centrering af <div>
Fra : Bo Arlind Andresen /~

Dato : 19-06-01 21:36

Hej

Jeg har forsøgt at centrere en div, men det lykkedes ikke.

Normalt plejer jeg at bruge en <table align="center"> i body'en for at
centrere al indhold - nu vil jeg gøre det med div i stedet for.

Såvidt jeg kan gennemskue, centrerer <div align="center"> al indholdet i
div'en (ligesom <td align="center">), men ikke selve div'en (som <table
align="center">). Jeg har ikke kunne finde nogle CSS-ting heller. Jeg har
kigget på float, men den bruges til at bestemme hvordan tekst "flyder"
omkring float-div'en, og ikke div'ens position.

Indtil videre har jeg lavet en <table align="center"> med en div i, men
det forvirer nogle browsere, så der ikke kommer en rulleskakt.

Nogle idéer ?

med venlig hilsen
Bo @rlind

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 19-06-01 22:35

"Bo Arlind Andresen /MH" <arlind@net-medier.dk> wrote in

> Jeg har forsøgt at centrere en div, men det lykkedes ikke.

SNIP

> Nogle idéer ?

Jada.

       Centreret

eller:

Den sidste løsning er den "rigtige", text-align er nemlig (som navnet
siger) ikke beregnet til at centrere block-elementer(bl.a. <div>).

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Peter Kjær Monsson

Dato : 20-06-01 07:42

Andreas Kleist Svendsen <usenetnospam@nau.dk> skrev:
> Centreret

? Hvorfor to omgange div?

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 20-06-01 10:48

"Peter Kjær Monsson" <petermonsson@yahoo.dk> wrote in

> ? Hvorfor to omgange div?

Fordi text-align centrerer hvad der er inde i elementet, og Bo ønskede en
centreret div.

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 20-06-01 13:40

Andreas Kleist Svendsen skrev i meddelelsen ...
> Centreret

Til generel orientering så virker den metode ikke i NS4. Jeg tror det er
noget med en div inden i en div som NS4 ikke kan klare.