iTunes på Motorola V3i
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-06 13:06

Min søn er helt vild for, at vi skal have nogle smartere
mobiltelefoner. Han synes, Motorola V3 er enormt lækker. Evt.
erfaringer modtages derfor gerne, selv om det er lidt off-topic. Jeg er
dog også interesseret i dens evne til at synkronisere kalender og
adressebog med en Mac.

Der findes en V3i. Nogle steder står, at den kan spille musik fra
iTunes Music Store ligesom Motorola ROKR. Det står bare ikke rigtig
officielt hos Motorola. Er nogen af jer klar over, om den kan det? Det
vil i hvert fald være et ekstra plus. Er der ellers nogen grund til at
købe V3i i stedet for den almindelige V3?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-06 13:50

> [...]
> vil i hvert fald være et ekstra plus. Er der ellers nogen grund til at
> købe V3i i stedet for den almindelige V3?

Jeg vil jo nok sige "stay away from MOTO"

Deres OS er noget buggy skrammel ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 22-06-06 19:30

> [...]
> erfaringer modtages derfor gerne, selv om det er lidt off-topic. Jeg er
> dog også interesseret i dens evne til at synkronisere kalender og

Det er ganske forståeligt, han synes det. V3-telefonerne er virkelig,
virkelig flot designede. Min V3 synkroniserede fint med iSync.

> [...]
> vil i hvert fald være et ekstra plus. Er der ellers nogen grund til at
> købe V3i i stedet for den almindelige V3?

Det har jeg ikke hørt om, så der kan jeg ikke hjælpe. Men jeg kan dog på
det kraftigste fraråde dig at købe en V3. De nyere modeller har jeg ikke
prøvet, men jeg har hørt fra flere, at ikke meget er ændret
software-mæssigt. V3'eren har uden tvivl den værste software af alle de
telefoner jeg har haft. Den var sløv, ulogisk menuopbygning (ser på
overfladen ud til at være ligesom SE eller Nokias nyere, men den er
slet, slet ikke så nem at finde rundt i, da indstillinger ligger spredt
rundt omkring i telefonen. Den danske sprogpakke er oversat af hvad jeg
gætter på er et børnehavebarn, fyldt med stavefejl og forkert oversatte
ord, og hvis der ikke er plads til hele den danske oversættelse, hvor
teksten skal stå, bliver den forkortet med punktummer, hvilket nogle
steder resulterer i, at flere menupunkter hedder næsten identiske ting.

Motorola anvender desuden deres eget alternativ til T9, og dette kalder
de iTap. Det fungerer sådan, at man skriver noget af et ord, den
foreslår en slutning på ordet, og hvis denne ikke passer, skriver man
bare videre. Når ordet er skrevet, gemmes det i telefonens hukommelse.
Ganske fikst, hvis det ikke var fordi, denne liste kun kan rumme ca 100
ord, hvilket er meget, meget lidt. Det indebærer desuden, at den også
gemmer alle de ord, man har skrevet forkert, fordi telefonen ikke
umiddelbart reagerer ved første tastetryk, eller noget lignende.
Dette var for mig så stor en anke, at det endte med, at jeg lod være med
at skrive beskeder medmindre det var strengt nødvendigt, hvilket jo så
gjorde at mange af mine venner osv. ikke fik svar.
Mit SMS-forbrug lå på omkring 700-800 beskeder om måneden før jeg fik
Moto'en, det røg ned på 100-150 efter købet.

Derudover er der en masse småting, som også irriterer helt vildt. Jeg
kunne godt tænke mig, at min Mac mini automatisk synkroniserede med min
telefon på et bestemt tidspunkt, hvor jeg ville være hjemme. Det kunne
ikke lade sig gøre, for V3'erens bluetooth kan kun aktiveres i 60
sekunder af gangen medmindre man er forbundet til headset el. lign. Ret
irriterende, hvis man skal udveklse filer med telefonen, da man så skal
kæmpe sig gennem de ulogiske menuer for at aktivere bluetooth for gud
ved hvilken gang.

Kameraet er desuden temmeligt ringe, ikke engang værdigt til at tage
snapshots, der vises når en kontakt ringer.

Mange af disse ting kan selvfølgelig være blevet fixet i de nyere
versioner, men jeg tvivler bare på det. Jeg skal i hvert fald ikke have
en Moto telefon i lang tid igen, for når de sætter et så ufærdigt
produkt på gaden, er de i mine øjne ikke særligt troværdige.
Telefonen er udelukkende blevet et hit pga dens lækre design, som
desværre ikke overlapper alle dens mangler.

Det endte med at jeg købte, for første gang i mit liv, en Nokia. Det
blev en 6280, og den er jeg virkelig blevet glad for. Den har ingen af
de fejl, Moto'en havde, og de ting, der irriterede mig ved Sony
Ericssons telefoner, havde den ingen af. Havde aldrig troet, jeg skulle
sige det, men Go Nokia..

Håber du kan bruge det.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-06-06 22:11

On 2006-06-22 20:30:20 +0200, mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh
[2740]) said:

> [...]
>
> Kameraet er desuden temmeligt ringe, ikke engang værdigt til at tage
> snapshots, der vises når en kontakt ringer.

Men ellers er det altså en god telefon?

> [...]
> Telefonen er udelukkende blevet et hit pga dens lækre design, som
> desværre ikke overlapper alle dens mangler.

Ja, for det er jo underligt, at dels en pioner indenfor mobiltelefoni
kan sende noget ufærdigt på markedet, og dels at den er blevet sådan en
succes, hvis den virkelig er så dårlig. En del af forklaringen er
måske, at de fleste mennesker slet ikke er i stand til at vurdere, om
noget er godt eller skidt, for de har ikke så meget at sammenligne med.
Jeg ville sikkert også synes, den er enormt smart, da jeg er vant til
en lille, gammel telefon. Min søns nye SonyEricsson K500i, som er en
lille og billig model, er helt fantastisk i mine øjne. Den har en
enormt stor farveskærm med masser af linier. Jeg er jo vant til en
sort/hvid-skærm med tre liniers tekst i en SMS.

> [...]
> de fejl, Moto'en havde, og de ting, der irriterede mig ved Sony
> Ericssons telefoner, havde den ingen af. Havde aldrig troet, jeg skulle

Mange tak. Jeg vil stille og roligt søge videre. Jeg har lige fået en
GPS, så mit behov for legetøj er dækket lige for tiden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster