Brug af WHOIS på DK-domæner?
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-08-06 14:48

Hej alle,

DK-hostmaaster har ændret i deres WHOis system, således at man ikek
længere får personoplysninger om et givent domæne. Som fx. apple.dk:

Domain: apple.dk
DNS: apple.dk
Registered: 1996-02-16
Expires: 2007-03-31
Registration period: 1 year
VID: no

Nameservers
Hostname: nserver.apple.com
Hostname: nserver.euro.apple.com
Hostname: nserver2.apple.com

# Use option --show-handles to get handle information.
# Whois HELP for more help.

Hvordan anvender man denne "--show-handles" funktion??

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Peter Makholm

Dato : 03-08-06 20:41

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Domain: apple.dk
> DNS: apple.dk
> Registered: 1996-02-16
> Expires: 2007-03-31
> Registration period: 1 year
> VID: no
>
> Nameservers
> Hostname: nserver.apple.com
> Hostname: nserver.euro.apple.com
> Hostname: nserver2.apple.com
>
> # Use option --show-handles to get handle information.
> # Whois HELP for more help.
>

> Hvordan anvender man denne "--show-handles" funktion??

Med den whois jeg har på min osx kan jeg skrive:

$ whois -- "--show-handles apple.dk"

Det er lidt forskelligt på mine andre unixer.

--
http://peter.makholm.net/ | There are 10 kinds of people. Those who count
peter@makholm.net | in binary and those who don't

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-08-06 22:43

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> Med den whois jeg har på min osx kan jeg skrive:
>
> $ whois -- "--show-handles apple.dk"
>
> Det er lidt forskelligt på mine andre unixer.

Det virker sku, tak!!