MS Windows
briani 27239
Seriøst problem med XP pro
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 23:01

Jeg har installeret Windows XP Professional på en computer i dag og er
kommet ud for det problem at når jeg vil installere Office 2000-pakken, så
får jeg den besked at filen, vbaen32.olb, mangler i mappen
c:\windows\system32. Jeg har forsøgt at kopiere filen fra en anden computer
og overføre den og lagt den i system32 men det virkede ikke.

Hvad gør jeg ? Jeg har aldrig været ud for det her problem før.
Hvad bevirker filen (ud over at man ikke kan installere Office 2000 uden
den) ?
Er der et sted hvor jeg kan downloade den ?

Håber desperat på lidt hjælp til at løse dette problem...

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Eivind

Dato : 18-08-06 22:08

>Hvad gør jeg ? Jeg har aldrig været ud for det her problem før.
>Hvad bevirker filen (ud over at man ikke kan installere Office 2000 uden

Try re-registering Excel and Word with Windows. With everything
closed, go
to the Windows Start menu, choose Run and enter

Excel.exe /regserver

This will cause Excel to start, re-write all its registry entries,
then
quit. Then try starting Excel normally.

To do the same thing with Word, use

WinWord.exe /r

In both cases, it may be necessary to supply the compete file name for
Excel
and Word, something like the following (your actual path may vary)

C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Excel.exe /regserver

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 22:51

"Eivind" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> and Word, something like the following (your actual path may vary)
>
> C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Excel.exe /regserver

Det der har jeg også læst andetsteds men er det ikke kun til brug hvis man
HAR installeret Office-pakken og vbaen32.olb har været til stede på et
tidspunkt men er forsvundet ? Mit problem er at nyinstallationen ikke har
den fil og jeg har prøvet at installere Windows XP 2 gange og den samme fil
mangler hver gang. Jeg har prøvet at tage vbaen32.obl fra en anden computer
men alligevel siger Office-installationen at filen mangler eller at den ikke
har adgang til filen. Så vidt jeg kan se er det en fil der udelukkende læses
fra og ikke tilskrives noget, datoformatet er gammelt som er det en fil som
er blevet konstrueret sammen med XP i sin tid.

Kan det tænkes at årsagen til at Office-pakken ikke vil godtage filen er
fordi jeg ikke har genstartet maskinen siden at indsatte filen? Jeg skal
rode med maskinen igen på mandag og der kunne det være rart om jeg kunne få
den til at køre med Office 2000-pakken

Der er dog en lille mulighed for at jeg har læst forkert således at også
vbaend32.obl mangler, at det var den "nye" fejlmeddelelse efter jeg indsatte
filen og prøvede at fortsætte installationen. Det er en af de muligheder som
jeg vil teste på mandag hvor jeg vil have support fra en rask
XP-installation.

Men hvis andre har nogle ideer til at fixe det her problem vil jeg meget
gerne høre dem.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 22:55

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rask XP-installation.
>
> Men hvis andre har nogle ideer til at fixe det her problem vil jeg meget

Rettelse:

Der er tale om olb-filer og ikke det andet som jeg har skrevet, altså
vbaen32.olb og muligvis vbaend32.olb

Fra : John

Dato : 19-08-06 06:19

> Rettelse:
>
> Der er tale om olb-filer og ikke det andet som jeg har skrevet, altså
> [...]

I system32 skal der være 4 OLB filer:
VBADA32
VBAEN32
VBAEND32
VEN2232
Så måske mangler een af disse ?
Jeg har 17 OLB filer !!
John

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 16:07

"John" <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> I system32 skal der være 4 OLB filer:
> [...]

Det lykkedes at få Office 2000 installeret efter at have indsat alle 4
olb-filer samtidig i system32.

Fra : John

Dato : 21-08-06 16:24

> Det lykkedes at få Office 2000 installeret efter at have indsat alle 4
> olb-filer samtidig i system32.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Kim Larsen