TV og minimac
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-06-06 13:23

Min bror vil gerne have en minimac, en god stor skærm og mulighed for at
se TV på samme.
Sagen er at han gerne vil have smidt sit almindelige TV ud, men gerne
bevare muligheden for også at kunne se satellit-tv.
Skal der bruges noget TV-tuner eller hur?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jon

Dato : 21-06-06 13:42

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
> mens de forstandige er fulde af tvivl.

Helt sant, og derfor er det tåpene vinner.
Sml. amerikanske presidentvalg...
Beklager OT; kunne bare ikke la vær'.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-06 17:30

> [...]

> bevare muligheden for også at kunne se satellit-tv.
> Skal der bruges noget TV-tuner eller hur?

Hvis hans sattelit udbyder sender digitalt i DVB-S så kan han jo se på:

<http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetv310>

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-06-06 21:45

thomas@elements.dk (Thomas von Hasssel) on onsdag 21. juni 2006 at 18:29
+0100 wrote:
>Hvis hans sattelit udbyder sender digitalt i DVB-S så kan han jo se på:
>
><http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetv310>

OK -og hvis han investerer i sådan en svend, så er han kørende? der skal
ikke noget ekstra sotware til?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Karl Antz

Dato : 21-06-06 22:17

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> OK -og hvis han investerer i sådan en svend, så er han kørende? der skal
> ikke noget ekstra sotware til?

.... den følger med
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-06 22:36

> [...]

> thomas@elements.dk (Thomas von Hasssel) on onsdag 21. juni 2006 at 18:29

> OK -og hvis han investerer i sådan en svend, så er han kørende? der skal

han skal nok have et CI interface kort til hans accesss kort (Viasat,
Canal+)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-06-06 07:11

thomas@elements.dk (Thomas von Hasssel) on onsdag 21. juni 2006 at 23:35
+0100 wrote:
>han skal nok have et CI interface kort til hans accesss kort (Viasat,
>Canal+)

Hvad er et CI interface?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-06 08:06

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> thomas@elements.dk (Thomas von Hasssel) on onsdag 21. juni 2006 at 23:35
>
> Hvad er et CI interface?

"CI
(Common Interface) Standardized slot on DVB set top boxes or TV adapters
for the CAM.

CAM
(Conditional Access Module) This PC card (also called CA module) enables
DVB reception of encrypted television and radio. A programming
subscriber receives a Smartcard from a Pay TV provider, which needs to
be inserted into a CA module, which gets inserted into a standardized
slot on the set top box or television adapter. The CA module compares
the encryption codes sent by the television signal with those on the
card. If they are valid, the programming is displayed."

fra

<http://faq.elgato.com/index.php/faq/more/349>

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-06-06 11:03

thomas@elements.dk (Thomas von Hasssel) on torsdag 22. juni 2006 at 9:06
+0100 wrote:
> [...]
>the encryption codes sent by the television signal with those on the
>card. If they are valid, the programming is displayed."

Med andre ord: Den dekoder som han allerede har til sit almindelige
fjernsyn?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-06 11:44

> [...]

> thomas@elements.dk (Thomas von Hasssel) on torsdag 22. juni 2006 at 9:06

> Med andre ord: Den dekoder som han allerede har til sit almindelige

ja .. .han skal proppe hans dekoder kort ind i hans EyeTV box

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...