Text-editor i sin browser
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-06-01 00:28

Hey NG!

Jeg har en nyheds-ting som bl.a. henter nogle data fra en txt-fil. Ved nogen
om der findes noget der kan gøre det muligt at edit denne text-fil via sin
browser. Her tænker jeg på et eller andet som gør, at der på en .php-side
åbnes et text-editor vindue (a la NotePad) hvoi man så kan edit denne
txt-fil online.

Håber der er nogen som forstår, og som evt. har et script eller godt
råd......på forhånd tak!

*/Henrik Pedersen

Fra : Mickey

Dato : 20-06-01 01:13

"Henrik Pedersen" <henrik@popclub.dk> skrev:

> [...]
> browser. Her tænker jeg på et eller andet som gør, at der på en .php-side
> åbnes et text-editor vindue (a la NotePad) hvoi man så kan edit denne

her er lidt at komme igang med:

du skal ha en funktion til at skrive til filen:

<?
$fp = fopen("/sti/til/din/nyheds/fil.txt", "w");
fwrite($fp, $nyheder);
fclose($fp);
?>

denne er god at pakke ind i en funktion så du ikke skriver til din tekstfil
(overskriver den = tom fil) hver gang du åbner siden:

<?
if($skriv == "ja"){
$fp = fopen("/sti/til/din/nyheds/fil.txt", "w");
fwrite($fp, $nyheder);
fclose($fp);
}
?>

du laver, på din editside, en form der bl.a. indeholder et textarea, f.eks.
sådan her:
<TEXTAREA name="nyheder"><? include "/sti/til/din/nyheds/fil.txt";
?></TEXTAREA>

og sætter så et hidden felt ind:
<INPUT type="hidden" name="skriv" value="ja">

formen skal pege på den fil den selv er i:
<FORM action="nyhedsopdatering.php" method="POST">

når du submitter sættes variablen $skriv til "ja" og if statementet trigges
og skriver de opdaterede nyheder til filen, bom, færdig ;)

Håber du forstår hva jeg skriver, det blev jo stort set et helt script (har
lige siddet og lavet en to tre sider til opdatering af forskellige
textfiler...)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk