Ibook laaangsom på vågeblus
Fra : Michael Petersen

Dato : 15-06-06 19:33

Min ibook opfører sig jævnligt temmeligt underligt i forbindelse med
vågeblus. Når låget klappes i kan der gå flere minutter før det langsomt
flashende lys går i gang og åbner man op i mellemtiden er der sort skærm
og den reagerer ikke på noget. Venter man så nogle minutter begynder
lyset og så kan den vækkes igen. Samme hvis jeg vælger Vågeblus fra
æblemenuen - efter 30 sek slukker skærmen og så går der et par minutter
før flashlyset går igang.

(Den er fra 2005 og kører 10.4.5) Nogle gode forslag til hvad
'forsinkelsen' skyldes.

mvh Michael

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-06-06 19:58

Hej Michael

Michael Petersen wrote:
> [...]
> lyset og så kan den vækkes igen. Samme hvis jeg vælger Vågeblus fra
> æblemenuen - efter 30 sek slukker skærmen og så går der et par minutter

Slukker du den nogensinde - eller står den bare tændt i vågeblus, når
den ikke bruges? - Jeg havde lidt af det samme på en stationær G4/1,4ghz
(10.4.6) - fx. ville HD'erne og skærm ikke gå på vågeblus, - men det er
væk nu...

> (Den er fra 2005 og kører 10.4.5) Nogle gode forslag til hvad
> 'forsinkelsen' skyldes.

Prøv at lave en 'Deep Clean' af alle cache og logfiler med 'MainMenu
1.5.4' - det løste problemet her...
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/744503/MainMenu154.dmg

Prøv evt. også at hente 'MenuMeters 1.3' for at se, hvilke aktiviteter,
der kører bl.a. i baggrund på din iBook.
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/697529/MenuMeters.dmg

Det vil nok også være en god idé at opdatere til 10.4.6 med 'Mac OS X
10.4.6 Combo Update'

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Esben

Dato : 16-06-06 15:19

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> før flashlyset går igang.
>
> (Den er fra 2005 og kører 10.4.5) Nogle gode forslag til hvad

reset powermanager

søg på hvordan det gøres på din model. Det plejer at være noget med i
slukket stand at trykke function-shift-ctrl-power indtil den siger en
bib lyd.

At tænde den derefter kræver nogen gange genstart-kombination:
æble-ctrl-starttast

Du kan så der vælge at resette NVRAM bagefter i Open firmware:

Hold æble-alt-O-F nede under opstart - hvid prompt medsort skrift kommer
frem...

skriv reset-nvram [bemærk - ligger på +tasten i denne tilstand) + enter
reset-all+ enter [maskinen genstarter]

Venlig hilsen Esben

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-06-06 19:16

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> frem...
>
> skriv reset-nvram [bemærk - ligger på +tasten i denne tilstand) + enter

Ok - tak for forslag begge

mvh Michael