Røde bogstaver
Fra : C. Nielsen

Dato : 23-08-06 07:39

Jeg forsøger at lave en side der er helt styres af css-arket.
Jeg har forsøgt at skrive ordet udsolgt ( under pingvinen ) med røde
bogstaver, men der sker ikke rigtig noget. Det ville være skønt hvis der var
en der kunne hjælpe, siden kan ses her :
http://www.checkthisout.dk/traevarer.htm
Jeg har også forsøgt at få linkene t.v i den øverste box til at stå på linie
med den lille figur , men teksten hopper ned på næste linie, også selvom der
er plads - jeg kan ikke gennemskue hvorfor det sker - men det er der måske
andre der kan ?
--
Venlig hilsen
C. Nielsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-08-06 08:21

C. Nielsen skrev:

> Jeg forsøger at lave en side der er helt styres af css-arket.
> Jeg har forsøgt at skrive ordet udsolgt ( under pingvinen )
> med røde bogstaver, men der sker ikke rigtig noget.

Der står da udsolgt, og teksten har den farve - rgb(102, 0, 0) -
som du har defineret i .red.

Hvis du vil have den rigtig rød, kan du skrive .red{ color: red; }
- eller evt. color: rgb(255,0,0).

> Jeg har også forsøgt at få linkene t.v i den øverste box til
> at stå på linie med den lille figur , men teksten hopper ned
> på næste linie, også selvom der er plads

Det er fordi du har defineret display: block på dine links - og
billedet er ikke med i linket. Det letteste vil nok være at lægge
billedet ind i linket. Alternativt kan du benytte billedet som
baggrund i p-elementet (husk no-repeat), og så bruge padding-left
til at placere linkteksten korrekt.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : C. Nielsen

Dato : 23-08-06 10:13

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> [...]
>
> Det er fordi du har defineret display: block på dine links - og
> billedet er ikke med i linket. Det letteste vil nok være at lægge

Mange tak. Nu virker det. Jeg havde ikke tænkt på at billedet kunne være en
del af linket.
Den røde farve kunne jeg bare ikke se, ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte på
at prøve med en anden farve. Jeg tænkte kun på at jeg havde lavet koden
forkert.

--
Venlig hilsen
C. Nielsen