Endelig dødsdom fra butikken ( død ipod)
Fra : tom

Dato : 19-08-06 15:50

Jeg har netop prøvet at få repareret min ipod der hvor jeg har købt den.
Desværre mener de ikke at den kan repareres under reklamations retten,
selv om at den blot er købt i juni 2005..
Desuden er den blevet udskiftet i det tidlige forår, da klik/dreje
hjulet var gået totalt i stykker..
Spørgsmålet er derfor..
Hvad gør man så?
Jeg formoder at det er HD der er stået af, og at de heller ikke har
kunne få den til at fungere, hvorfor de nu bare tører det hele af på
kunden..
kan jeg gøre noget i forhold til det faktum at Ipod ( 60G versionen) jo
reelt er fra januar/februar, hvor jeg fik en ny/refurbished
Eller skal jeg bare fise ud og købe en ny HD..
Kan det overhovedet betale sig at smide 1000-2000 efter en HD, i stedet
or en ny med video funktion?

Håber på et par vurderinger ..!

Ps
Ipoden er købt i Humac KBH

Kan man købe eksterne HD kasser der kan monteres med de 1,8 tommers HD,
der findes i Apples Ipods..
Hvis dette er tilfældet, kan jeg jo altid gå efter en ny HD, og så
ellers bruge den som langsomt lager, hvis det viser sig at det ikke er
der problemet ligger ??

PPS
Blot af interesse kan jeg bruge forbrugerrådet til noget i denne sammenhæng..
Jeg er en smule ked af at de tører en defekt ipod af på en kunde...?
Det er jo ikke min fejl, at den Ipod jeg har købt ( og fået byttet)
blot virker i 4-5 måneder..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-08-06 17:18

Hej Tom

tom wrote:
> [...]
> Eller skal jeg bare fise ud og købe en ny HD..
> Kan det overhovedet betale sig at smide 1000-2000 efter en HD, i stedet

Ring til Apple Support - 70102007 - på mandag og ha' alle de faktuelle
oplysninger klar, købsdato, fakturanummer, reparations- /
ombytningsdato, serienummer på iPod osv. - og forelæg dem sagen.

> Ipoden er købt i Humac KBH

Hm, det tyder på, de ikke har sendt den ind, men blot kigget den igennem
på deres eget værksted. - Det undrer mig, - det ligner dem ikke!

> [...]
> Hvis dette er tilfældet, kan jeg jo altid gå efter en ny HD, og så
> ellers bruge den som langsomt lager, hvis det viser sig at det ikke er

Det mener jeg ikke, man kan købe.

> Blot af interesse kan jeg bruge forbrugerrådet til noget i denne
> sammenhæng..

Hm, nok ikke før du har en afgørelse fra Apple selv. Hvis Apple også
afviser en reparation/ombytning, så mener jeg, det er en klar omgåelse
af de danske regler, og så vil du kunne bruge Forbrugerrådet til at køre
en sag.

> Jeg er en smule ked af at de tører en defekt ipod af på en kunde...?
> Det er jo ikke min fejl, at den Ipod jeg har købt ( og fået byttet) blot
> virker i 4-5 måneder..

Det forstår jeg. Check lige, at det serienummer, der står på den
oprindelige faktura _ikke_ er det samme serienummer, som står på den, du
nu har. - Det kan jo være, du har fået en ny 'dårlig' fra samme
produktionsserie, men det kan Apple afgøre, når du ringer til dem.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : tom

Dato : 20-08-06 01:23

On 2006-08-19 18:17:39 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> du nu har. - Det kan jo være, du har fået en ny 'dårlig' fra samme
> produktionsserie, men det kan Apple afgøre, når du ringer til dem.

Tjekker på mandag !!
Skal lige finde den der ombytningsting fra først på året..
Finder jeg den, er der ingen ko på isen..
( læste lige ekstra bladet idag, om fuldstændigt samme problem, anden
dims ) ( en router..) ombyttet tre gange.. dvs. to gange, og nu kan man
ikke mere, selvom at den nye enhed er tre måneder gammel..

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 20-08-06 13:20

Erik Richard Sørensen wrote:

> Det mener jeg ikke, man kan købe.

Jo da, det kan man.
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=26475462

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-06 14:35

On 2006-08-20 14:20:12 +0200, Alex Henriksen / OZ2AFY <oz2afy@gmail.com> said:

> Jo da, det kan man.
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=26475462

Eller:
<http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=156917>
<http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=270&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=1%2C8&Equal33893=&Submit.x=14&Submit.y=4&True26743=&Trueval26743=100373&True26744=&Trueval26744=100376&True26745=&Trueval26745=100392&Equal159=&True6143=&Trueval6143=42110&True2297=&Trueval2297=30932&True2295=&Trueval2295=30930&True2296=&Trueval2296=30931&True25557=&Trueval25557=96170&True26016=&Trueval26016=97740&True25699=&Trueval25699=97199&True12441=&Trueval12441=93842&True6779=&Trueval6779=43247&True12440=&Trueval12440=93827&True31022=&Trueval31022=176233&True2333=&Trueval2333=94449>
--

Venlig hilsen
Henrik Münster