ADVARSEL!! Brug ikke WOL som udbyder
Fra : Allan Bruun

Dato : 19-06-01 22:40

Jeg har i dag sendt denne mail for fjerde gang til
kundeservice@worldonline.dk,
eftersom jeg 3 gange har siddet i kø som nr. 28 for at komme igennem til
regnskabsafdelingen.

World Online er det mest amatøragtige selskab jeg nogen sinde har
beskæftiget mig med.
Den næste kontakt til dem, er en opsigelse af ADSL abonnement både privat og
på arbejde.

Har andre oplevet lignende arrogante indstilling fra WOL´s side?

Dette er fjerde gang jeg sender denne mail i håb om på et tidspunkt at få et
svar.
Sendt d.:
03-05-2001
08-05-2001
24-05-2001
19-06-2001

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-06-01 22:46

"Allan Bruun" <allan@ssa.dk> wrote in message
> Jeg har i dag sendt denne mail for fjerde gang til
> kundeservice@worldonline.dk,
> eftersom jeg 3 gange har siddet i kø som nr. 28 for at komme igennem til
> regnskabsafdelingen.

heh,,, jeg sad i kø som nummer 16 idag...

Efter 15 minutters ventetid,, gad jeg ikke mere... Jeg tog op til
posthuset,,, kom hjem igen,,, nummer 3 i køen.... Man kan nå en fandes masse
i de tidsrum....

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 19-06-01 23:23

"Allan Bruun" <allan@ssa.dk> wrote in message

> World Online er det mest amatøragtige selskab jeg nogen sinde har
> beskæftiget mig med.

Jeg har personligt kun hørt om gode erfaringer med Tiscali's produkter, fra
dem jeg hører efter og som ved hvad de snakker om.

Mvh haa/orangedk.com/egen_mening.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-06-01 00:14

On Wed, 20 Jun 2001 00:23:21 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Jeg har personligt kun hørt om gode erfaringer med Tiscali's produkter, fra
>dem jeg hører efter og som ved hvad de snakker om.

Jeg tror, der er en verden til forskel hvad angår teknik og regnskab.

Det er der vist i øvrigt hos de fleste udbydere (typisk med
regnskabsafdelingen i den knap-så-heldige-ende)

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 20-06-01 00:19

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Det er der vist i øvrigt hos de fleste udbydere (typisk
med
> regnskabsafdelingen i den knap-så-heldige-ende)

...og så er det ikke engang løwn...

Mvh haa

Fra : Henning Birch

Dato : 20-06-01 08:37

Henrik Aarfeldt wrote:

> Jeg har personligt kun hørt om gode erfaringer med Tiscali's produkter, fra
> dem jeg hører efter og som ved hvad de snakker om.

Jeg ved ikke om du vil høre efter mig.

Men jeg har WOL (undskyld Tiscali) ADSL hjemme og magen til rod i
regnskab skal man lede længe efter.
Jeg brugte modem hos WOL før jeg fik ADSL og det kørte (kører stadig -
det er rart at have i baghånden) med PBS (eller BS om du vil). Det kan
man _ikke_ med ADSL. Åbentbart er det et andet bogføringssystem.

Nå men konkret eksempel på rod i regnskab: 23 dec skal jeg på juleferie
og har en togbillet om eftermiddagen. Med dagens post er et brev fra WOL
med en regning på ADSL (ingen overraskelse der) med betalingsfrist på 5
dage (påtrykt dato : 27 dec). Alle ADSL-kunder havde fået sådan en
regning og WOL havde glemt at juleposten skulle ud og at folk tager på
ferie.

Det virker som om de nu har fået styr på det - regningen bliver sendt ud
i ordentlig tid. Men PBS virker stadig ikke.

Det tekniske derimod kører upåklageligt og har gjort det hele tiden.

--
M.Sc. Ph.D.-student (Chem. Eng.) Henning Birch, Department of Chemistry
Techn. Univ. of Denmark, Building 207, DK-2800 Kongens Lyngby

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 20-06-01 18:41

Henning Birch <hb@kemi.dtu.dk> wrote Wed, 20 Jun 2001 09:37:17 +0200
:

> [...]
>dage (påtrykt dato : 27 dec). Alle ADSL-kunder havde fået sådan en
>regning og WOL havde glemt at juleposten skulle ud og at folk tager på

Et eller andet sted forstå jeg ikke helt hvordan du kan få "rod i
regnskab" blot fordi man dummer sig med datoer, I dont get it.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Morten Boysen

Dato : 20-06-01 18:51

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote in
message news:vvn1jtce55ucf2q2jqn6i99epcntm335sl@news.worldonline.dk...
> Et eller andet sted forstå jeg ikke helt hvordan du kan få "rod i
> regnskab" blot fordi man dummer sig med datoer, I dont get it.

Det er vel på et eller andet plan udtryk for, at det ikke kører
ordentligt. Nu har Henning Birch nok ment noget andet med rod i
regnskab[1] end man normalt ville gøre. Der er ihvertfald noget galt i
faktureringsafdelingen når sådan noget sker. Om det så er en
gennemgående tendens, skal jeg ikke kunne udtale mig om.

--
Morten Boysen
Rygtet vil vide, jeg arbejder hos CC.

Fra : Henning Birch

Dato : 20-06-01 21:03

Morten Kjaer Nielsen wrote:

> Et eller andet sted forstå jeg ikke helt hvordan du kan få "rod i
> regnskab" blot fordi man dummer sig med datoer, I dont get it.
OK elendig kundepleje men det var også bare ét eksempel se "Re: WOL er
godt. WAS ADVARSEL!! Brug ikke WOL som udbyder" hvor jeg uddyber.

--
M.Sc. Ph.D.-student (Chem. Eng.) Henning Birch, Department of Chemistry
Techn. Univ. of Denmark, Building 207, DK-2800 Kongens Lyngby
Phone (+45) 4525 2317 Fax (+45) 4588 3136 Cellular (+45) 4057 7193
Ovenstående er personlige holdninger og DTU kan ikke drages til ansvar.

Fra : Martin Liversage

Dato : 20-06-01 20:36

"Henning Birch" <hb@kemi.dtu.dk> wrote in message news:3B3052AD.375C36F1@kemi.dtu.dk...

Ikke at jeg elsker Tiscali, men jeg synes at kritikken er hård.

> Jeg brugte modem hos WOL før jeg fik ADSL og det kørte (kører stadig -
> det er rart at have i baghånden) med PBS (eller BS om du vil). Det kan
> man _ikke_ med ADSL. Åbentbart er det et andet bogføringssystem.

Mon ikke WOL er blevet narret/tvunget til at anskaffe sig et eller andet tåbeligt,
ubrugeligt ERP-system som koster en formue i licens, hardware og spildtid for
medarbejderne og som lige pludselig ikke kan PBS. Bare et gæt... Københavns Energi røg ud
i noget af det samme - de kunne kunne ikke sende regninger ud i mindst et halvt år fordi
nogle tåbelig edb-klamphuggere havde pillet ved deres system. Måske vi skulle rette
kritikken mod ERP-leverandørerne og så imens håbe på at Tiscali arbejder på at læse
PBS-problemet (men nu skal de måske skifte ERP-system igen til noget der er tilpasset
italienske forhold...)

> [...]
> dage (påtrykt dato : 27 dec). Alle ADSL-kunder havde fået sådan en
> regning og WOL havde glemt at juleposten skulle ud og at folk tager på

Ja, det var jo ikke så smart, men det kunne WOL jo også godt se, så alle (eller i hvert
fald jeg) fik et pænt brev med en undskyldning hvor der stod at betalingsfristen blev
forlænget til engang i januar?

--
Martin Liversage
e-mail: martin @t liversage d0t com

Fra : Henning Birch

Dato : 20-06-01 21:01

Martin Liversage wrote:

> Ikke at jeg elsker Tiscali, men jeg synes at kritikken er hård.

Forhåbentlig ikke min kritik

For så har jeg udtrykt mig forkert. Det tekniske kører perfekt, men
fakturering og kundepleje kan gøres bedre.

> Ja, det var jo ikke så smart, men det kunne WOL jo også godt se, så alle (eller i hvert
> fald jeg) fik et pænt brev med en undskyldning hvor der stod at betalingsfristen blev
> forlænget til engang i januar?

Det fik jeg også.
Men det var også bare ét eksempel på at WOL klarede
ADSL-fakturering/kundepleje dårligt.
Flere følger:

Sidste sommer var der mange der fik ADSL (på trods af Teledanmarks
sabotageforsøg ) - disse fik lovning på at der skulle falde en
regning hver måned. Mange fik først regning efter 1/2 år. At regningen
kom kunne ikke være en overraskelse men det tyder på rod i
faktureringen.

Nogle brugere ringede i efteråret til WOL og spurgte om det var muligt
at tilmelde PBS. Nogle WOL-supportere svarede at man skal bare bruge
samme tilmeldingsnummer til PBS som man bruger til sit modem. Dem der
hoppede på den fik rykkere for PBS virker ikke !

Jeg rejser tit til udlandet i embeds medfør så er det lidt ærgeligt at
min regning som skal betales inden 1. juli endnu ikke er kommet. Og ja
jeg ved godt at jeg rent juridisk set kan få mit på det rene ved at
sende en check - men det burde ligesom ikke være nødvendigt.

Fra : Martin Liversage

Dato : 20-06-01 23:29

"Henning Birch" <hb@kemi.dtu.dk> wrote in message news:3B3100F8.4DE13293@kemi.dtu.dk...
> For så har jeg udtrykt mig forkert. Det tekniske kører perfekt, men
> fakturering og kundepleje kan gøres bedre.

Enig. Jeg har haft mit besvær med Tiscali/WOL/Image, men jeg har også oplevet at få en fin
behandling. Uden at jeg egentlig har noget at sammenligne med så tror jeg ikke at Tiscali
ligger i den allertungeste ende når det gælder dårlig kundepleje (uden at det skal være
nogen undskyldning). Selv har jeg haft meget, meget, meget værre oplevelser med et stort
delvist amerikansk ejet telefonselskab her i Danmark som ikke hedder Thy Data Center, men
det er jo fuldstændig off-topic...

Fra : David Helmundt

Dato : 20-06-01 03:39

Hej NG

man kan jo så ikke fatte at det ikke er et gratis nummer man ringer til hos
WOL, og at efter 17:00 er det et 90 nr indtil kl 22:00 og så er der ikke
noget at gøre indtil 09:00 næste morgen hvis du har problemer og det syntes
jeg er for dårligt.

Hilsen David

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-06-01 05:55

In article <Q1UX6.5281$hi6.538292@news000.worldonline.dk>, David Helmundt wrote:

> [...]
> noget at gøre indtil 09:00 næste morgen hvis du har problemer og det syntes

Hvis du ikke kan leve uden support i tidsrummet 22-09 er jeg sikker på
at der er mulighed for at købe sig til 24-timers support/fejlretning.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Your business will assume vast proportions.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 20-06-01 06:49

"David Helmundt" <ejay@halvfuld.dk> wrote in

> så er der ikke noget at gøre indtil 09:00 næste morgen hvis du har
> problemer og det syntes jeg er for dårligt.

Hva?

Med de priser der er på accessforbindelser idag, er det altså ikke
realistisk at forvente 24/7 telefonisk support. Det koster *meget* mere
at drive support uden for almindelig arbejdstid, i tilfælde af at du
skulle være i tvivl.

Skulle man gøre det for nogenlunde det samme beløb, skulle man
formodentlig[1] skære bemandingen ned til 1/3 eller mindre. Så kan du
jo prøve at gætte hvor lang ventetiden på telefonen ville være i
dagtimerne...

Har man behov for en forbindelse med døgnservice, findes sådanne ganske
sikkert også, både hos Tiscali og andre udbydere. De findes bare ikke
til den samme pris, og det er der en god grund til.

[1]: Et "kvalificeret" gæt, jeg har ingen tal at underbygge det med.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 20-06-01 00:10

"Allan Bruun" <allan@ssa.dk> wrote:

>Dette er fjerde gang jeg sender denne mail i håb om på et tidspunkt at få et
>svar.
[...]
>Til WOL
>
>Jeg har fået en rykker på kr. 1.846,12. Faktura 10054864
>Beløbet er betalt på faktura 10014916 for ADSL abonnement.
>Ring hvis I har spørgsmål på tlf.x

Hvad er det du forventer svar på?

--
mvh. Det er et stykke tid siden kunder holdt
Lasse Jarlskov op med at vide hvad de snakkede om."

Fra : Rune Dahl Jørgensen

Dato : 20-06-01 11:45

Lasse Jarlskov griflede dette nonsens:

> Hvad er det du forventer svar på?

Han vil sikkert gerne vide om de kan se fejlen eller de har sendt rykkeren
videre til inkasso.
Bare et bud, men det ville jeg da ihvertfald finde interessant!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Bjarne Jorgensen / B~

Dato : 21-06-01 12:50

Hej

> [...]
> beskæftiget mig med.
> Den næste kontakt til dem, er en opsigelse af ADSL abonnement både privat

Enten så skal du få fat i dem i telefonen, eller også skal du have 100%
beviser for din uskyld, for hvis du når ud over 3. rykker, så bliver den
sendt til deres incasso firma, og så er det vand det du prøver nu i forhold
til det man skal igennem.

Taler bare af egen erfaring fra en gammel sag, hvor nogen annonyme på nettet
havde tilmeldt mig en service ved dem, og som jeg så prøvede at få dem til
at forstå jeg ikke ville/skulle betale for... Endte da godt, men først
efter ca. 2-3 timers telefonsupport med WOL.

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 18:40

On Thu, 21 Jun 2001 13:49:48 +0200, "Bjarne Jorgensen / Bigf00t"
<root@nrd.dk> wrote:

> [...]
>at forstå jeg ikke ville/skulle betale for... Endte da godt, men først
>efter ca. 2-3 timers telefonsupport med WOL.

Det er vel også et bevis på det amatøragtige i deres selskab, som jeg
desværre kan nikke genkendende til.

Hvis der ikke kræves skriftlig verifikation kan jo enhver gøre hvad
som helst mod hvem som helst!

Jeg giver dig ret i at WOL er absolut topscorer på min personlige
liste over selskaber der bør undgås!

/Al

e-mail is fake, don't bother...

Fra : Jesper Kolding

Dato : 22-06-01 11:32

"Allan Bruun" <allan@ssa.dk> skrev i en meddelelse

> Til WOL
>
> Jeg har fået en rykker på kr. 1.846,12. Faktura 10054864
> Beløbet er betalt på faktura 10014916 for ADSL abonnement.
> Ring hvis I har spørgsmål på tlf.x

Tja, glem det du hører ikke noget.

Jeg er i samme situation, er blevet rykket for en faktura som er betalt
via PBS. Jeg har sendt dem 2 snail mails med kopier af PBS udskrifter,
hvor jeg høfligt og bestemt udbeder mig et svar.

Det er nu små 2 måneder siden jeg har intet hørt.

På min arbejdsplads modtog vi ved årskiftet en faktura for 8 mdrs
ADSL-forbrug. Vi har ingen ADSL-linie hos Tiscali (Wol) da den blev
afvist pga. dårligt kobbert.

På trods af utallige ryk har vi aldrig modtaget en kreditnota.

Jeg har taget konsekvensen og opsagt mit privatabbonnement og alle vores
webhotels på arbejde er flyttet.

-Jesper