MS Windows
briani 27239
Windows System File Protection
Fra : Ronaldo

Dato : 17-08-06 23:31

Hej gruppe,

Hvordan får jeg sneget en enkelt fil forbi System File Protection i Windows
XP (SP2) ?

Jeg har forsøgt at læse en del guides til hvordan man kan disable SFP, men
det kræver en fil fra SP1. Der må da være andre metoder til at forbigå denne
onde beskyttelse.

Tak,

Ronaldo

Fra : jda

Dato : 18-08-06 12:37

Fri, 18 Aug 2006 00:31:26 +0200 hamrede Ronaldo i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> det kræver en fil fra SP1. Der må da være andre metoder til at forbigå denne

System file protection er så absolut ikke ond, men det kan godt have sin
fordel at omgå den en gang i mellem. Start med at finde ud af hvor mange
steder der gemmer sig en fil med det navn du vil udskifte.Tag derefter en
kopi af systemfilerne så du har de originale hvis du senere fortryder. Lav
så en .cmd fil noget i retning af den jeg har brugt til udskifte notepad
med programmet metapad:
xcopy /h /r /y metapad.exe C:\WINDOWS\system32\dllcache\notepad.exe
xcopy /h /r /y metapad.exe C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
xcopy /h /r /y metapad.exe C:\WINDOWS\notepad.exe
Kopier teksten mellem de to streger gem den som feks. sfc.cmd i mappen hvor
du har den/de nye systemfiler og ret de relevante filnavne og mapper til og
kør filen. Du vil så få en advarsel om at der er systemfiler der er lavet
om og at du bør sætte din Windows CD i. Det skal du så bare sige nej til.
Jeg har brugt samme fremgangsmåde til at udskifte min tcpip.sys

--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst