Up og download hastigheder
Fra : Michael Mondrup

Dato : 19-06-01 21:13

Hejsa,

Kan det passe at hvis jeg downloader for fuld styrke
og samtidig begynder at uploade, så falder min download
hastighed drastisk mens upload ligger på det normale?

Jeg har en 512/128 NE2.

På forhånd tak:
Michael

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-06-01 22:42

On Tue, 19 Jun 2001 22:13:10 +0200, Michael Mondrup wrote:

>Kan det passe at hvis jeg downloader for fuld styrke
>og samtidig begynder at uploade, så falder min download
>hastighed drastisk mens upload ligger på det normale?

Ja.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 19-06-01 23:27

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Ja.

....og her er så Michael's logiske næste spørgsmål: Hvorfor dog det ?

Mvh haa/orangedk.com/egen_mening.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-06-01 00:23

Henrik Aarfeldt wrote:

> ...og her er så Michael's logiske næste spørgsmål: Hvorfor dog det ?

Også mit. ADSL er burde jo være fulldublex inde for hastighedsrammen
ikke?!
Bo Simonsen

Software is like sex - it's better when it's free!

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-06-01 01:12

On Wed, 20 Jun 2001 01:23:00 +0200, Bo Simonsen wrote:

>Også mit. ADSL er burde jo være fulldublex inde for hastighedsrammen
>ikke?!

Korrekt, men TCP hastighed er omvendt proportionalt med den til
det tager en ACK at komme retur, og når den ene retning er congested,
så kommer ACK's i kø i denne retning, hvorfor modsat rettede trafik
strømme sætter farten ned

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Morten Boysen

Dato : 20-06-01 10:53

> [...]
> det tager en ACK at komme retur, og når den ene retning er congested,
> så kommer ACK's i kø i denne retning, hvorfor modsat rettede trafik

Morale: Sæt TCP Recieve window op.

--
Morten Boysen

Fra : Nic

Dato : 20-06-01 13:51

> Morale: Sæt TCP Recieve window op.
Ja tak. men fortæl hvor og hvordan. Win2k.

Nic

Fra : Morten Boysen

Dato : 20-06-01 13:56

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> wrote in message
> Ja tak. men fortæl hvor og hvordan. Win2k.

<http://www.dslreports.com/tweaks/>

På den hjemmeside, står der hvordan man gør.

--
Morten Boysen

Fra : Nic

Dato : 20-06-01 15:29