MS Windows
briani 27239
Problem med opgradere XPhome til XPpro
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 22-08-06 10:18

Jeg har en spritny Notebook med XPhome med OEM licens. Jeg har
også en original XPpro upgrade CD, der er et par år gammel. Jeg
ønsker at opgradere fra home til pro, men når jeg stopper
pro-cd'en i og vælger opgradering, så skriver den at min
homeedition er nyere end min proudgave og jeg derfor ikke kan
fortsætte.

Jeg har så forsøgt at formattere min harddisk via en
commandprompt med "format c:", men den vil ikke acceptere noget
nyt navn til harddisken og disken bliver ikke formatteret.

Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg får installeret min XPpro
udgave, gerne sådan at harddisken formatteres?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : hcma

Dato : 22-08-06 10:32

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg får installeret min XPpro
> udgave, gerne sådan at harddisken formatteres?

prøv: http://www.killdisk.com - Sletter alt, og nulstiller harddisken.
exe-fil ligger her: http://download2.lsoft.net/killdiskfloppysetup.exe
Vejledning til Killdisk kan ses her:
http://www.it-knowlegde.dk/killdisk.html

m v h

hcma/-

Fra : hcma

Dato : 22-08-06 10:33

> [...]
>
> Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg får installeret min XPpro
> udgave, gerne sådan at harddisken formatteres?

eller:
Boot op på din XP-skive -> vælg "reparer fra genoprettelseskonsol" -> log
ind -> skriv -> format c: -> klik enter (og så er hd'en / partitionen tom
m v h
hcma/-

Fra : Henning

Dato : 22-08-06 13:16

> [...]
>ind -> skriv -> format c: -> klik enter (og så er hd'en / partitionen tom

Hvorfor disse omveje? Boot i stedet på XP-skiven, vægl ny
installation. Herunder kan du vælge at slette & oprette partitioner,
formatere osv.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 22-08-06 14:46

> Hvorfor disse omveje? Boot i stedet på XP-skiven, vægl ny
> installation. Herunder kan du vælge at slette & oprette
partitioner,
> formatere osv.

Det løsning valgte jeg også og så gik det hele fint. Dog skulle
jeg bagefter lige ind på producentens hjemmeside og hente nogle
drivere til fx grafikkortet, så jeg kunne få en ordenlig
opløsning igen.

Tak for hjælpen til jer to.

Lars

Fra : Hans

Dato : 23-08-06 00:44

> [...]
>
> Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg får installeret min XPpro
> udgave, gerne sådan at harddisken formatteres?

Du kan følge den anvisning, som installations-cd'en viser dig.

Fra : Richard Thune

Dato : 23-08-06 09:26

> [...]
>
> Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg får installeret min XPpro
> udgave, gerne sådan at harddisken formatteres?

Den bedste løsning er at opdatere din XP pro installations cd med service
pack 2 så skulle du kunne opgradere uden problemer og får den øgede
sikkerhed fra service pack 2 med det samme.
Her finder du opskrift og værktøj
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=223562
RT