Mobiltelefon til Mac
Fra : Henrik Münster

Dato : 11-06-06 22:35

Det er måske ikke helt on-topic, men det er faktisk lidt svært at finde
ud af, hvilke telefoner, der kan synkroniseres med Mac. Det står ikke
på teleselskabernes hjemmeside, og fabrikanterne nævner det kun kort,
og man skal grave lidt efter det. Apple har en hjemmeside, men så skal
man bladre frem og tilbage og holde rede i en masse modeller, der måske
er gamle eller alt for avancerede og dyre. Desuden kunne det være rart
hat høre, om det virker i praksis.

Er der nogen forslag til en mobiltelefon, der duer med Mac? Den skal
først og fremmest kunne synkronisere telefonnumre med adressebogen i
Mac OS X. Det er så bøvlet at skulle taste numre ind manuelt. Det kunne
også være rart med god synkronisering med iCal, så jeg måske kunne lade
min Palm blive hjemme.

Min kone og jeg plejer at have ens mobiltelefoner (i forskellig farve).
Det er nemlig smart at kunne dele oplader. Dels har de det med at blive
væk. Dels kan man nøjes med en enkelt, når man er på ferie. Jeg
overvejer dog, om flere modeller fra samme mærke bruger samme oplader.
Så kunne vi have to forskellige mobiler, der bare deler oplader, i
stedet for samme model i to farver. Min kone er ligeglad med f.eks.
kalender. Bare den kan ringe og sende SMS.

Vores søn har lige fået en Sony Ericsson K500i. Den er vildt avanceret
i forhold til det, vi er vant til (Siemens C45), men kan altså ikke
synkronisere med en Mac. Hvis hans oplader også kunne deles med vores,
ville det bestemt være en fordel, men ikke meget vigtigt. Jeg så også
lige, at man kunne få GPS til Sony, og det lyder jo spændende.

Motorola har Apple jo også samarbejdet meget med. De har også smarte
modeller. Jeg kan bare se hos Apple, at to-do listen ikke er
understøttet. Det er trods alt en ulempe for en kalender.

Samsung lader ikke til at kunne tale med en Mac, men de har ellers
mange smarte klapmodeller. Så er der Nokia. Jeg ved, det er fuldkommen
useriøst, men jeg elsker at være lidt anderledes. Jeg bruger jo f.eks.
Mac. Derfor gider jeg ikke rigtig have en Nokia. Det er bare så
konventionelt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 11-06-06 23:04

> [...]
> useriøst, men jeg elsker at være lidt anderledes. Jeg bruger jo f.eks.
> Mac. Derfor gider jeg ikke rigtig have en Nokia. Det er bare så

Hej Henrik
'
Mærkeligt med den K500i... Jeg har ellers kun haft gode erfaringer med
sony-ericsson telefoner. Jeg har gode erfaringer med Z1010, K608, T630
og senest K750 alle synkronisere rigtig fint med bluetooth. Kalender,
adresser osv. Jeg kan såmænd kun anbefale sony-ericsson telefonerne.

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-06-06 23:38

On 2006-06-12 00:03:56 +0200, spam@nicolaibrandt.dk (Nicolai Brandt) said:

> [...]
> og senest K750 alle synkronisere rigtig fint med bluetooth. Kalender,
> adresser osv. Jeg kan såmænd kun anbefale sony-ericsson telefonerne.

Hej Nicolai

Tak for det hurtige svar. Der er ikke noget galt med min søns K500i.
Modellen er bare ikke avanceret nok til at kunne synkronisere med en
Mac. Ikke fordi det vel som sådan behøver være så avanceret. Når man
kigger på listen over kompatible mobiltelefoner, er det bare mest de
lidt dyre modeller, der er med. Jeg har sådan set også selv kigget lidt
på en K750. Ved du, om den deler oplader med andre Sony
Ericsson-modeller? Og så var det jo smart, hvis der fandtes en mere
feminin model til konen, som også kan synkronisere med adressebogen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René

Dato : 12-06-06 10:13

Hej Henrik!

Jeg har købt Sonyericsson Z530 til min kone, hun syntes den er kanonlækker
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10380&zone=pp&lm=pp1&pid=10380
læg især mærke til indbygget hukommelse på 28mb og mulighed for ramkort på
op til 1gb, også kan den købes til omkring 1299,- kr uden abb. på feks
telmoreshoppen, den er lille og fiks.. ser lidt bastant ud på billedet.. men
det er den bestemt ikke når den ligger i hånden.

jeg skulle mene den kan løse opgaven og stille konens ønske om design osv
tilfreds, uden samtidig at være for dyr.

Hilsen
René

--
-

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-06-06 14:40

On 2006-06-12 11:13:09 +0200, "René" <sindberg(fjern)@elli-tape.dk> said:

> [...]
>
> jeg skulle mene den kan løse opgaven og stille konens ønske om design osv
> tilfreds, uden samtidig at være for dyr.

Den ser da fin ud, men er den kompatibel med Mac? Det er, så vidt jeg
kan se, kun Z520 der er nævnt på Apples liste over kompatible
mobiltelefoner.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René

Dato : 12-06-06 14:58

Hej Henrik!

Jeg kan ikke tro andet.. min kone har en G5 på sit arbejde og der ved jeg at
hun allerede har haft sin mac tilsluttet mobilen via bluetooth og hentet og
byttet filer jeg ved ikke om hun har prøvet at synkronisere kalender og
adressebog med maccen for det bruger hun ikke.. men hvilket program vil du
gerne have tjekket så kan jeg spørge hende om hun gider at prøve af om den
kan synkronisere.

Men hvis den direkte kan komme i kontakt med maccen uden problemer, og der
kan udveksles filer etc så kan jeg ikke se at den ikke skal kunne.. desuden
er Z530 en nyere udgave af Z520 med flere muligheder, så jeg tror ikke den
kan mindre end den... tværtimod, men det er en helt ny model så jeg tror
bare ikke de har nået at få opdateret deres lister over kompatible telefoner
endnu.

Jeg har forresten kun set den i den "matte" sorte, og min kone ville gerne
have haft den i en anden farve.. men da hun så fik den i den matte sorte så
syntes hun den var alle tiders... fremfor de blanke farver man kan få den
i... også passer den lige ned i de der tasker som alle kvindfolk slæber
rundt på...

Hilsen
René

--
-

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 12-06-06 23:39

René <sindberg(fjern)@elli-tape.dk> wrote:

> [...]
> bare ikke de har nået at få opdateret deres lister over kompatible telefoner

Det skal du ikke være sikker på. Da jeg fik min Nokia 6280, var det lige
inden iSync blev opdateret til 2.0. Dér kunne jeg fint overføre filer
via bluetooth (det er en standardprofil, som alle telefoner er udstyret
med, så den er ikke modelspecifik), og iSync kunne se, det var en Nokia
6280, men nægtede at synkronisere, da den ikke officielt var
understøttet.

Til mit held blev iSync dog opdateret dagen efter mit køb, og så var den
understøttet.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : René

Dato : 13-06-06 09:40

Vi har lige prøvet at få SE Z530 til at synce med maccen.. uden videre vil
den ikke kendes ved telefonen.. men ved installering af det beskrevne på
http://mobile.feisar.com/z530isync22.html og en genstart af telefon og
computer kan den synkronisere via bluetooth uden problemer (den kommer
sikkert med næste gang apple laver systemopdatering af isync så den kan gøre
det helt automatisk), og det er både adresser og Ical der kan
synkroniseres.. der er en del indstillingsmuligheder så den kan løse opgaven
med at synce ical + adressebog... den har desuden også fin adgang til både
pop3 mails.. men også imap mailsystem hvis jeg husker ret, med forbindelse
feks via gprs.

Hilsen
René
--
-

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-06-06 06:28

On 2006-06-13 10:39:52 +0200, "René" <sindberg(fjern)@elli-tape.dk> said:

> [...]
> pop3 mails.. men også imap mailsystem hvis jeg husker ret, med forbindelse

Sikken du reklamerer Jeg vil prøve at se en i virkeligheden, næste
gang jeg er i byen. Den ser jo fin ud på billederne. MIn kone vil også
helst have en klaptelefon. Det ser også ud til, at man kan få skaller
til den i forskellige farver, så vi kan få hver sin farve på telefonen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René

Dato : 15-06-06 07:59

hehe bare rolig jeg har ikke aktier i sonyericsson.. eller sælger dem for
den sags skyld... men jeg var faktisk overrasket over hvormeget den telefon
kan, og hvor let og fiks den er.. også syntes jeg faktisk prisen var god..
og det syntes jeg da lige jeg ville give videre..

Hilsen
René

--
-

Fra : Carsten Sigsgaard

Dato : 12-06-06 18:33

[klip]

> Den ser da fin ud, men er den kompatibel med Mac? Det er, så vidt jeg kan
> se, kun Z520 der er nævnt på Apples liste over kompatible mobiltelefoner.

Hej Henrik

som andre også har nævnt, så er SE K750i en supergod telefon, sync'er
fint med min PB og OSX Tiger via Bluetooth.

Mht. SE Z530 og sync - så kig her

<http://mobile.feisar.com/z530isync22.html>

Hvis det bliver til en SE tlf. af de lidt mere avancerede, så husk at
kigge på Salling Clicker og på BluePhoneMenu (evt. på efterfølgeren
BluePhoneElite - som dog ikke er freeware)

venlig hilsen
carsten sigsgaard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-06-06 20:40

Nicolai Brandt <spam@nicolaibrandt.dk> wrote:
'
> Mærkeligt med den K500i...

den har for det første ikke bluetooth og dernæst understøtter den ikke
syncML.

Fra : Martin Bech

Dato : 12-06-06 08:00

In article <448c8c6f$0$132$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,

> [...]
> Mac OS X. Det er så bøvlet at skulle taste numre ind manuelt. Det kunne
> også være rart med god synkronisering med iCal, så jeg måske kunne lade

Hej Henrik,

Det er da oplagt, du skal have en Treo 650. Det er en Palm pda med super
skærm og så er der lagt en mobiltelefon og et fuldt tastatur ind. For
mig er svejtserkniven indenfor lommeelektronik. Det eneste den ikke kan
er at forbinde til Wifi netværk, men ellers kan den alt hvad man kan
ønske sig. Det vejledende pris hos Palm er styg, men den kan fås noget
billigere, hvis man shopper lidt rundt.

http://www5.palmone.com/dk/en/products/treo650/index.html
http://www.the-gadgeteer.com/article/update_the_treo_650_can_a_smart_phon
e_become_my_main_brain_article
> [...]
> useriøst, men jeg elsker at være lidt anderledes. Jeg bruger jo f.eks.
> Mac. Derfor gider jeg ikke rigtig have en Nokia. Det er bare så

Helt enig, børn og teenagere vælger Nokiatelefoner, så vi andre skal da
have noget andet

--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
mail: Fjern / remove XYZ

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-06-06 08:49

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> [...]
> Mac OS X. Det er så bøvlet at skulle taste numre ind manuelt. Det kunne
> også være rart med god synkronisering med iCal, så jeg måske kunne lade

Jeg har en SE K750i, og den fungerer fint nok. Der var lidt bøvl med
at synkronisere visse kontakter via iBook'en, men på iMac'en (begge
med Tiger) er der ingen problemer. Jeg har ikke ofret energi på at
efterforske yderligere.

Med iSync får du kun synkronisering af kontakter og kalender. Hvis du
vil installere Javaprogrammer eller mp3-filer, skal du selv manuelt
mounte hukommelseskortet og kopiere filerne frem og tilbage. iPhoto
snupper selv evt. billeder, når du mounter kortet. Jeg bruger en Nokia
på arbejdet, og selvom PC-softwaren er noget skrammel, er det dog
bedre end ingenting. Samsung har mig bekendt ingen understøttelse
overhovedet af Mac, og selv på PC er det lidt som at være tilbage i
90'erne.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-06-06 20:38

> Derfor gider jeg ikke rigtig have en Nokia. Det er bare så
> konventionelt.

Jeg har en Nokia 6020 gennem mit arbejde, den fungerer faktisk ganske
godt med isync, clicker, adressebog osv. Det er en no-thrill telefon
_uden_kamera osv.

Kunne jeg selv bestemme ville jeg nok heller ikke have en Nokia, men
den her har desværre ikke kunnet leve op til mine fordomme.