blokkering af ord overfor søgemaskiner
Fra : Christian Hjortkjær

Dato : 22-08-06 22:11

Er det muligt at blokkere enkelte ord på sin hjemmeside, således
at man ikke kan søge sig frem til hjemmesiden via disse ord?
Helt konkret vil jeg gerne, at man ikke kan søge i google på et
bestemt navn og så finde frem til hjemmesiden på den måde.

Tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-08-06 22:23

Christian Hjortkjær wrote:

> Er det muligt at blokkere enkelte ord på sin hjemmeside, således
> at man ikke kan søge sig frem til hjemmesiden via disse ord?

Sæt din webserver op til at sende én side, når det er Googles robot,
der kommer forbi og en anden, når det er alle andre. Alternativt kan du
skrive ordene med JavaScript.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Christian Hjortkjær

Dato : 23-08-06 11:38

> Sæt din webserver op til at sende én side, når det er Googles robot,
> der kommer forbi og en anden, når det er alle andre. Alternativt kan du
> skrive ordene med JavaScript.
> --

Tak for svar

Jeg har ingen anelse om, hvordan jeg gør det første. Og er det i øvrigt
ikke også i så fald tilfældet med hhv. Jubiis, yahoos og mange andre
robotter?

Hvordan skriver jeg ordene i javascript i stedet?

Er der andre kloge bud?

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 23-08-06 12:46

brug document.write().

<script type="text,javascript">
document.write("ordet");
</script>

Fra : Christian Hjortkjær

Dato : 23-08-06 15:54

> <script type="text,javascript">
> document.write("ordet");
> </script>

Tak for det. Jeg prøver og håber det virker.

Christian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-08-06 22:30

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote:
> brug document.write().
>
> <script type="text,javascript">
> document.write("ordet");
> </script>

Mon ikke det ville være bedre at skrive sådan:

<script type="text/javascript">

.... altså en skråstreg i stedet for komma?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 24-08-06 08:45

Utvivlsomt.

Fra : Christian Hjortkjær

Dato : 25-08-06 09:51

> Utvivlsomt.

Hvad er forskellen?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-08-06 13:02

Christian Hjortkjær skrev:

> Hvordan skriver jeg ordene i javascript i stedet?

På samme måde som du ville skjule en
e-mail adresse på en hjemmeside, jf
for eksempel artiklen:

http://www.webdesign101.dk/www/javascript/nophishing.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-08-06 10:45

Christian Hjortkjær skrev:

> Hvad er forskellen?

"text/javascript" er en anerkendt mimetype.
"text,javascript" er ikke.

I øvrigt ser jeg lige at text/javascript nu (siden april 2006) er
markeret "obsolete" (gl.dags, ude af brug), til fordel for
application/javascript: <http://www.ietf.org/rfc/rfc4329.txt>.

Vent dog lige lidt med at udskifte type-attributten på eksisterende
sider - da IE6 i så fald slet ikke læser scriptet (lettere ironisk,
da begrundelsen for at droppe text/javascript er at den kan give
problemer...)

Se også <http://annevankesteren.nl/2006/05/javascript-mime-type>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Hjortkjær

Dato : 25-08-06 12:23

> [...]
ironisk,
> da begrundelsen for at droppe text/javascript er at den kan give

Vil det sige, at jeg slet ikke kan bruge noget nu?
I så fald, hvad skal jeg så gøre?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-08-06 13:06

Christian Hjortkjær skrev:

> Vil det sige, at jeg slet ikke kan bruge noget nu?

Nej, bestemt ikke. Brug trygt "text/javascript" indtil videre - de
problemer der er omtalt i rfc'en er ikke nogen man mærker noget til
i praktisk webdesign - og under alle omstændigheder er problemerne
ved at anvende alternativet langt større.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen