fastnet!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Surprise, CC er dyrere hvis udgiften til telefon-abb medregnes!

CC havde engang sidste år en slags "garanti" for at være billigst, er
den død?

Kom nu venligst ikke med en gang sælger-ævl om "sammenlignelige
produkter", det er jo den månedlige udgift der tæller....

/Al

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-06-01 10:50

Al Dente wrote:

> Kom nu venligst ikke med en gang sælger-ævl om "sammenlignelige
> produkter", det er jo den månedlige udgift der tæller....

Helt ærligt, hvad havde du tænkt os at vi kunne svare på dit indlæg?
Imho burde usenet være et diskussions forum.

Bo Simonsen

Software is like sex - it's better when it's free!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-06-01 10:56

"Al Dente" <al@it.deli.ny.us.con> wrote in message
[...snip]
> [...]
>
> Kom nu venligst ikke med en gang sælger-ævl om "sammenlignelige
> produkter", det er jo den månedlige udgift der tæller....

Du sammenligner 2 produkter der ikke kan sammenlignes.

CC er ikke et teleselskab, der kan levere fastnettelefoni (bortset fra deres
1033 udlandstelefoni)

Dermed kan du ikke sammenligne deres ADSL + mobilabonnement (tyder på du går
i Sonofon tanker) og sætte det op imod TDC.

Måske kunne du hvis CC leverede telefoni.

Jeg køber min mælk i Fakta og mine cornflakes i Aldi, og surprise er det
dyrere end hvis jeg køber det hele i Føtex. Dermed må jeg kunne klandre
Fakta for at være dyre???

--
Bjarke Andersen

Fra : Tom Hansen

Dato : 20-06-01 11:15

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg køber min mælk i Fakta og mine cornflakes i Aldi, og surprise er det
> dyrere end hvis jeg køber det hele i Føtex. Dermed må jeg kunne klandre

Jeg tror faktisk at det er dyrere i føtex ! med mindre at du køber en
bægerpose i Aldi og fakta

> --
> Bjarke Andersen

Tom Hansen
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke føtex

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 01:17

On Wed, 20 Jun 2001 11:56:20 +0200, "Bjarke Andersen"
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Du sammenligner 2 produkter der ikke kan sammenlignes.

Forkert. prisen kan!

TDC leverer et produkt der er ca 50 kr dyrere pr måned, men dette er
kun ca 150 kr pr kvartal, under halvdelen af prisen for et
fastnet-abb.

At CC er ude af stand til at tilbyde fastnet-abb er her ret
uinteressandt, den samlede pris for de to opmuntrer til at skifte til
TDC.

DETTE var min pointe!

>CC er ikke et teleselskab, der kan levere fastnettelefoni (bortset fra deres
>1033 udlandstelefoni)

Hvor intelligent af dig at oplyse mig om noget jeg selv skrev i mit
indlæg.
Har du egentlig læst det først

>Dermed kan du ikke sammenligne deres ADSL + mobilabonnement (tyder på du går
>i Sonofon tanker) og sætte det op imod TDC.

Det må vist begrundes nærmere. Det er begge internet-abb med samme
hastighed, henholdsvis med og uden fastnet-tlf.

Min halvskjulte konklusion er at den lavere pris hos CC for adsl-abb
ikke er så meget lavere at det kan betale et fastnet-abb hos en af
konkurrenterne, og er derfor for dyrt.

>Måske kunne du hvis CC leverede telefoni.

Kan du egentlig læse?

>Jeg køber min mælk i Fakta og mine cornflakes i Aldi, og surprise er det
>dyrere end hvis jeg køber det hele i Føtex. Dermed må jeg kunne klandre
>Fakta for at være dyre???

Vrøvl, læs mit indlæg før du kværulerer....

For lige at skære det ud i pap, da niveauet i denne gruppe åbentbart
er faldet så meget at det er nødvendigt:

CC adsl + TDK fastnet-tlf er dyrere end TDC Bredbånd med fastnet
inkluderet. For nuværende er CC spild af penge hvis man har brug for
både ADSL of fastnet-tlf.

Var det tydeligt nok!

/Al

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-06-01 07:50

> For lige at skære det ud i pap, da niveauet i denne gruppe åbentbart
> er faldet så meget at det er nødvendigt:

Jamn jeg takker, jeg elsker altid kritik, især af andre mennesker.

> CC adsl + TDK fastnet-tlf er dyrere end TDC Bredbånd med fastnet
> inkluderet. For nuværende er CC spild af penge hvis man har brug for
> både ADSL of fastnet-tlf.
>
> Var det tydeligt nok!

Tydeligt nok. Du ryger garanteret også hen i vejret, når jeg poninterer at
du nu snakker om priser ved ADSL+Fastnet og du i CC's tilfælde havde taget
højde for, at der nok ikke var 2 kobberpar, og derfor sammenlignede med
mobiltelefoni.

I hvert fald syntes jeg stadig ikke du kan sammenligne produkterne, da
selskaberne ikke er ens. Men istedet kunne jeg forslå du tog TDC på klingen
for deres pris, når nu den er 54,- dyrere en Orange ADSL Plus med fastnet??
De 2 kan bedre sammenlignes.

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten Boysen

Dato : 20-06-01 10:57

"Al Dente" <al@it.deli.ny.us.con> wrote in message

[snip]

> Kom nu venligst ikke med en gang sælger-ævl om "sammenlignelige
> produkter", det er jo den månedlige udgift der tæller....

Hvis du er sur over den månedlige udgift, så afmeld din telefon, og
anskaf dig nogle brevduer. På den måde har du også fået en ekstra hobby.

--
Morten Boysen

Fra : Fraxx

Dato : 20-06-01 12:55

> Hvis du er sur over den månedlige udgift, så afmeld din telefon, og
> anskaf dig nogle brevduer. På den måde har du også fået en ekstra hobby.

tænd dog et bål og send røgsignaler! det gør jeg...

Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke min stamme

Fra : Charbax

Dato : 20-06-01 21:18

> tænd dog et bål og send røgsignaler! det gør jeg...

ja, og ryg pot ved bålet.

det er billigst at bruge CC og ikke have nogen TDC fastnet. OG så ringe
over-IP gratis til hele verden med ritstele.com og hottelelink.com. Godt nok
virker de to services ikke med CC's cisco modem for de bruger et eller andet
H.323 protokol som CC's router ikke kan tåle.. men ideen er go nok. uhh..
jeg glæder mig til at alle telefoni udbyderne går ned når alle har fundet ud
af at bruge IP-telefoni. Eller også øger de snart prisen på
lokalt-samtalerne for at blive ved med at tjene penge..

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 01:25

On Wed, 20 Jun 2001 13:54:33 +0200, "Fraxx" <fraxxflame@.....dk>
wrote:

>tænd dog et bål og send røgsignaler! det gør jeg...
>
>Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke min stamme

Tror jeg gerne...

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 01:25

On Wed, 20 Jun 2001 00:14:31 GMT, Al Dente <al@it.deli.ny.us.con>
wrote:

>Man går i skiftetanker:

Som opfølgning på mit tidligere indlæg har jeg et spørgsmål der bør
kunne besvares med ja eller nej:

Har CC nogle planer om, i nærmeste fremtid, at sænke deres priser til
et niveau der, korrigeret for det manglende fastnet-tlf abb, kan
konkurrere med TDC Bredbånd?

Eller skal vi bare skifte med det samme.

Nu får jeg nok spørgsmålet: "hvorfor spørger du ikke CC direkte?"

Fordi jeg ønsker svaret udstillet her så alle de andre kunder der
ligeledes bliver flået kan læse det!

/Al

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-06-01 01:28

"Al Dente" <al@it.deli.ny.us.con> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har CC nogle planer om, i nærmeste fremtid, at sænke deres priser til
> et niveau der, korrigeret for det manglende fastnet-tlf abb, kan
> konkurrere med TDC Bredbånd?

Du forventer da vel ikke seriøst at CC skal slippe informationer ud om
dette, inden markedføringstrommerne har lydt?

mvh
Bjørn

Fra : Morten Boysen

Dato : 21-06-01 09:49

"Al Dente" <al@it.deli.ny.us.con> wrote in message
> Fordi jeg ønsker svaret udstillet her så alle de andre kunder der
> ligeledes bliver flået kan læse det!

Der er ingen der bliver flået. Dit regnestykke viste en forksel på 50
kr,- Er du utilfreds, så skift. Det er et frit marked.

--
Morten Boysen

Fra : Simon Skals

Dato : 21-06-01 18:04

It seems Al Dente wrote:
>Nu får jeg nok spørgsmålet: "hvorfor spørger du ikke CC direkte?"
>
>Fordi jeg ønsker svaret udstillet her så alle de andre kunder der
>ligeledes bliver flået kan læse det!

Flået? Helt ærligt... En merpris på kr. 37,- om måneden kan
næppe berettige dit temmelig farverige ordvalg.

CC's produkt er anderledes - med i prisen er en router, som kan
nogle ting, og desuden står det dig frit for at vælge en
alternativ leverandør af fastnet-telefoni. Endvidere skal du
betale en installationspris hos TDC, med mindre du vælger
gør-det-selv-modellen.

Hvis en besparelse på kr. 37,- om måneden er afgørende for dig,
og du i det hele taget finder TDC's løsning mere attraktiv, så
skift dog.

Og så kan du skifte tilbage til CC, hvis prisen på en 2 Mbps
linje falder med kr. 40,- om måneden - og tilbage til TDC igen,
når de sænker prisen med yderligere en femmer.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-06-01 18:12

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
> desuden står det dig frit for at vælge en
> alternativ leverandør af fastnet-telefoni.

Bemærk fra første indlæg:
"kun 1 sæt kobber her"

Ellers enig i dit indlæg

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Simon Skals

Dato : 21-06-01 18:14

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:

>Bemærk fra første indlæg:
>"kun 1 sæt kobber her"

Med mindre der allerede har fundet en overdragelse sted, så vil
det vel være en mulighed for en eventuel fastnet-operatør?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-06-01 18:45

> Med mindre der allerede har fundet en overdragelse sted, så vil
> det vel være en mulighed for en eventuel fastnet-operatør?

Jeg forstår sætningen som om han netop har fået afslag i første hug og
derfor har overdraget til CC
(på den anden side har jeg faktisk kun hørt at WOL overtager kobber)

Fra : Simon Skals

Dato : 21-06-01 19:10

>Jeg forstår sætningen som om han netop har fået afslag i første hug og
>derfor har overdraget til CC

Det kan vi kun gisne om - og håbe på Al Dentes klarsyn.

>(på den anden side har jeg faktisk kun hørt at WOL overtager kobber)

Jeg mener, at Cybercity laver overdragelser, såfremt der
forefindes to linjer, fx en ISDN og en analog.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 19:39

On Thu, 21 Jun 2001 18:10:07 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Det kan vi kun gisne om - og håbe på Al Dentes klarsyn.

Du glemte smiley'en, Simon, her er en!

Jeg har CC 1-megmodem, bor i en etageejendom, og har ifølge TD kun een
linie inde.

Selv hvis TD er villig til at lægge en linie mere ind til fastnet-tlf
(og stadig lade mig beholde jeres linie til DSL) vil det STADIG være
dyrere end at skifte helt til TDC.

Hvad er egentlig mit incitament til at blive?

1. Jeg har IKKE noget behov for fast IP

2. Jeg HAR behov for fastnet.

3. Jeg HAR behov for en STABIL mailserver-account.

P.S TDC's mailservere crasher sjældent!!!!

Jeg er flere gange blevet "unsubscribet" fra maillists pga at min
email har bouncet. Det har jeg fra listmanager selv, det er ikke noget
jeg tror! I påstår normalt at der ikke går noget post tabt, at det kun
forsinkes, men det kan vist ikke forklare et "bounce"?

/Al

Fra : Morten Boysen

Dato : 21-06-01 20:03

> [...]
> jeg tror! I påstår normalt at der ikke går noget post tabt, at det kun
> forsinkes, men det kan vist ikke forklare et "bounce"?

Bouncet post er ikke gået tabt. Det er bouncet. Afsender ved det, og kan
sende det igen. Normalt vil jeg forstå tabt post, som post der
forsvinder til de evige bitmarker, uden hverken afsender eller modtager
får direkte besked.

--
Morten Boysen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-06-01 20:10

On Thu, 21 Jun 2001 18:38:56 GMT, Al Dente <al@it.deli.ny.us.con>
wrote:

> [...]
>jeg tror! I påstår normalt at der ikke går noget post tabt, at det kun
>forsinkes, men det kan vist ikke forklare et "bounce"?

Diverse større lists (kan ikke huske om det er Egroups, der er slem)
har været behæftet med diverse fejl, der har gjort, at de har trigget
på forekommende, midlertidige fejl (400-fejlkoder), i stedet for
reelle, permanente fejl (500-fejlkoder, fx "Kontoen findes ikke"). Det
har i hvert fald forvirret en sjat folk før. Her var det også
"listmanager" selv, der nævnte, at ting bouncede.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Simon Skals

Dato : 21-06-01 20:14

It seems Al Dente wrote:
> [...]
>
>Selv hvis TD er villig til at lægge en linie mere ind til fastnet-tlf
>(og stadig lade mig beholde jeres linie til DSL) vil det STADIG være

Hvis du kun har mobiltelefon pt., så skal du vel også slippe kr.
950,- for at få installeret en fastnet-telefon.

>Hvad er egentlig mit incitament til at blive?

Jeg bekymrer mig ikke særlig meget omkring dit personlige
incitament for at gøre det ene eller det andet. Til gengæld
anfægter jeg dit forsøg på at overføre omstændighederne for din
konkrete situation til at dække hele kundesegmentet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 21:06

On Thu, 21 Jun 2001 19:13:40 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Hvis du kun har mobiltelefon pt., så skal du vel også slippe kr.
>950,- for at få installeret en fastnet-telefon.

Ja, besparelsen er på længere sigt, idet jeg er begyndt at føle
mobilpriserne snære.

En væsentlig del af det....

/AL

Fra : Simon Skals

Dato : 21-06-01 21:53

It seems Al Dente wrote:

>En væsentlig del af det....

- tror du. Jeg tror noget andet, og så er der ikke rigtig nogen
grund til at træde mere rundt i det.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 21:54

On Thu, 21 Jun 2001 20:53:00 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>- tror du. Jeg tror noget andet, og så er der ikke rigtig nogen
>grund til at træde mere rundt i det.

OK, let's leave it..

/Al

Fra : Morten Boysen

Dato : 21-06-01 22:10

> En væsentlig del af det....

Det kan du være ret sikker på, du ikke er.

--
Morten Boysen

Fra : Rune

Dato : 21-06-01 10:01

> [...]
>
> Kom nu venligst ikke med en gang sælger-ævl om "sammenlignelige
> produkter", det er jo den månedlige udgift der tæller....

CC har ikke, og har aldrig haft en prisgaranti, kun en teknologigaranti: se
http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/spoergsmaal_og_svar/home.phtml?link=6#
1 ( søg efter garanti)

så det er visst du som ævler..............(kunne ikke dy mig)

Venlig hilsen Rune

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 18:02

On Thu, 21 Jun 2001 11:01:28 +0200, "Rune" <rune@remove.city.dk>
wrote:

> [...]
>1 ( søg efter garanti)
>
>så det er visst du som ævler..............(kunne ikke dy mig)

Hmmmm...., OK!

Ja, den er meget fikst skrevet, men jeg har rent faktisk været udsat
for at den virkede, men som du skriver, kun hvis der ændres i de andre
kunders forhold. Jeg antager at det er ment som en slags garanti for
at de gamle kunder ikke får dårligere forhold end de nye.

Oh well, TDC er stadig ca 50 kr billigere pr måned hvis jeg også skal
have fastnet-tlf, og det var egentlig DET der var min pointe

"Covering my misunderstanding, voting with my Wallet!"

/Al

"I'm Home, Tante Danmark, have you missed me?"

Fra : Simon Skals

Dato : 21-06-01 18:11

It seems Al Dente wrote:
>Kom nu venligst ikke med en gang sælger-ævl om "sammenlignelige
>produkter", det er jo den månedlige udgift der tæller....

Og forskellen på produkterne, selvom du har svært ved at fatte
det.

Hvis du har brug for fast IP, muligheden for at sætte flere
maskiner online uden at betale ekstra og gerne vil have frit valg
mellem landets fastnet-operatører, så kan Cybercitys løsning
faktisk noget, TDC's ikke kan.

Hvis du bare vil have en maskine på og er ligeglad med fast IP og
gerne vil have dit fastnet-abonnement hos TDC, ja, så sparer du
ganske rigtigt nogle penge.

Uanset hvad så er det på ingen måde "sælger-ævl", at produkterne
er forskellige og derfor ikke kan sammenlignes direkte. Men det
er nok for nuanceret en holdning for en mand med så bombastiske
meninger og ditto ordvalg.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 19:14

On Thu, 21 Jun 2001 17:11:18 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Og forskellen på produkterne, selvom du har svært ved at fatte
>det.

Du har vist stadig ikke læst mit indlæg....
Det er ikke MIT problem at I ikke tilbyder fastnet, og/eller at denne
forskel ikke afspejles i prisen.

Bare EEN af de to var opfyldt ville være godt, men begge viser at CC's
evne eller vilje til at konkurrere er kraftigt forringet.

Kan du huske sidste gang TDK satte prisen ned, og CC matchede den på
mindre end to dage!

>Hvis du har brug for fast IP

Har jeg ikke, ville betale ekstra for at slippe for at være "sitting
duck" for scriptkiddies, men det har du før fortalt ikke er muligt.

>, muligheden for at sætte flere
>maskiner online uden at betale ekstra

TDC giver to dynamiske IP, flere kan tilkøbes.

Dette er så vidt jeg kan udlede en slags Bridge, så der burde ikke
være bøvl med NAT, NetMeeting og lign.

Kommentarer modtages gerne hvis dette ikke er korrekt.

>og gerne vil have frit valg
>mellem landets fastnet-operatører.

Det er også ret ligemeget....

>Hvis du bare vil have en maskine på og er ligeglad med fast IP og
>gerne vil have dit fastnet-abonnement hos TDC, ja, så sparer du
>ganske rigtigt nogle penge.

Tak, Simon, det var bare det....

>Uanset hvad så er det på ingen måde "sælger-ævl", at produkterne
>er forskellige og derfor ikke kan sammenlignes direkte.

Prisen kan, kan du ikke forstå det?

Det er jeg overbevist om at jeres salgsafdeling kan, hvis
tilstrækkelig mange kunder drager den samme konklusion.

Det er nøjagtig den samme holdning som TDK udviste før
liberaliseringen, men de vågnede heldigvis op senere.

> Men det
>er nok for nuanceret en holdning for en mand med så bombastiske
>meninger og ditto ordvalg.

Mine holdninger er vist langt mere nuancerede end dine, siden du er
komplet ude af stand til at forstå at TDC, med deres nuværende tilbud,
slår jer på de fleste områder.

Er du udbrændt, Simon?

Jeg ved at det sker i denne branche, og jeg synes at du er meget mere
"firmaets mand" i dag end du engang var.

Beklager at måtte sige det....

Må dog medgive at du ikke er den eneste her i gruppen, det ser ud til
at være en udbredt trend.

"Når krybben er næsten tom bides hestene"

/Al

Fra : Simon Skals

Dato : 21-06-01 19:33

It seems Al Dente wrote:

>Du har vist stadig ikke læst mit indlæg....

Jo.

>Det er ikke MIT problem at I ikke tilbyder fastnet, og/eller at denne
>forskel ikke afspejles i prisen.

Det har jeg aldrig kommenteret. Produkterne er stadig forskellige.

> [...]
>evne eller vilje til at konkurrere er kraftigt forringet.
>
>Kan du huske sidste gang TDK satte prisen ned, og CC matchede den på

I mine øjne er en forskel på mindre end kr. 50,- ikke det helt
store, når den månedlige ydelse i forvejen er tæt på kr. 1.000,-

Jeg kunne sikkert have sparet nogle penge her og der, hvis jeg
gennem tiderne havde shoppet rundt mellem de forskellige
fastnet-operatører. Alligevel har jeg altid haft min telefon hos
Tele Danmark. Hvorfor? Dels har jeg aldrig haft grund til at være
utilfredse med dem, og dels mener jeg ikke, at besværet med at
skifte har kunnet opvejes af en eventuel besparelse.

>Har jeg ikke, ville betale ekstra for at slippe for at være "sitting
>duck" for scriptkiddies, men det har du før fortalt ikke er muligt.

Hvad er det, der ikke er muligt?

I øvrigt skal man enten være svagt paranoid eller have en udpræget
evne til at skaffe sig fjender på IRC, før man behøver at bekymre
sig om at blive "sitting duck".

>TDC giver to dynamiske IP, flere kan tilkøbes.

Er der to som udgangspunkt? Jeg har svært ved at tyde siden med
priser.

Mht. tilkøb så er det jo med til at forringe resultatet af din
kalkule.

>Dette er så vidt jeg kan udlede en slags Bridge, så der burde ikke
>være bøvl med NAT, NetMeeting og lign.

Bestemt. Igen er der tale om en forskel.

>Det er også ret ligemeget....

Fint nok. Men har du undersøgt, hvor meget du kunne spare, hvis
du fik en alternativ operatør? Måske kan du finde en billigere
kombination, hvorved du ikke bliver flået - for nu at følge din
logik.

>Tak, Simon, det var bare det....

Så er den vel heller ikke meget længere? Ovenstående kunne du ret
let have konstateret uden al din snak om at blive flået, osv.

>Prisen kan, kan du ikke forstå det?

Hvis et æble koster fem kroner og en banan koster seks kroner, så
er præmissen for en direkte prissammenligning, at et æble efter
din mening er mindst lige så god som en banan.

>Det er jeg overbevist om at jeres salgsafdeling kan, hvis
>tilstrækkelig mange kunder drager den samme konklusion.

Givetvis. Sådan fungerer tingene nu engang. Afsætningskurven og
den slags.

>Det er nøjagtig den samme holdning som TDK udviste før
>liberaliseringen, men de vågnede heldigvis op senere.

Mon dog.

>Mine holdninger er vist langt mere nuancerede end dine, siden du er
>komplet ude af stand til at forstå at TDC, med deres nuværende tilbud,
>slår jer på de fleste områder.

TDC's tilbud er åbenbart mere attraktivt for dig. Det er een
ting, men det er ikke nok til at udlede, at TDC's produkt
generelt er Cybercitys overlegent.

>Er du udbrændt, Simon?

Nej, og hvad kommer det sagen ved?

>Jeg ved at det sker i denne branche, og jeg synes at du er meget mere
>"firmaets mand" i dag end du engang var.

Jeg kan skam fint leve med, at du foretrækker et TDC-produkt,
hvis det matcher dine krav og samtidig er billigere. Jeg har
kun reageret på usagligheden i din argumentation.

Vi bliver i rillen: Mon dog.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-06-01 20:14

> Er der to som udgangspunkt? Jeg har svært ved at tyde siden med
> priser.

Ja, på BB|ADSL

> Hvis et æble koster fem kroner og en banan koster seks kroner, så
> er præmissen for en direkte prissammenligning, at et æble efter
> din mening er mindst lige så god som en banan.

ahh, jeg havde ledt efter den perfekte analogi.
Der var den, omend den burde have været med biler

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 21:04

On Thu, 21 Jun 2001 18:32:30 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Jo.

Et er at læse, et andet at forstå....

>Det har jeg aldrig kommenteret. Produkterne er stadig forskellige.

Har jeg aldrig nægtet, blot konstateret at jeres produkt ikke er helt
billigt nok set i forhold til hvad konkurrenten tilbyder, når den
gængse pris for dennes ekstra ydelse (fastnet) inregnes.

Set isoleret (ADSL <> ADSL, samme hastighed) er i billigere, men som
du selv skriver er produkterne ikke helt ens, da TDC's produkt
indeholder ekstra ydelser (fastnet).

>I mine øjne er en forskel på mindre end kr. 50,- ikke det helt
>store, når den månedlige ydelse i forvejen er tæt på kr. 1.000,-

Korrekt, men det er disse trappetrin priskrigen ser ud til at foregå
i, og mon du ville mene det samme hvis differencen var til jeres
fordel.

Fastnet-abb koster nu engang det det koster, uanset om det er incl
eller excl.

> [...]
>utilfredse med dem, og dels mener jeg ikke, at besværet med at
>skifte har kunnet opvejes af en eventuel besparelse.

Korrekt, der findes en bagatelgrænse hvor det ikke er besværet værd.
Denne er fuldstændig individuel og subjektiv.

Lad mig stille et par spørgsmål:

1. Er der stadig en klausul om at TD må beslaglægge jeres linie til
mig hvis de mener at skulle bruge den?

Det var der meget skriveri om her for en del måneder siden, og også et
indlæg fra en der mente at have oplevet det.

2. Kan jeg risikere at påkalde det i (1) nævnte problem hvis jeg
bestiller et fastnet-abb hos TDC?

Jeg må indrømme at jeg ikke er opdateret om hvorvidt det er blevet
muligt at dele en linie mellem CC og TD vha et filter, er det
tilfældet.

>Hvad er det, der ikke er muligt?

At slippe for fast IP hos jer.

>I øvrigt skal man enten være svagt paranoid

Tja, jeg har antivirus, ZA og WebWasher, så det er jeg vel....

> eller have en udpræget
>evne til at skaffe sig fjender på IRC,

Desværre, bruger ikke chat, er det ikke for børn.......

> før man behøver at bekymre
>sig om at blive "sitting duck".

Jeg håber inderligt at du har ret, men tvivler.

Nettet vokser, og flere "Bodega-Bjarne" kommer online hvert øjeblik.
Selv han kan betjene SubSeven og lignende.
Der samles oplysninger som aldrig før, og NNTP-Posting-Host er svær at
lyve sig fra.

Heldigvis har EasyNews valgt at strippe den, har i?

>Er der to som udgangspunkt? Jeg har svært ved at tyde siden med
>priser.

Det er godt gemt, men "Nuanceret" som jeg er har jeg læst lidt i
vilkårene:

http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/pdf/2002_bbvilkaar.pdf ,
se side 11 under "IP-adresser"

>Mht. tilkøb så er det jo med til at forringe resultatet af din
>kalkule.

Eller give mere med for den samme pris.
Pris/Ydelse.

To dynamiske eller en statisk, Valgfrit!!

>Bestemt. Igen er der tale om en forskel.

Ja OK, smag og behov er forskellig.

> [...]
>du fik en alternativ operatør? Måske kan du finde en billigere
>kombination, hvorved du ikke bliver flået - for nu at følge din

Med mit nuværende forbrug, meget lidt.
Endnu en ting at tænke på, det har du ret i.

MEN:

Hvad tror du min chance er for at få dem til at lægge et stykke kobber
mere ind, uden at de snupper jeres linie?

Jeg er ligeglad med fast IP, endda "negativt ligeglad".

Jeg er ikke specielt interesseret i fastnet hos TDC, men bare i
fastnet hos EN ELLER ANDEN. TDC tilbyder alt på eet sæt kobber.

>Så er den vel heller ikke meget længere? Ovenstående kunne du ret
>let have konstateret uden al din snak om at blive flået, osv.

Ja, men det kan andre inspiration til at gøre de samme overvejelser.

>Hvis et æble koster fem kroner og en banan koster seks kroner, så
>er præmissen for en direkte prissammenligning, at et æble efter
>din mening er mindst lige så god som en banan.

Nej, at den ene forretning kun tilbyder den ene vare, den anden
tilbyder begge, og dette til en beskeden merpris der ikke normalt
ville være nok til at købe den anden vare for separat.

>Givetvis. Sådan fungerer tingene nu engang. Afsætningskurven og
>den slags.

Ja

>Mon dog.

Ikke?
Mener du at "udviste" eller "vågnede op" er forkert?

>TDC's tilbud er åbenbart mere attraktivt for dig. Det er een
>ting, men det er ikke nok til at udlede, at TDC's produkt
>generelt er Cybercitys overlegent.

Korrekt, jeg præcicerer:

TDC's produkt er Cybercitys overlegent TIL MIT BEHOV.

Nuanceret nok?

>Nej, og hvad kommer det sagen ved?

>Jeg kan skam fint leve med, at du foretrækker et TDC-produkt,
>hvis det matcher dine krav og samtidig er billigere. Jeg har
>kun reageret på usagligheden i din argumentation.

Usaglit?

At CC er dyrere hvis man også skal have fastnet-tlf?

Hvor mange husstande tror du ønsker at undvære det i længden,
mobilpriserne taget i betragtning??

Jeg har IKKE påstået at CC kan lastes for at fastnet-abb koster det
det gør, men påpeger at de ikke har lavet dette regnestykke og forsøgt
at matche priserne.

Det er naturligvis CC's ret at undlade dette, ligesom det også er
kundernes ret at søge andre græsgange.

Jeg kan love dig at især nyetablerede familier sparer hvor de kan, og
de færreste kan/vil klare sig med mobiltelefoner.

Jeg håber at jeg har præciceret mine argumenter nu!

Mit oprindelige indlæg var provokeret af at mit "behov" nok ikke er så
usædvanligt, og at det ville have interesse for en større kreds,
nemlig kunderne.

Hvor mange almindelige Hr. og Fru. Danmark:

1. Kører egne web- eller ftp-servere?

2. Har lyst til at rode med routere og NAT.

Farverige gloser var begrundet i at der er en tiltagende tendens til
snakken udenom i denne gruppe, og som kunde kan man blive ret
irriteret over denne attitude.

Efter at have læst dine indlæg i den senere tid, Simon, kan jeg
konstatere at jeg ikke er ene om at have en kortere lunte end
tidligere (½ til 1 år siden)

Vær bare glad for at du i det mindste ikke er telefon-supporter!

>Vi bliver i rillen: Mon dog.

Hvordan skal jeg ellers tolke det, (næsten) alle andre i branchen
lider da af brødnid i dag!

/Al

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-06-01 21:13

In article <6fg4jtkgohcu5n43dagbcgfjd2mbg4dgla@4ax.com>, Al Dente wrote:

> [...]
>
> Hvor mange almindelige Hr. og Fru. Danmark:
>
> 1. Kører egne web- eller ftp-servere?
>
> 2. Har lyst til at rode med routere og NAT.

Og hvor mange af disse har så lyst til at give så mange penge som ADSL
koster? ADSL er stadig for nørderne.

> Farverige gloser var begrundet i at der er en tiltagende tendens til
> snakken udenom i denne gruppe, og som kunde kan man blive ret
> irriteret over denne attitude.

Og jeg kan blive irriteret over at alle dine argumenter er så
egocentriske, må jeg så bruge farverige gloser?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Smoking is one of the leading causes of statistics.

Fra : Morten Boysen

Dato : 21-06-01 21:34

> Korrekt, jeg præcicerer:
>
> TDC's produkt er Cybercitys overlegent TIL MIT BEHOV.

Det var da på tide, du indrømmede det. Kunne du ikke have gjort det fra
start af?

> [...]
>
> Jeg har IKKE påstået at CC kan lastes for at fastnet-abb koster det
> det gør, men påpeger at de ikke har lavet dette regnestykke og forsøgt

Du skal lige være opmærskom på, at mange kunder bruger har fået ekstra
delt kobber.

> Jeg kan love dig at især nyetablerede familier sparer hvor de kan, og
> de færreste kan/vil klare sig med mobiltelefoner.

Det er skal heller ikke nødvendigt for mange.

> Mit oprindelige indlæg var provokeret af at mit "behov" nok ikke er så
> usædvanligt, og at det ville have interesse for en større kreds,
> nemlig kunderne.

Du antager igen, at alle kunder har samme kriterier som dig. Jeg kan
forsikre dig om, at det ikker forholder sig sådan.

> Farverige gloser var begrundet i at der er en tiltagende tendens til
> snakken udenom i denne gruppe, og som kunde kan man blive ret
> irriteret over denne attitude.

Snakke udenom? Hvordan det? Du skriver et indlæg, afslutter med en
glose, om at du ikke vil modsiges. Når folk så gør det alligevel,
snakker de så udenom?

--
Morten Boysen

Fra : Simon Skals

Dato : 21-06-01 21:50

It seems Al Dente wrote:

>Et er at læse, et andet at forstå....

Jeg har fint forstået dine indlæg. Måske er det din evne til
præcist at formulere, hvad du mener, det kniber med.

>Har jeg aldrig nægtet, blot konstateret at jeres produkt ikke er helt
>billigt nok set i forhold til hvad konkurrenten tilbyder, når den
>gængse pris for dennes ekstra ydelse (fastnet) inregnes.

- med mindre forbrugeren vurderer, at Cybercitys produkt rummer
fordele, der kan forsvare merprisen. Det gør du ikke.

>Set isoleret (ADSL <> ADSL, samme hastighed) er i billigere, men som
>du selv skriver er produkterne ikke helt ens, da TDC's produkt
>indeholder ekstra ydelser (fastnet).

Det var ikke den eneste forskel jeg pointerede.

>Korrekt, men det er disse trappetrin priskrigen ser ud til at foregå
>i, og mon du ville mene det samme hvis differencen var til jeres
>fordel.

Ja. Og nu du nævner priskrigen, hvad er så din sikkerhed for, at
det i morgen stadig er TDC, der er billigst?

>Korrekt, der findes en bagatelgrænse hvor det ikke er besværet værd.
>Denne er fuldstændig individuel og subjektiv.

Bingo.

>Lad mig stille et par spørgsmål:
>
>1. Er der stadig en klausul om at TD må beslaglægge jeres linie til
>mig hvis de mener at skulle bruge den?

Sikkert, men den er mig bekendt aldrig blevet anvendt.

>Det var der meget skriveri om her for en del måneder siden, og også et
>indlæg fra en der mente at have oplevet det.

Det lyder ikke umiddelbart som en særlig pålidelig kilde.

>2. Kan jeg risikere at påkalde det i (1) nævnte problem hvis jeg
>bestiller et fastnet-abb hos TDC?

Ja, men der er ikke meget, der taler for, at det vil ske.

>At slippe for fast IP hos jer.

At forlade sig på dynamisk IP som et element af sikkerhed er
decideret dumt.

>Jeg håber inderligt at du har ret, men tvivler.
>
>Nettet vokser, og flere "Bodega-Bjarne" kommer online hvert øjeblik.
>Selv han kan betjene SubSeven og lignende.

Han kan sikkert også betjene trojans, der løbende holder ham
informeret om IP-adressen på din maskine.

>Der samles oplysninger som aldrig før, og NNTP-Posting-Host er svær at
>lyve sig fra.
>
>Heldigvis har EasyNews valgt at strippe den, har i?

Ingen ansvarlige udbydere fjerner NNTP-Posting-Host.

>Ja OK, smag og behov er forskellig.

Bingo igen.

> [...]
>
>Hvad tror du min chance er for at få dem til at lægge et stykke kobber
>mere ind, uden at de snupper jeres linie?

Med mindre du har indgivet en overdragelseserklæring til
Cybercity for at få din nuværende 1Meg-Modem-installation, så har
TDC stadig forsyningspligt på telefoni hos dig. Du kan derfor
bestille en fastnet-linje og - med al sandsynlighed - beholde din
1Meg-linje. Hvorvidt du efterfølgende kan overdrage til
telefonlinje til en anden tele-operatør, skal jeg ikke kunne
sige, og jeg ved heller ikke, hvad det vil påføre dig af
økonomiske omkostninger (ud over oprettelsen på fastnet-linjen
fra TDC forstås).

>Ja, men det kan andre inspiration til at gøre de samme overvejelser.

Ja, bevares.

>Nej, at den ene forretning kun tilbyder den ene vare, den anden
>tilbyder begge, og dette til en beskeden merpris der ikke normalt
>ville være nok til at købe den anden vare for separat.

Du har vist ikke forstået analogien.

>Ikke?
>Mener du at "udviste" eller "vågnede op" er forkert?

Jeg ser intet belæg for at drage sammenligninger mellem Cybercity
i dag og TDC for 10-15 år siden.

>Korrekt, jeg præcicerer:
>
>TDC's produkt er Cybercitys overlegent TIL MIT BEHOV.
>
>Nuanceret nok?

Ja. Det var du længe om at indse.

>Usaglit?
>
>At CC er dyrere hvis man også skal have fastnet-tlf?

Hvad jeg fandt usagligt var din unuancerede indgangsvinkel, jf.
ovenstående.

>Hvor mange husstande tror du ønsker at undvære det i længden,
>mobilpriserne taget i betragtning??

Aner det ikke, og det er også sagen uvedkommende. Folk kan have
den ene, anden eller tredje grund for at foretrække TDC frem for
CC eller vice versa, og hverken du eller jeg kan udtale os på
vegne af den samlede masse.

> [...]
>de færreste kan/vil klare sig med mobiltelefoner.
>
>Jeg håber at jeg har præciceret mine argumenter nu!

Jeg har fra starten af forstået, at du mener, at din situation og
dine holdninger er at betragte som repræsentative for flertallet.
Det betyder ikke, at jeg er enig med dig.

>Farverige gloser var begrundet i at der er en tiltagende tendens til
>snakken udenom i denne gruppe, og som kunde kan man blive ret
>irriteret over denne attitude.

Og alligevel har du senere måttet erkende, at dine hentydninger
til "sælger-ævl" mv. rent faktisk var ensidige og unuancerede.

>Efter at have læst dine indlæg i den senere tid, Simon, kan jeg
>konstatere at jeg ikke er ene om at have en kortere lunte end
>tidligere (½ til 1 år siden)

Det ville klæde dig, hvis du fokuserede mindre på min person og
mere på de ting, jeg skriver.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 23:13

On Thu, 21 Jun 2001 20:49:59 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Jeg har fint forstået dine indlæg. Måske er det din evne til
>præcist at formulere, hvad du mener, det kniber med.

Forskellen mellem de to er jo relativ....

>- med mindre forbrugeren vurderer, at Cybercitys produkt rummer
>fordele, der kan forsvare merprisen. Det gør du ikke.

Korrekt.

?

>Ja. Og nu du nævner priskrigen, hvad er så din sikkerhed for, at
>det i morgen stadig er TDC, der er billigst?

Ingen som helst.
Hvis jeg havde den viden ville det være meget enklere.
Den viden bliver normalt bare ikke offentliggjort længe før et tilbud
træder i kraft, så man er henvist til at gætte.

Der henvises normalt til "vent og se", "det er ikke besluttet endnu"
eller "desværre, jeg ved det, men bossen forbyder mig at sige mere
lige nu"

>Bingo.

Vi er enige, Hurra!

>Sikkert, men den er mig bekendt aldrig blevet anvendt.

Er noteret, lyder godt!

>Det lyder ikke umiddelbart som en særlig pålidelig kilde.

Heller ikke hvis det var ham selv?
Men ok, du har ret, Usenet er ikke noget man bør satse meget på med
mindre man kender den der postede indlægget.

Det var dog et "indicium" der pegede i samme retning som de andre
indikatorer, til TDC's fordel, dog bestemt ikke til deres ære..

>Ja, men der er ikke meget, der taler for, at det vil ske.

Ok, det må jeg undersøge nærmere.
Det ville koste dem en del tid, da der er fire etager ned i
kælderen....
Derfor min skepsis mht om de vil kunne nære sig for at bruge den
klausul, eller sige "bestilling afvist, din ene linie er i brug"

>At forlade sig på dynamisk IP som et element af sikkerhed er
>decideret dumt.

Det gør jeg, som andetsteds nævnt heller ikke(1), men livrem og seler
er bedre end livrem alene....

>Han kan sikkert også betjene trojans, der løbende holder ham
>informeret om IP-adressen på din maskine.

Som sagt er der andet end trojans der kan banke på.

>Ingen ansvarlige udbydere fjerner NNTP-Posting-Host.

CC tager altså ikke privatliv på nettet alvorligt?

Den lader vi lige stå lidt....!

> [...]
>sige, og jeg ved heller ikke, hvad det vil påføre dig af
>økonomiske omkostninger (ud over oprettelsen på fastnet-linjen

"med al sandsynlighed"
OK, det beroliger mig, ....vistnok......med al sandsynlighed

Ok, tak for redegørelsen..

>Ja, bevares.

>Du har vist ikke forstået analogien.

Det mener jeg jeg har.

>Jeg ser intet belæg for at drage sammenligninger mellem Cybercity
>i dag og TDC for 10-15 år siden.

OK, men det gør jeg, holdningsmæssigt, om ikke strukturelt!

Når der skal kapres kunder er der ingen grænser for fleksibiliteten,
men når man så har oparbejdet en kundebase kan man "hvile på sine
laurbær", og arrogance og stivstikkeri sniger sig langsomt men sikkert
ind. Dog ikke noget specielt for CC, det sker for mange virksomheder
med vokseværk. Når de ikke økonomisk har "kniven for struben" bliver
de ligeglade over for kunderne, og vækkes kun hvis et stort antal
forlader dem.

>Ja. Det var du længe om at indse.

Jeg antog at du kunne læse indad, men ok....

RIGHT!....

>Hvad jeg fandt usagligt var din unuancerede indgangsvinkel, jf.
>ovenstående.

OK

>Aner det ikke, og det er også sagen uvedkommende.

Jeg kan love dig at jeres marketing-fiduser nok ser anderledes på den
sag, for deres opgave er at skabe, forbedre eller vedligeholde jeres
markedsandele, men ok....

>Folk kan have
>den ene, anden eller tredje grund for at foretrække TDC frem for
>CC eller vice versa, og hverken du eller jeg kan udtale os på
>vegne af den samlede masse.

Korrekt
Hvis CC mener at deres produkt tiltaler tilstrækkeligt mange til at
det kan løbe rundt, bør alt jo være fint.

>Jeg har fra starten af forstået, at du mener, at din situation og
>dine holdninger er at betragte som repræsentative for flertallet.
>Det betyder ikke, at jeg er enig med dig.

OK, så længe kunderne er enige med dig er alt jo fint....

>Og alligevel har du senere måttet erkende, at dine hentydninger
>til "sælger-ævl" mv. rent faktisk var ensidige og unuancerede.

Ensidige, JA, unuancerede,Måske, ubegrundede, NEJ!

Det er sådan kunder engang imellem opfører sig, når de har hørt på for
mange bortforklaringer i for lang tid (generelt her, ikke kun dig)

Jeg er ikke politiker, men kunde.

Indholdet er det her det væsentlige.

Din ovenstående kommentar tager jeg som udtryk for at du hellere vil
diskutere min udtryksform end essencen i den?

At du er uenig i min udtryksform gør intet for at forbedre min
fornemmelse af at du ikke er nær så neutral og objektiv som du
vitterlig var engang.

>Det ville klæde dig, hvis du fokuserede mindre på min person og
>mere på de ting, jeg skriver.

På grund af dine bastante kommentarer til andre tidligere "kritikere"
kan det være meget svært at skille dig fra dine udtalelser, men ok,
jeg skal prøve, i al fald for en stund.

Det oprindelige udtryk "sælger-ævl" var møntet generelt på den måde
ISP-personer her i gruppen er begyndt at optræde på, ikke specielt kun
eller udelukkende dig.

De ting du skriver skal vel tilskrives DIG og ikke CC, har jeg
forstået dig ret?

Du har tidligere hævdet at du udtaler dig for egen regning, selvom du
forsvarer CC med næb og kløer, gælder det endnu?

/Al

Fra : Simon Skals

Dato : 22-06-01 00:50

It seems Al Dente wrote:

> [...]
>
>Der henvises normalt til "vent og se", "det er ikke besluttet endnu"
>eller "desværre, jeg ved det, men bossen forbyder mig at sige mere

Naturligvis. Der er dog næppe nogen tvivl om, at markedet stadig
er i bevægelse, og at priserne næppe er de samme om blot et halvt
år - så sent som i dag har Tiscali tilsyneladende justeret deres
prisstruktur.

Denne observation sammenholdt med uopsigelighedsperioden på seks
måneder - som vist nok praktiseres af samtlige leverandører - kan
for mig at se være en ganske god grund til, at folk tøver med at
skifte.

>Det var dog et "indicium" der pegede i samme retning som de andre
>indikatorer, til TDC's fordel, dog bestemt ikke til deres ære..

Der er ingen grund til at rise TDC for omtalte klausul, når der
intet bevis er for, at den er blevet anvendt.

>Det gør jeg, som andetsteds nævnt heller ikke(1), men livrem og seler
>er bedre end livrem alene....

Jeg skrev "som et element af". Dynamisk IP er ikke en sikring af
noget som helst. Hvad vil du gøre, hvis du trækker den IP-adresse
i puljen, som få timer forinden tilhørte en kunde, der kaldte 500
script-kiddies for hundehoveder på IRC?

>CC tager altså ikke privatliv på nettet alvorligt?
>
>Den lader vi lige stå lidt....!

Hvor mange af de større danske ISP'er fjerner kundens IP-adresse
fra på indlæggene? Mit gæt vil være nul.

Dit privatliv bliver ikke forringet af den grund; det er kun din
udbyder, der kan aflæse dit navn, adresse, mv. ud fra
IP-adressen.

>Det mener jeg jeg har.

Nej. Læs den som følger: Hvis TDC's produkt med telefon og ADSL
koster fem kroner, og Cybercitys produkt suppleret med et separat
telefonabonnement koster seks kroner, så er præmissen for en
direkte prissammenligning, at TDC's løsning efter din mening er
mindst lige så god som kombinationen af Cybercity og et separat
abonnement.

Det er sagen i en nøddeskal.

> [...]
>med vokseværk. Når de ikke økonomisk har "kniven for struben" bliver
>de ligeglade over for kunderne, og vækkes kun hvis et stort antal

Idet jeg antager, at dit kendskab til Cybercitys organisation mv.
er ganske begrænset, så gider jeg slet ikke kommentere
ovenstående.

>Jeg antog at du kunne læse indad, men ok....

Hold nu op. Du lagde ud med at hævde, at folk blev flået, og at
det var sælger-ævl at påstå, at produkterne skulle være
forskellige på anden vis end at den ene løsning var inklusive
telefonabonnement, den anden uden.

Når du senere har måttet trække i land og slibe dit udsagn ganske
gevaldigt til, så er det næppe mig, der har problemer med at læse
indenad.

>Jeg kan love dig at jeres marketing-fiduser nok ser anderledes på den
>sag, for deres opgave er at skabe, forbedre eller vedligeholde jeres
>markedsandele, men ok....

Ja, men pointen er denne: Du har ingen anelse om, hvor mange
mennesker, der i dagens Danmark har ADSL uden samtidig at have
fastnet-telefon, og derfor har du ingen reel baggrund for at
overføre din situation til at være dækkende for flertallet (eller
et væsentligt mindretal) af brugerne.

Det har jeg efterhånden skrevet rigtig mange gange på flere
forskellige måder. Hvad er det, du ikke forstår?

>Ensidige, JA, unuancerede,Måske, ubegrundede, NEJ!

Jo. Du kan ikke stemple nogle faktorer hen som "sælger-ævl", blot
fordi de tilfældigvis er irrelevante for dit tilfælde - i hvert fald
ikke hvis du vil tages alvorligt.

>Det er sådan kunder engang imellem opfører sig, når de har hørt på for
>mange bortforklaringer i for lang tid (generelt her, ikke kun dig)

Er du ikke rar at komme med en henvisning til de såkaldte
bortforklaringer, jeg skulle have lagt navn til?

>Jeg er ikke politiker, men kunde.
>
>Indholdet er det her det væsentlige.
>
>Din ovenstående kommentar tager jeg som udtryk for at du hellere vil
>diskutere min udtryksform end essencen i den?

På ingen måde, men essensen er i vid udstrækning resultatet af
din udtryksform.

Det forekommer mig selvmodsigende, at du først hævder, at de
stakkels kunder bliver flået, når du senere erkender, at det er
højst individuelt, hvorvidt man ønsker at skifte leverandør for
at opnå pågældende besparelse.

Ligeledes selvmodsigende er det, at du først slår det hen som
"sælger-ævl", såfremt nogle skulle vove at hævde, at produkterne
er forskellige, hvorved det ene produkt kan tiltale den ene
kundetype, det andet den anden, når du senere skriver "ok, det
passer bedst til *mine* behov".

>At du er uenig i min udtryksform gør intet for at forbedre min
>fornemmelse af at du ikke er nær så neutral og objektiv som du
>vitterlig var engang.

Du er af den opfattelse, at jeg er ude på at tale dig fra at
skifte til TDC, ikke?

Jeg kan afsløre, at det er jeg ikke.

>På grund af dine bastante kommentarer til andre tidligere "kritikere"
>kan det være meget svært at skille dig fra dine udtalelser, men ok,
>jeg skal prøve, i al fald for en stund.

Jeg hentyder til dine tåbelige insinuationer/beskyldninger om, at
jeg skulle være udkørt, have kort lunte og hvad du ellers har fundet
på.

>Det oprindelige udtryk "sælger-ævl" var møntet generelt på den måde
>ISP-personer her i gruppen er begyndt at optræde på, ikke specielt kun
>eller udelukkende dig.

Igen ville det være klædeligt om du kom med eksempler i stedet
for at svine unavngivne (og dermed potentielt alle) ISP-ansatte
til.

Mht. din formulering "sælger-ævl" så har jeg gentagne gange
forklaret dig, at den ikke er rimelig, uanset hvad folk så ellers
måtte have skrevet, som er faldet dig for brystet.

>De ting du skriver skal vel tilskrives DIG og ikke CC, har jeg
>forstået dig ret?

Ja.

>Du har tidligere hævdet at du udtaler dig for egen regning, selvom du
>forsvarer CC med næb og kløer, gælder det endnu?

Ja, bortset fra at jeg ikke kan se, at jeg forsvarer nogen med
næb og kløer. Var det min hensigt, så kunne jeg sikkert synge en
række sange fra de varme lande. Det har jeg imidlertid ikke
gjort.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Nostradamus

Dato : 22-06-01 08:13

> [...]
>måneder - som vist nok praktiseres af samtlige leverandører - kan
>for mig at se være en ganske god grund til, at folk tøver med at

Er der ikke lidt om at forbrugerombudsmanden har tilkendegivet at
reglen med 6 mdr opsigelse ikke gælder, men derimod kun 30 dages
reglen?

Sincerely Yours,
Nostradamus

"Be nice to your children, because they are the ones who will choose your rest home"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-06-01 19:07

"Nostradamus" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Er der ikke lidt om at forbrugerombudsmanden har tilkendegivet at
> reglen med 6 mdr opsigelse ikke gælder, men derimod kun 30 dages
> reglen?

Det har jeg i så fald hverken hørt eller læst om.
Har du en henvisning?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-06-01 03:14

On Thu, 21 Jun 2001 22:13:10 GMT, Al Dente <al@it.deli.ny.us.con>
wrote:

>Det gør jeg, som andetsteds nævnt heller ikke(1), men livrem og seler
>er bedre end livrem alene....

Men selerne bliver ikke bedre af at du maler hængelåse på dem. Og skal
vi så stoppe de fjollede analogier?

>Som sagt er der andet end trojans der kan banke på.

.... også på andet end med fast ip-adresse.

>CC tager altså ikke privatliv på nettet alvorligt?
>
>Den lader vi lige stå lidt....!

Sikke du ævler. Skynd dig at melde Tiscali, CC, Telia, TDC, etc. til
Menneskerettighedsdomstolen. Alle de store, danske udbydere gør det.

Man kan selvfølgelig diskutere frem og tilbage om hvorvidt, det er
"krænkende" eller ej, men om ikke andet må man forholde sig til
praksiske situation, hvor CC ikke skiller sig ud. Hvis det var et
forsøg på "Nu skal jeg bare finde noget på CC, for jeg har besluttet
mig for at advare mig mod de onde sataner", så var det om ikke andet
et ret dårligt forsøg.

Fra : Thomas Braad Toft

Dato : 22-06-01 16:24

Hej !

Al dente skrev:
> [...]
>lyve sig fra.
>
>Heldigvis har EasyNews valgt at strippe den, har i?

....damn, hvor du vrøvler om ting, som du ikke har forstand på....

Sæt dig dog ind i tingene før du brokker dig....

--
Mvh.

Thomas Braad Toft
Ansat hos TDC Internet A/S, men repræsenterer sig selv på UseNet

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 22-06-01 20:23

Al Dente <al@it.deli.ny.us.con> wrote:

> Der samles oplysninger som aldrig før, og NNTP-Posting-Host er svær at
> lyve sig fra.
>
> Heldigvis har EasyNews valgt at strippe den, har i?

Forhåbentligt ikke.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"Many people would sooner die than think; In fact, they do so." - Russell

Fra : Morten Boysen

Dato : 21-06-01 19:34

> Du har vist stadig ikke læst mit indlæg....
> Det er ikke MIT problem at I ikke tilbyder fastnet, og/eller at denne
> forskel ikke afspejles i prisen.

Der tager du så sandelig fejl. Det er *netop* dit problem. Derudover
antager du at et TDC BB abonnement er det eneste alternativ. Hvad med
dem, som gerne vil have ADSL, men telefon hos f.eks. Telia eller Tele2?
TDC BB er måske slet ikke et mulighed for dem, og så er CC's tilbud ikke
noget værd for dem. Som Simon har påpeget, så er der masser af andre
tilbud. Dit situation er noget speciel, da du *kun* har en mobiltelefon.

> Bare EEN af de to var opfyldt ville være godt, men begge viser at CC's
> evne eller vilje til at konkurrere er kraftigt forringet.

På grund af 38,- kroner? Nu må du holde op. Det er en eller to fadøl
mindre om måneden. Det tekniske forskelle er langt tungere grunde til at
vælge det ene frem for det andet.

> Kan du huske sidste gang TDK satte prisen ned, og CC matchede den på
> mindre end to dage!

Det var på produkter, som er meget mere sammenlignelige, end dem du
henviser til her.

> Har jeg ikke, ville betale ekstra for at slippe for at være "sitting
> duck" for scriptkiddies, men det har du før fortalt ikke er muligt.

Det er du heller ikke. For det første giver NAT-funktionaliteten en
begrænset sikkerhed, for det andet så kan du installere en firewall. Det
vil jeg forresten også råde dig til, hvis du er kunde hos TDC. Derudover
er den største sikkerhedsfare ikke hackere, men orme og vira. Og dem er
man selv med til at starte. Hvis du ikke kører server, så Windows
faktisk et svært, og uinteresant, at bryde ind i.

> TDC giver to dynamiske IP, flere kan tilkøbes.

Hvad hvis du vil have 3 maskiner på? Så er det vidst ikke billigere
mere.

> Dette er så vidt jeg kan udlede en slags Bridge, så der burde ikke
> være bøvl med NAT, NetMeeting og lign.

De ting kan sagtems klares med en Cisco 677.

> Det er også ret ligemeget....

For di måske, men det kan være andre er interesseret. Jeg er ganske
sikker på, at folk i marketingsafdelingen fastsætter priserne efter
andre kriterier end, at de lige skal passe dine behov.

> Er du udbrændt, Simon?
>
> Jeg ved at det sker i denne branche, og jeg synes at du er meget mere
> "firmaets mand" i dag end du engang var.
>
> Beklager at måtte sige det....

Fordi Simon er er uenig med dig, så sætter du spørgsmålstegn ved hans
evne til objektive vurderinger (som der egentlig ikke var nogle af),
samtidig med du betvivler hans mentale helbred? Synes du ikke du skulle
tænke før du skriver?

> Må dog medgive at du ikke er den eneste her i gruppen, det ser ud til
> at være en udbredt trend.

Måske er det fordi, du ikke er så klog, som du tror.

--
Morten Boysen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-06-01 19:35

In article <dqc4jt4p78hvtrgec6rageq3do1k958fj2@4ax.com>, Al Dente wrote:

> Du har vist stadig ikke læst mit indlæg....

Dit indlæg ændrer ikke på Simons argumenter: Produkterne er anderledes,
og TDCs passer bedst til dig. Fint. Skift.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The Angels want to wear my red shoes.

Fra : Brian Høy

Dato : 21-06-01 20:59

Al Dente <al@it.deli.ny.us.con> wrote in message
> Surprise, CC er dyrere hvis udgiften til telefon-abb medregnes!

Well.. som de siger i Unibankus: Økonomien den ramler hvis ikke man samler.

De du hos TDC og Mobilix kan samle fastnet og telefon i et abbonoment, på et
kabel, kan de gøre det billigere (da der kun behøves et kabel, og dermed
sparer udgifter til det andet kabel)

Det underlige er ikke at CC er dyrere, men nærmere hvorfor TDC først er
blevet billigere for et par mdr. siden !!! jeg gætte at det måske lidt kan
være Mobilix/Orange.

Derudover er der jo også produktforskelle mellem produkterne, og min helt
ærlige mening... Kig ikke så meget på prisen når du vælger, men mere på hvem
der har en løsning der passer dig !!.... eller kører du i en gammel Skoda,
fordi den var billigst ??

Mvh. Brian

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 21:15

On Thu, 21 Jun 2001 21:59:21 +0200, "Brian Høy"
<Brian_Hoey@hotmail.com> wrote:

>Well.. som de siger i Unibankus: Økonomien den ramler hvis ikke man samler.

Mange bække små ud af tegnebogen bliver en fossende flod til sidst

>De du hos TDC og Mobilix kan samle fastnet og telefon i et abbonoment, på et
>kabel, kan de gøre det billigere (da der kun behøves et kabel, og dermed
>sparer udgifter til det andet kabel)

Forudsat at de i det hele taget vil installere, husk regelen om at
kobber "ikke må være udtømmende" etc.

>Det underlige er ikke at CC er dyrere, men nærmere hvorfor TDC først er
>blevet billigere for et par mdr. siden !!! jeg gætte at det måske lidt kan
>være Mobilix/Orange.

Helt klart, jeg påstod ikke at TDC var "pænere" end CC, absolut ikke!
Jeg MENTE i al fald ikke at påstå det.....
Penge tjenes når man kan....

> [...]
>der har en løsning der passer dig !!.... eller kører du i en gammel Skoda,

Helt enig, Brian, men jeg har på nuværende tidspunkt ingen grund til
at tro at TDC's forbindelse skulle være ringere end CC's.
Angående mailserver må jeg sige TVÆRTIMOD, se andet indlæg.

Det var den dengang de brugte ATM-kort og andet "kreativt", men det
tilbud der hedder "Bredbånd" ser ud til at matche CC fint og, til mit
formål, overgå det.

/Al

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-06-01 13:50

Al Dente <al@it.deli.ny.us.con> wrote:

> CC havde engang sidste år en slags "garanti" for at være billigst, er
> den død?

Såvidt jeg huske, så har de en "teknologi-garanti", som sikrer at man
som kunde altid bliver opgraderet i hastighed (eller ned i pris), hvis
de ændrer på deres abonnementer. Man bliver derfor ikke efterladt med et
udgået og måske dyrere produkt.

Der har vist aldrig været tale om en prisgaranti.

--
René