Kan man se TV på en ibook (G4)?
Fra : Marianne

Dato : 20-06-06 22:43

Hej

Kan man - ved køb af en passende antenne - se TV på sin ibook? Jeg læste
noget et sted forleden, men kan ikke huske hvor. Antennen, der var tale om,
kostede ca. 700.- .... tror jeg.

Er der nogen, som kan hjælpe mig videre? Det er snart Tour-tid

mvh
marianne

Fra : Peter Kiil

Dato : 21-06-06 00:11

Marianne - handel@lundbak.dk on 20/06/06 23:42 wrote:

> [...]
> kostede ca. 700.- .... tror jeg.
>
> Er der nogen, som kan hjælpe mig videre? Det er snart Tour-tid

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6354042/wo/JX655uCBM2dc2
kMd2D12xDcBWOu/0.PSLID?mco=4A0275B9&nplm=BA882

Giver adgang til DR1, DR2 og TV2....

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-06-06 06:27

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> BA882

eller brug søgefunktionen efter ovenstående på

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore>

Med venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Marianne

Dato : 21-06-06 08:12

> eller brug søgefunktionen efter ovenstående på
>
> <http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore>

Tak - det tror jeg, er lige hvad jeg søger

mvh
marianne

Fra : Marianne

Dato : 21-06-06 08:20

> Tak - det tror jeg, er lige hvad jeg søger

Altså - forstår jeg det rigtigt? Man skal bare købe dimsen, sætte den i sin
ibook, og så kan man se digitalt tv? Sådan bare??

Kræver det ikke ledninger, netkort eller?? Det hele går vupti via antennen?
Hvis det bare gør det, dækker antennen så hele DK - og hvad med hvis man er
i udlandet? Sender DK's TV (DR og TV2) så på bestemte ... frekvenser(?) ...
man stiller ind på, mens fx Sveriges TV sender på andre, man kan vælge, hvis
man er i nærheden af en sender??

(har bare ikke rigtig råd til at købe ting, der ikke duer)

På forhånd tak for jeres svar.

mvh
marianne

Fra : Peter Kiil

Dato : 21-06-06 08:49

Marianne - handel@lundbak.dk on 21/06/06 9:20 wrote:

> [...]
> man er i nærheden af en sender??
>
> (har bare ikke rigtig råd til at købe ting, der ikke duer)

Yep det er alt hvad du skal bruge. Dimsen i og så tilslut enten den
medfølgende mini-antenne eller en eksisterende antenne, og så er du kørende.

Mht. til dækning, så er der rimeligi dækning de fleste steder i DK. Om det
er nok men den lille medfølgende antenne, afhænger af lokale forhold. Jeg
har ingen problemer med at få signal via den her i Århus. Men ellers kan du
set et dækningskort her for at få en ide om hvordan signalet er hos dig:

http://digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/Daekningskort.asp

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-06-06 15:01

> [...]

> er nok men den lille medfølgende antenne, afhænger af lokale forhold. Jeg
> har ingen problemer med at få signal via den her i Århus.

Jeg har købt lign. produkt fra Elgato

<http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvdtt>

Mht. brug af den medfølgende "lille antenne" så oplever jeg ikke at den
rækker ret langt. Jeg bor 8 km. væk fra TV2 senderen i Hedensted og på
trods af det kan jeg ikke få et signal der er kraftigt nok til at give
et billeder som ikke hakker. Det kan skyldes at der er en del bakker i
området, og på den måde er det, som der skrives, de lokale forhold der
er afgørende, men alligevel var jeg noget skuffet over resultatet.

Men da jeg først fik fællesantennen koblet til var billedet helt
perfekt, og glæden over det og over funktionaliteten i eyetv 2.0
overskygger de første negative oplevelser. Endelig en "video optager"
som er så let at programmere, at resten af familien også kan finde ud af
det.

Jeg overvejer også at snuppe eyetv med på ferien på Bornholm, men enten
må jeg anskaffe mig en bedre indendørs antenne eller også satse på at
der er så god dækning at den lille antenne er nok.

--
Mvh Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-06-06 00:30

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Jeg har købt lign. produkt fra Elgato
>
> <http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvdtt>

Ovenstående har teletext i modsætning til Miglia's tvmini.

Betyder det at du kan se teksttv og er det hurtigt. Hvor mange sider i
hukommelsen etc.?
Flemming Rubini

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-06-06 03:08

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Ovenstående har teletext i modsætning til Miglia's tvmini.
>
> Betyder det at du kan se teksttv og er det hurtigt. Hvor mange sider i
> hukommelsen etc.?

Texttv er der. Det er hurtigt nok til mit forbrug - som er meget lille.
I sammenligning med mit alm. tv, som husker 1200 sider, er der ikke stor
forskel. Men som sagt så er jeg ikke storforbruger.

--
Mvh Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-06-06 03:26

> [...]

> I sammenligning med mit alm. tv, som husker 1200 sider, er der ikke stor
> forskel. Men som sagt så er jeg ikke storforbruger.

Tak. Så bliver det spændende at høre om Miglia er lige så god på det
punkt..

Flemming Rubini

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-06-06 14:30

> Tak. Så bliver det spændende at høre om Miglia er lige så god på det
> punkt..

Det er den. Den har også TekstTV og undertekster, og TekstTV kommer
frem med siderne øjeblikketligt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-06-06 22:23

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Det er den. Den har også TekstTV og undertekster, og TekstTV kommer
> frem med siderne øjeblikketligt.

namme nam. Jeg er vild med lynhurtigt textTV.

Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-06-06 09:07

"Marianne" <handel@lundbak.dk> writes:

> [...]
> man stiller ind på, mens fx Sveriges TV sender på andre, man kan vælge, hvis

Hvis du ikke kan nå et signal fra en dansk sender, er du henvist til
at se det via net-tv, og så er det internetforbindelse du skal have :)

Fra : Jonas F Vincenti

Dato : 21-06-06 12:59

Hey NG

ang. det der digitale TV - var der så ikke noget med at de ville ændre i
kodningen eller noget, så man skulle investere i en ny TV-dims om et år?

//jonas
//t-force[a]wanadoo.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-06-06 15:01

Marianne <handel@lundbak.dk> wrote:

> Hvis det bare gør det, dækker antennen så hele DK - og hvad med hvis man er
> i udlandet?

Digitalt TV sendes via de samme master som tidl. kun blev brugt til TV2
i analog form. Så man skal altså være i nærheden af en sådan for at
kunne modtage TV via en DVB-T modtager.

--
Mvh Martin