NTP på Windows XP home?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 23-08-06 14:11

Findes der noget freeware software, som kan få en XP home til være Network
time server?

Hvis ikke, hvordan får jeg så lettest XP home til fortælle tiden til en
Synology server som giver mulighed for network time synchronization? jeg
skal indtaste en IP for den maskine som er network time server.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk

Fra : Svend

Dato : 23-08-06 14:20

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> Synology server som giver mulighed for network time synchronization? jeg
> skal indtaste en IP for den maskine som er network time server.

Ja eller et domæne navn.

Du kunne vel også bare bruge den samme ntp server begge steder, f.eks.
dk.pool.ntp.org

--
Svend

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-08-06 14:23

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> [...]
> en Synology server som giver mulighed for network time
> synchronization? jeg skal indtaste en IP for den maskine som er

Det bliver vist ikke meget lettere end at tilføje en registrykey, xp har
allerede en ntp server, den skal bare slåes til.

Søg på localntp som nøglen hedder og du får masser af informationer som
f.eks http://www.winguides.com/registry/display.php/1117/

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 23-08-06 18:15

On Wed, 23 Aug 2006 15:11:12 +0200, .°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Findes der noget freeware software, som kan få en XP home til være Network
> time server?

Reference implementaionen af NTP kører også på Windows omend det ikke
er den bedste platform til timeserver.

Download kan findes her:
http://ntp.isc.org/bin/view/Main/ExternalTimeRelatedLinks

Kik i comp.protocols.time.ntp