Europæisk normer
Fra : Filip

Dato : 24-08-06 12:06

Hej

Jeg har fået til opgave at finde følgende EN normer angående
maskindirektivet:

EN1050
EN954
EN292

Jeg kan bare ikke finde dem på nettet. Kan I hjælpe??

Filip

Fra : Max

Dato : 23-08-06 12:28

Hej Filip

> EN1050
> EN954
> EN292

> Jeg kan bare ikke finde dem på nettet. Kan I hjælpe??

Du køber dem hos www.ds.dk

Mvh Max

Fra : Filip

Dato : 24-08-06 13:15

> Du køber dem hos www.ds.dk

Jeg vil jo gerne finde dem gratis. Det burde da være i statens og alles
interesse at det var offentligt tilgængeligt.

Filip

Fra : Max

Dato : 23-08-06 13:36

Hej Filip

> Jeg vil jo gerne finde dem gratis. Det burde da være i statens og
> alles interesse at det var offentligt tilgængeligt.

Hvis du har brug for dem har du såmændt også råd til
at betale for dem, dit firma er vel ikke interesseret i
at bruge stjålne piratkopier og i havde vel også tænkt
jer at bruge dem til at tjene penge med.

Mvh Max

Fra : Filip

Dato : 24-08-06 17:56

> Hvis du har brug for dem har du såmændt også råd til
> at betale for dem, dit firma er vel ikke interesseret i
> at bruge stjålne piratkopier og i havde vel også tænkt
> jer at bruge dem til at tjene penge med.

Nu er det ikke firma men i skole sammenhæng at jeg skal bruge dem, og det
kommer jeg ikke til at tjene på lige nu. Og det er jo så mig selv der skal
betale for dem, så derfor ville jeg høre jer om hvor man finder dem på PDF
fil et sted.

Filip

Fra : Max

Dato : 23-08-06 19:16

Hej Filip

> [...]
> det kommer jeg ikke til at tjene på lige nu. Og det er jo så mig selv
> der skal betale for dem, så derfor ville jeg høre jer om hvor man

Skolen må vel have adgang til et bibliotek hvor du kan læse dem,
forøvrigt er DS/EN 292 vidst udgået.

Mvh Max

Fra : Jonas Kofod

Dato : 23-08-06 13:16

Max wrote:

> Du køber dem hos www.ds.dk

Og de koster kassen.

Fra : Max

Dato : 23-08-06 13:34

Hej Jonas

> Og de koster kassen.

Nej da, de er såmændt rimelige i pris.

Mvh Max

Fra : Jonas Kofod

Dato : 23-08-06 13:49

Max wrote:
> Hej Jonas

> Nej da, de er såmændt rimelige i pris.

Nu kan vi nok diskutere hvad "kassen" og "rimeligt" er - men de koster
nu en hel del.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-08-06 18:23

Filip skrev:
> [...]

> EN954
> EN292
>
> Jeg kan bare ikke finde dem på nettet. Kan I hjælpe??

Prøv at søge på tyske sider. Her er en, som oversætter
de tre som du nævner til ISO-numre. Men om du også
kan få *indholdet* frem, ved jeg ikke:
<
http://www.ab.com/catalogs/safety/de/pdf/prodtype/1/1-9_1-12.pdf#search=%22harmonisierte%20EU%20normen%20maschinen%22

Se på side 1-11.
--
Herluf :·)

Fra : Leon

Dato : 27-08-06 20:28

Teknisk bibliotek i Lyngby har dem til udlån.

Jo de er dyre, også set i lyset af at de er produceret med det formål at
skabe sikkerhed uden handelshindringer, og at produktionsomkostninger er
relativt billige.

Færdselsloven kan man jo også finde på nettet.

Forhold Jer til mandens spørgsmål, eller lad være med at svare.

Leon

Fra : Max

Dato : 27-08-06 21:32

Hej Leon

> Forhold Jer til mandens spørgsmål, eller lad være med at svare.

Det her er usenet, her kan man spørge og svare lige nøjagtig
som det passer en.

Mvh Max