PowerBook med ekstern skærm kun på strømfo~
Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-06 12:46

Jeg har "arvet" min ældste søns 19" skærm, som jeg nu har sat til min
PowerBook (TiBook) G4 1 GHz som ekstern skærm, mens jeg har lukket låg
og skærm på PowerBook. Jeg bruger den alligevel mest hjemme med
eksternt tastatur og mus. Jeg har iagttaget, at min PowerBook kun vil
køre på strømforsyning, når låget er klappet i og skærmen slukket. Er
det virkelig rigtigt, at den skal det? Naturligvis er det ikke det
store problem, men det undrer mig da lidt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-08-06 13:32

On Sun, 20 Aug 2006 13:45:35 +0200, Henrik Münster wrote:

> [...]
> det virkelig rigtigt, at den skal det? Naturligvis er det ikke det
> store problem, men det undrer mig da lidt.

Er det ikke fordi det er sådan den er indstilliet i det relevante
kontrolpanel?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-06 14:30

On 2006-08-20 14:31:59 +0200, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> said:

> Er det ikke fordi det er sådan den er indstilliet i det relevante kontrolpanel?

Muligvis. Jeg kan godt nok ikke finde stedet, men det er jo heller ikke
noget større problem. Jeg skal bare have fundet en lidt smartere måde
at anbringe opladeren. Jeg ville mest høre, om det var normal opførsel.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Andreas Lundsteen

Dato : 20-08-06 17:43

Jeg oplever det samme hos mig og tror ikke at der findes en instilling som
kan ændre dette??

Man kan dog godt komme omkring problemet, dog er det nødvendigt at pb´ens
låg står åbent, ved at gøre følgende:

Luk låget på pb og lad den gå på vågeblus. Tilslut strøm og ekstern skærm.
Væk pb fra vågeblus. Nu skal du gerne kunne åbne låget på pb uden at der
kommer billede på pb´ens skærm, men mens der stadig væk er billede på den
eksterne skærm. Nu bør du kunne fjerne strømstikket uden at der sker noget.
Du kan dog ikke lukke låget på pb nu, da den så vil gå på vågeblus.

Det virker i hvert fald hos mig.

-Andreas

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-08-06 21:15

On Sun, 20 Aug 2006 15:29:41 +0200, Henrik Münster wrote:

> [...]
> noget større problem. Jeg skal bare have fundet en lidt smartere måde
> at anbringe opladeren. Jeg ville mest høre, om det var normal

Det er så vidt jeg husker helt normal opførsel. Jeg satte i hvert fald
aldrig min Pismo på vågeblus manuelt, men lukkede bare låget så
klarede den det selv.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-06 22:46

On 2006-08-20 22:14:31 +0200, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> said:

> Det er så vidt jeg husker helt normal opførsel. Jeg satte i hvert fald
> aldrig min Pismo på vågeblus manuelt, men lukkede bare låget så
> klarede den det selv.

Nej, men det, der undrer mig, er, at den ikke vil køre på batteri, når
låget er lukket, og en ekstern skærm sluttet til. Så snart jeg hiver
ledningen til opladeren ud, går den på vågeblus. Hvis den derimod er
åben, så dens egen skærm er tændt, så kan den sagtens køre på batteri,
selv om ekstern skærm er sluttet til.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-08-06 21:38

On Sun, 20 Aug 2006 23:46:05 +0200, Henrik Münster wrote:

> [...]
> ledningen til opladeren ud, går den på vågeblus. Hvis den derimod er
> åben, så dens egen skærm er tændt, så kan den sagtens køre på batteri,

Ja. Lukket låg + kører på batteri = vågeblus. Det er altså ikke det
at man lukker låget, der sætter den på vågeblus, men at låget er lukket.