Gerne intranet, ikke internet
Fra : Nicolai \(2200\)

Dato : 23-08-06 20:28

Hej gruppe

er der en nem måde at forhindre en computer i at gå på internettet, men
stadig bevare muligheden for at kommunikere med computeren over intranet?

Det drejer sig om en pc, som er tilsluttet vores hjemme-netværk igennem en
router. Jeg gider ikke at installere alverdens antivirus på den, fordi den
aldrig vil skulle kobles på internettet. Men windows gør det jo af sig selv
hele tiden, hvis den er tilsluttet netværkskablet.

Er der nogen som kender et trick? Enten i windows xp eller i
router-konfigurationen.

Mvh
Nicolai.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 23-08-06 20:30

Nicolai (2200) wrote:

> [...]
> selv hele tiden, hvis den er tilsluttet netværkskablet.
>

> Er der nogen som kender et trick? Enten i windows xp eller i

Ja. Slå DHCP fra og konfigurer den uden en default gateway.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Nicolai \(2200\)

Dato : 23-08-06 22:09

ja, det virker.
Tak! Det var præcis sådan et lille trick, jeg ledte efter...

Fra : Jens U. K.

Dato : 24-08-06 09:56

"Nicolai (2200)" <antispam03@pc.dk> wrote in message

> [...]
> den
> aldrig vil skulle kobles på internettet.

Husk på at en anden (virusbefængt eller lign.) pc koblet på dit intranet
let vil kunne smitte den.

/Jens Ulrik