Apache, PHP 4 (5 går måske an!) og
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 07-07-06 22:25

Hej,

Jeg er som tidligere skrevet, helt ny i denne Mac-verden.

Da jeg udvikler en del web applikationer har jeg jo brug for at have en
web-server oppe at kører.
Min Debian box her hjemme er fin nok til det og den er naturligvis også
opgaven voksen, men den er lidt svær at have med i toget eller rundt,
når man skal udvikle andre steder end her hjemme :)

Den Apache som er i Mac OX har ikke support for PHP som default som jeg
ser det, findes der en lille pakke man kan installer på Mac'en for at
løse det problem?
Hvordan med mySQL - den ved jeg ikke om er her som default, men tvivler.

Findes der ikke en samlet pakke som indeholder det hele, eller evt. som
add-on til den eksisterene Apache?

Håber på lidt hjælp :)

/Thomas

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 08-07-06 10:57

On 2006-07-07 23:24:47 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> said:

> [...]
> Hvordan med mySQL - den ved jeg ikke om er her som default, men tvivler.
>
> Findes der ikke en samlet pakke som indeholder det hele, eller evt. som

Hej.

Hvis du kender til debian i forvejen er fink -- http://fink.sf.net et
godt sted at starte for OpenSource software. Der er bl.a. en apache og
meget andet godt.

/Daniel

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 08-07-06 00:28

Daniel Nielsen wrote:
> Hvis du kender til debian i forvejen er fink -- http://fink.sf.net et
> godt sted at starte for OpenSource software. Der er bl.a. en apache og
> meget andet godt.

Tak for linket, den vil jeg prøve at se lidt på.

/Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 08-07-06 11:40

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
> løse det problem?
> Hvordan med mySQL - den ved jeg ikke om er her som default, men tvivler.

Jeg har købt en DS 101g+ som indeholder PHP 5 og MySQL 4.1.15:

<http://www.synology.com/enu/products/diskstation/index.php?page=overvie
w>

Nærmere beskrivelse af den faktiske installation:

<http://www.rqnne.dk/phpinfo>

Jeg har sat en 300 G harddisk i den, og den trækker højst 17W, så dén er
tændt hele døgnet, alle årets dage.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 08-07-06 00:27

Hej Per,

Per Rønne wrote:
> [...]
>
> <http://www.rqnne.dk/phpinfo>
>
> Jeg har sat en 300 G harddisk i den, og den trækker højst 17W, så dén er

Ikke dårligt, men jeg har brug for at have den med mig - altså en alm.
installation på min MacBook. Blot som udviklings maskine.

Men tak for linket, det er en sød lille boks :)

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 13:39

Hej Thomas,

> Den Apache som er i Mac OX har ikke support for PHP som default som jeg
> ser det

Det er installeret. Du skal blot ændre i httpd.conf og fjerne
kommentartegnene ud for LoadModule og AddModule for php4.

En nem måde at komme hurtigt i gang på er installere MAMP.

http://www.mamp.info/en/home/

Den indeholder PHP 4 og 5 samt MySQL 5 (og en hel masse andet).

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/