MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
WinXP Home til lidt ældre bærbar ? (igen)
Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-08-06 06:06

Jeg købte den WinXP Home Upgrade hos Kvickly til 499 kr. som omtalt i
tidligere tråd.

Jeg er egentligt godt tilfreds med WinXP sammenlignet med Win2000 som jeg
brugte før. Den kører tjeppere og er mere brugervenlig end Win2000, men kun
så længe den virker.

Desværre oplever jeg noget nu, som jeg aldrig har oplevet med Win2000,
nemlig at pc'en pludselig "fryser" og ikke tager imod muse- eller
tastaturbevægelser - noget jeg ikke har oplevet siden jeg brugte Win95,
Win98 og WinME.

Er det noget der kan gøres noget ved, eller må jeg bare acceptere at WinXP
Home er noget lort på det punkt?

Jeg installerede WinXP som en upgrade til WinME. Vil det mon have været
bedre at have installeret WinXP Home som "ren installation", hvilket jeg
blev tilbudt under installationen?

Claus

Fra : Ole C

Dato : 25-08-06 08:55

Claus E Beyer skrev blandt andet:

> [...]
> været bedre at have installeret WinXP Home som "ren installation",
> hvilket jeg blev tilbudt under installationen?

Du burde klart have taget imod tilbudet om en helt frisk installation, så du
i hvert fald er sikker på at det ikke er rester af det gamle styresystem som
laver ravage. Og det er ikke normalt at XP fryser som beskrevet.
Så prøv igen!

--
vh
Ole C

Fra : hcma

Dato : 25-08-06 09:53

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg installerede WinXP som en upgrade til WinME. Vil det mon have været
> bedre at have installeret WinXP Home som "ren installation", hvilket jeg

1: hvor mange ram har du - og har du checket dem for defekte sektorer (et
typisk ram-problem)
2: ren install = JA (ved en "upgrade" er det bedst at lave en ren
install (incl. formatering). Et lille stykke inde i selve nyinstallationen,
vil du så blive bedt om at indsætte din WinME-CD, så systemet kan se at du
er berettiget til at benytte en Upgrade-version)

m v h
hcma/-

Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-08-06 08:46

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i

> 1: hvor mange ram har du - og har du checket dem for defekte
> sektorer (et typisk ram-problem)

256 MB. Jeg har aldrig checket, for der var aldrig problemer af den art i
Win2000.

Det vil jeg prøve.

-cb