USB pladespiller... - bare ikke for os :-(
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-06-06 01:44

Her er noget, der godt kunne være spændende, men desværre er der ikke
software til mac.
http://www.cyberguys.com/templates/searchdetail.asp?productID=12071&ta=prod_info
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Claus Albæk

Dato : 09-06-06 08:05

Erik Richard Sørensen wrote:

> Her er noget, der godt kunne være spændende, men desværre er der ikke
> software til mac.
> http://www.cyberguys.com/templates/searchdetail.asp?productID=12071&ta=prod_info

'USB cable and recording software on CD-ROM. Requires Windows
98SE/Me/2000/XP or Mac OS 9+. Disc burning requires blank media and
equipment.'

det ser da ud til at det burde køre fint?!?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-06-06 17:47

Hej claus

Claus Albæk wrote:

> 'USB cable and recording software on CD-ROM. Requires Windows
> 98SE/Me/2000/XP or Mac OS 9+. Disc burning requires blank media and
> equipment.'

Ja på OS 9.x men ikke på OS X...

> det ser da ud til at det burde køre fint?!?

der har kørt en del diskussioner omkring det i comp.sys.mac.apps, og det
ser ikke ud til, at nogen har fået det til at virke med OS X.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-06-06 09:10

Erik Richard Sørensen wrote:
> Her er noget, der godt kunne være spændende, men desværre er der ikke
> [...]

Det var da et tåbeligt produkt... jeg ville da langt hellere
afspille på min Rega end på en billig plastikpladespiller. :)

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-06-06 17:52

Hej Hans

Hans Joergensen wrote:

> Det var da et tåbeligt produkt...

Det synes jeg nu ikke...

> jeg ville da langt hellere afspille på min
> Rega end på en billig plastikpladespiller. :)

Jeg vil da også helst bruge min gode Technics SLP-1210MkII eller AR
AP-03, men det er jo ikke alle, der har en ordentlig pladespiller, fordi
den måske er blevet defekt, og købe en ny og ordentlig pladespiller bare
for at få overspillet sine LP til digitale medier kan jo godt være noget
af en investering, hvis man skal ud og give flere tusinde kr. for en
'spilledåse'.

Det er jo langt fra alle, der som nogle af os, helst vil beholde sine
plader, som de er og spille dem på en god pladespiller...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Bruno

Dato : 10-06-06 11:56

> Det synes jeg nu ikke...

Her vil jeg altså godt støtte Hans

> [...]
> for at få overspillet sine LP til digitale medier kan jo godt være noget
> af en investering, hvis man skal ud og give flere tusinde kr. for en

Det behøver man heller ikke, man kan købe en god brugt spille for få
penge og næsten med garanti sælge den igen for de samme få penge (eller
måske endda lidt flere da pladespillere faktisk er ved og blive hippe)

> Det er jo langt fra alle, der som nogle af os, helst vil beholde sine
> plader, som de er og spille dem på en god pladespiller...

Klart, faktisk er jeg midtvejs i et overspille plader projekt. Det er
ikke investeringen i udstyr, men tidsforbruget der er det største
problem i den sammenhæng!

Mvh

Bruno

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-06-06 01:42

> [...]
> for at få overspillet sine LP til digitale medier kan jo godt være noget
> af en investering, hvis man skal ud og give flere tusinde kr. for en

mjah.. det kan altså godt gøres billigere.. jeg købte min Planar2
for 500kr, og gav 495 for en Tekni-fi K1 pickup.. det er da ikke
galt, og hvad koster USB-afspilleren?

// Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-06-06 03:12

Hans Joergensen wrote:

> mjah.. det kan altså godt gøres billigere.. jeg købte min Planar2
> for 500kr, og gav 495 for en Tekni-fi K1 pickup.. det er da ikke
> galt,

Man får, hvad man betaler for. Efter min mening er Regas pladespillere
vildt overvurderet, sammenlignet med både Luxman, AR, Thorens, Linn og
andre høj-kvalitets pladespillere. Selv B&Os serie 4000 og 6000 er både
teknisk og lydmæssigt bedre end Rega - selv med standard PUs.

- Véd du fx., hvad en AR AP-03 ville koste i dag uden PU? - Det vil
ligge i omegnen af 9-10.000kr.. Og så nøjes man altså heller ikke med en
billig Tekni-Fi PU til sådan én, - så er man nødt til at have noget
ordentlig. Og så snakker vi priser på omk. 2000-2500kr. for en
'standard' PU - og i mærker som FR. - Jeg var heldig at købe et par
Goldring Pro PU til 1495kr./stk. og det var halv pris. - Desværre laves
de ikke mere, så jeg passer faktisk godt på dem.

> og hvad koster USB-afspilleren?

Iflg. deres webside koster den $139USd, så med moms og det hele, vil den
vel i DK koste omkring 11-1200kr.. Umiddelbart kan jeg ikke se, hvilken
PU, der sidder på den, men det er næppe mere end noget svarende til en
Ortofon OM-10n eller måske en OM-20 - eller som din Tekni-Fi K1 - altså
en ganske alm. standard vare...

Og har man som jeg en stor pladesamling, så vil man altså også gerne
kunne høre dem på en ordentlig pladespiller. Jeg er ikke så tosset, at
alt skal digitaliseres og overspilles til CD/DVD medier i en mere eller
mindre ussel digital kvalitet. Men OK, der er folk, der gør det, og så
må de jo enten nøjes med det almindelige eller betale for noget godt.

Jeg gav linket videre med det formål, at dem, der _ikke_ vil betale for
høj-kvalitets pladespillere, kunne få noget, der tilnærmelsesvis vil
svare til de nuværende halvdårlige digitale standarder, og som vil kunne
lette det arbejde, der ligger i at overspille en mindre pladesamling på
fx. 150-200 stk., - hvilket svarer til en stk.pris på ca. 5kr. i
investering, og så kan den måske sælges igen for en ca. 700kr., hvilket
bringer stykprisen under 3kr.

Jeg så i øvrigt i en anden diskussion omkring USB pladespilleren, at den
kan bruges med ProTools 7.x og nyere software, - dvs., at den i så fald
også kan bruges til OS X, da ProTools 7.x findes til OS X, men er
temmelig dyr i anskaffelse, - svjh. lige omkring 4000kr.. Lægger man så
til, hvad selve pladespilleren koster, er den pludselig just ikke billig
længere. Men det ser faktisk ud til, at den er kompatibel med ADS
MusicBox (PCI kort), som jeg véd, kan køre på Mac G4 og nyere, så det er
muligt, at den ad den vej også kan være OS X kompatibel. - Det er
formentlig her, ProTools kommer ind i billedet...

I øvrigt kan jeg se, at det åbenbart er et ITT produkt. De plejer at
lave noget, der kan holde, men hvor god den er rent teknisk/lydmæssigt
er svært at sige, da den er så ny, at der åbenbart endnu ikke rigtig er
nogen reviews på den. - Og i øvrigt vil den slet ikke kunne bruges i
Danmark, - det er 110v/60hz only... - Det ser jeg faktisk først nu.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-06-06 08:11

> Man får, hvad man betaler for. Efter min mening er Regas pladespillere

Men, er en Rega mon trods alt ikke bedre end USB-fidusen og dens
plastikkabinet?

Ja, Rega er ganske sikkert overvuderet, men brugtpriserne er
fornuftige, og så ringe er de nu heller ikke..

> [...]
> PU, der sidder på den, men det er næppe mere end noget svarende til en
> Ortofon OM-10n eller måske en OM-20 - eller som din Tekni-Fi K1 - altså

Det er nok nærmere en pick-up svarende til de 1000kr's "anlæg" man
kunne købe i bilka i 90'erne, dvs. en pickup til en 5'er, men den
ser da ud til at kunne skiftes.

> [...]
> mindre ussel digital kvalitet. Men OK, der er folk, der gør det, og så
> må de jo enten nøjes med det almindelige eller betale for noget godt.

Heller ikke her... men min musiksmag er tosset nok til at min Rega
er rigeligt hi-fi til det :) og K1'ens "rockede" lyd passer også meget
godt i 8 ud af 10 tilfælde.

Det lyder generelt meget godt, ihvertfald bilder mine ører mig ind at det
lyder bedre end FLAC afspillet igennem forstærkerens DAC , og kan sagtens
leve op til forstærker og højtalere...
men, det er offtopic :)

> [...]
> muligt, at den ad den vej også kan være OS X kompatibel. - Det er
> formentlig her, ProTools kommer ind i billedet...

Man får jo Audacity med til MAC og PC, et ganske gratis GNU-program, der i øvrigt
er udemærket, kender dog ikke til mac-versionen.

// Hans

Fra : Karl Antz

Dato : 11-06-06 08:19

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> mjah.. det kan altså godt gøres billigere.. jeg købte min Planar2
> for 500kr, og gav 495 for en Tekni-fi K1 pickup.. det er da ikke
> galt, og hvad koster USB-afspilleren?

Jeg har bestilt den, og den koster med forsendelse 200$.

Jeg har tidligere prøvet at digitalisere med en ledning mellem mit
stereoanlæg, som står i stuen, og 'puteren, som står i arbejdsværelset.
Enormt bøvlet med lange ledninger, brum og flere gange koblen frem og
tilbage - ikke at forglemme det allerede i tråden nævnte problem at man
altså ikke har arme der kan strække sig flere meter gennem lejligheden
til at starte pladespilleren og optagelsen samtidig.

Med en usb- samt en lineOut-tilslutning kan jeg nemt flytte hele
pladespilleren fra det ene sted til det andet. Jeg har ikke mere bøvl
med lange ledninger. og jeg kan time optagelsen perfekt.

Den komfort vil jeg gerne betale for

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-06-06 13:01

On 2006-06-11 09:18:45 +0200, karl@antz.dk (Karl Antz) said:

> [...]
> pladespilleren fra det ene sted til det andet. Jeg har ikke mere bøvl
> med lange ledninger. og jeg kan time optagelsen perfekt.

Det er sjovt, men da du skrev om de lange kabler første gang, kom det
helt bag på mig. Jeg kunne slet ikke forestille mig, at der stadig var
nogen, der brugte udstyr, der ikke kan flyttes. Men bevares, så kan jeg
da godt se det, nu jeg har tænkt over det. Stationære computere kan da
yde mere end bærbare, og det samme gælder vel stereoanlæg. Jeg er bare
så vant til, at alting har et håndtag og kan bæres rundt i huset.
   Hvis man skal trække lange kabler, er det så ikke bedst at gøre det på
digitalsiden? Der kommer vel ikke brum der, ligesom digitale signaler
vel heller ikke er så følsomme for signaltab. Selv var jeg så heldig at
have indbrud i 1990. Der blev alle mine ca. 60 LP'er stjålet. Så dem
har jeg ikke at trækkes med. Min kone har faktisk nogle LP'er, men hun
har ikke ytret ønske om at kunne høre dem. Nogle enkelte har vi måske
endda købt på iTunes Music Store. Det er trods alt lettere og billigere
end at skulle rigge udstyr til, så vi kan overføre nogle få LP'er
digitalt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-06-06 18:57

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> [...]
> yde mere end bærbare, og det samme gælder vel stereoanlæg. Jeg er bare
> så vant til, at alting har et håndtag og kan bæres rundt i huset.

Der findes en del rimelig godt bærbart, men noget bærbart med fx. en god
pladespiller, det har man vist aldrig kunnet få. - Jeg husker godt de
små Philips batteridrevne pladespillere med højttalere i låget, - det
var just ikke nogen fornøjese at høre på...

> [...]
> købt på iTunes Music Store. Det er trods alt lettere og billigere end at
> skulle rigge udstyr til, så vi kan overføre nogle få LP'er digitalt.

Jeg har snakket med dem omme i Dansk Audioteknik omkring det, da jeg
ville have et digitalt kabel til min DVD over til min forstærker -
Sansui AU-X911DG (AU-X960DG), men kablet skal være på ca. 9,5m for at
nå, og han sagde, at digitale kabler over 4 meter ville kunne give både
brum og sus. - Så jeg har købt mig nogle lange analoge
forlængerledninger med RCA phonostik istedet for. - Ingen problemer med
hverken brum eller sus.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-06-06 22:37

Henrik Münster wrote:
>    Hvis man skal trække lange kabler, er det så ikke bedst at gøre det på
> digitalsiden? Der kommer vel ikke brum der, ligesom digitale signaler
> vel heller ikke er så følsomme for signaltab. Selv var jeg så heldig at

Jeg er ihvertfald sikker på at hvis jeg skulle optage mine plader
over til et digitalt medie (hvilket ville være sindsygt!) ville jeg
gå igennem min digitale recivers SPDIF-udgang... det ville da klart
være det nemmeste.

// Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-06-06 20:30

> [...]

> over til et digitalt medie (hvilket ville være sindsygt!) ville jeg
> gå igennem min digitale recivers SPDIF-udgang... det ville da klart

Er det ikke blot en passthrough dims den har? Jeg tvivler på at den
har en AD converter.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-06-06 09:30

Morten Reippuert Knudsen wrote:
> Er det ikke blot en passthrough dims den har? Jeg tvivler på at den
> har en AD converter.

Hm.. det kan sguda faktisk godt være.. :) men, så er det jo godt at
pladerne har det bedst analogt.. :)

// Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-06-06 13:02

Hej Hans

Hans Joergensen wrote:

> Hm.. det kan sguda faktisk godt være.. :)

Hvordan hulen skal man så kunne få et retlinet korrigeret signal ind? -
Enten må der være indb. en DAC eller også må der være en RIAA, og da der
er udgang til tilslutning til en forstærkers phono indgang, tvivler jeg
temmelig meget på, at der kun er en RIAA enhed i den, - men OK, de
tekniske opl. er yderst sparsomme...

> men, så er det jo godt at pladerne har det bedst analogt.. :)

Se, det er en anden sag. - Men desværre er den sidste tåbe ikke født
endnu og bliver det næppe heller i menneskehedens resterende levetid.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-06-06 14:54

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Se, det er en anden sag. - Men desværre er den sidste tåbe ikke
> født endnu og bliver det næppe heller i menneskehedens resterende
> levetid.

Æh, når levetiden er slut, bliver der vel ikke født flere? Så må den
sidste idiot da være blevet født.

FUT: dk.tortur.sprog :)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-06-06 18:44

Hej Karl

Karl Antz wrote:

> Jeg har bestilt den, og den koster med forsendelse 200$.

Du har forhåbentlig lagt mærke til, at den kun er til *110v/60h<*? - Så
du skal nok ud og have en omformer fra 110v til 230v....

> [...]
> pladespilleren fra det ene sted til det andet. Jeg har ikke mere bøvl
> med lange ledninger. og jeg kan time optagelsen perfekt.

Det er også klart her, den har sin styrke, og hvis den blot holder den
standard, som ITT har haft på deres små pladespillere, så er den slet
ik' så ring' endda...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Leif Neland

Dato : 10-06-06 16:52

Hans Joergensen wrote:

http://www.cyberguys.com/templates/searchdetail.asp?productID=12071&ta=prod_info

> Det var da et tåbeligt produkt... jeg ville da langt hellere
> afspille på min Rega end på en billig plastikpladespiller. :)

Det kan nu være bøvlet, når computeren står i arbejdsværelset, og
stereoanlægget står i stuen så man skal trække kabler og få brumsløjfer og
skal have en hjælper til at starte grammofonen, eller hvis man ikke mere har
en forstærker med RIAA-indgang...

Så hellere en nogenlunde plug-and-play løsning.

Leif

Fra : Steen

Dato : 13-06-06 22:42

Erik Richard Sørensen wrote:

> Her er noget, der godt kunne være spændende, men desværre er der ikke
> [...]

Jeg har fundet disse to som har software med

http://www.htfr.com/more-info/?catno=MR177006

http://www.htfr.com/more-info/?catno=MR176286

Hilsen

Steen