MS Windows
briani 27239
Netværksteder
Fra : Pistolprinsen

Dato : 20-08-06 08:16

Hejsa,

Jeg har oprettet en adgang til en bestemt IP-adresse i Netværkssteder.
Jeg har angivet et Brugernavn, og første gang jeg logger på, bliver jeg
spurgt om Password, hvilket jeg angiver, og sætter flueben i "Husk
password".

Fint nok - nu kan jeg hermed altid tilgå Netværkstedet ved at vælge ikonet
for det - fint nok.

Nu kommer problemet:

Jeg vil nu gerne oprette en ny Netværksforbindelse i Netværkssteder til
samme IP-adresse, men med et andet brugernavn og password, og her driller
Windows.

Jeg kan gå hele proceduren igennem uden problemer, men når jeg første gang
vælger denne nye Netværksforbindelse, spørger Windows IKKE om Password -
endda selvom jeg har angivet et nyt Brugernavn, da jeg oprettede
forbindelsen!

I stedet kigger windows på IP-adressen og antager åbenbart, at jeg vil
benytte det Brugernavn og Adgangskode, jeg allerede har på IP-adressen!

Kan det virkelig passe, at man i Netværkssteder ikke kan oprette to
forbindelser til samme IP-adresse, blot med hvert sit brugenavn og
password?!?

Eller er der noget jeg overser?
Hvordan gør man?

TIA,

Pistolprinsen

Fra : Johnn Nekman

Dato : 20-08-06 09:28

On Sun, 20 Aug 2006 09:16:04 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

>Hejsa,
>

>Jeg har oprettet en adgang til en bestemt IP-adresse i Netværkssteder.
Hvilken protocol bruger du til at koble til ipadressen?
Windows fildeling eller ftp?

> [...]
>vælger denne nye Netværksforbindelse, spørger Windows IKKE om Password -
>endda selvom jeg har angivet et nyt Brugernavn, da jeg oprettede
Hvis man benytter windows fildeling, kan man kun koble på eksterne
servere med et brugenavn. Dvs. du skal afkoble de forbindelser du
allerede har lavet til den server, for at koble på med et andet
brugernavn.

> [...]
>
>Kan det virkelig passe, at man i Netværkssteder ikke kan oprette to
>forbindelser til samme IP-adresse, blot med hvert sit brugenavn og
Du kan nok ej heller få den til at 'gemme' de to passwords, da
passwordet du gemmer er til 'ip adressen' og ikke dit oprettede
netværkssted.

>Eller er der noget jeg overser?
>Hvordan gør man?
Kommer helt an på hvad det er du vil opnå med denne konstruktion. Hvis
det er et spørgsmål om adgang til flere shares, så skal du på serveren
(ipadressen) tildele rettigheder til den bruger du kobler op med.

--
Mvh Johnn

Fra : Pistolprinsen

Dato : 20-08-06 15:16

> Hvilken protocol bruger du til at koble til ipadressen?
> Windows fildeling eller ftp?

Jeg anede slet ikke der var noget, der hed Windows Fildeling
Det er via FTP.

> Du kan nok ej heller få den til at 'gemme' de to passwords, da
> passwordet du gemmer er til 'ip adressen' og ikke dit oprettede
> netværkssted.

Næh, jeg må nok tilgå de to brugere via en FTP Klient, hvor jeg ved det
virker.
Havde bare været lidt smart, hvis man kunne udgå at starte et program op,
men i stedet blot kunne klikke på en genvej på skrivebordet...

Takker...

Pistolprinsen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-08-06 12:56

Pistolprinsen wrote:

> Jeg anede slet ikke der var noget, der hed Windows Fildeling

Windows fildeling er almindelig netværks share (\\COMPUTERNAVN\SHARE)
Det er ikke P2P-fildeling i stil med Kazaa eller den slags.

> [...]
> Havde bare været lidt smart, hvis man kunne udgå at starte et program op,
> men i stedet blot kunne klikke på en genvej på skrivebordet...

lav to genveje.
en der peger på FTP://BRUGERNAVN1:ADGANGSKODE1@IP-ADR og en der peger på
FTP://BRUGERNAVN2:ADGANGSKODE2@IP-ADR

Så skulle det være i orden.
Ulempen er så at brugernavn og password er frit tilgængelige for enhver
der har adgang til din PC (eller ihvertfald de to genveje)

Fra : Pistolprinsen

Dato : 21-08-06 17:25

> [...]
> Ulempen er så at brugernavn og password er frit tilgængelige for enhver
> der har adgang til din PC (eller ihvertfald de to genveje)

Ja, det var osse løsningen jeg endte op med - men stadig lidt træls!

Tak for hjælpen....

Pistolprinsen