Tælle poster i mysql database
Fra : Thomas P

Dato : 19-06-01 21:14

Jeg har haft stillet dette spørgsmål i denne newsgroup en gang før, men jeg
var ikke i stand til at udlede noget endegyldigt svar. Derfor måtte jeg gøre
det på den besværlige måde med at lave en variabel, der inkrementerer hver
gang der er en post til i databasen ( while ($minrow =
mysql_fetch_array($minquery)) osv. ). Nu spørger jeg så - findes der ikke
nogen kodefattig metode til lige at hente ned hvor mange
tabeller/rækker/poster der nu findes i mit table ?

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Anders Johannsen

Dato : 19-06-01 21:33

> Nu spørger jeg så - findes der
> ikke nogen kodefattig metode til lige at hente ned hvor mange
> tabeller/rækker/poster der nu findes i mit table ?

SELECT COUNT(*) as rows FROM table