MS Windows
briani 27239
Installere Win Xp på ny pc
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 17-08-06 19:11

Hej.
Min pc skal på pension.
Jeg vil købe en ny og skrotte den gamle med Win Xp.
Kan jeg bruge den samme Xp Home og genaktivere den på den nye pc selv om der
er forskel på hardware.
Hvis det kan hvordan forgår det?
MVH
Niels Peter

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 20:53

Hej !

Hvis det er en ægte XPhome (Ikke OEM) er der ingen problemer.
Lad den nye pc boote på din XP-cd og vælg fornuftigt, når du bliver spurgt
om noget !
Så går det nemt.
XP'en skal aktiveres igen, og det er der ikke problemer med.

Abricosicus

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 17-08-06 20:55

Det er en ægte opgradering købt hos Kvickly Xtra.
Hvad mener du med fornuftigt?
MVH
Niels Peter

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-08-06 21:16

> Det er en ægte opgradering købt hos Kvickly Xtra.
> Hvad mener du med fornuftigt?

Det vil være fornuftigt, at lade være med at aktivere den, før du har alle
drivere og evt. de vigtigste programmer på plads. Hvis der går ged i den og
du bliver nødt til at geninstallere, skal du genaktivere XP via telefonen.
Du har 30 dage at løbe på, før den skal aktiveres.

Flemming Nielsen

Fra : Hans

Dato : 18-08-06 11:18

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> du bliver nødt til at geninstallere, skal du genaktivere XP via telefonen.
> Du har 30 dage at løbe på, før den skal aktiveres.

Skal man virkelig genaktivere på telefon for samme hardware?

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 11:56

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> "Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

> og

> Skal man virkelig genaktivere på telefon for samme hardware?

Ja det skal du med Windows XP som OEM- eller recovery-versioner. Jeg mener
at du har et enkelt skud i bøssen og herefter skal du ligge på knæ for
Microsoft i en telefonsamtale hvor du tilkendegiver at du naturligvis ikke
har installere den specifikke Win XP på en anden maskine end den som XP er
solgt sammen med hver eneste gang du vil installere den XP som du har købt
og betalt. Det er godt nok lavet versioner som ikke kræver den slags men dem
er der vist ingen af os som har lyst til at give så mange penge for.

Jeg synes at det er en p*sseirriterende politik som Microsoft har på dette
område og jeg er ikke tvivl om at det fremmer uægte versioner af XP for at
slippe uden om al deres registrerings-knald. Undskyld jeg udtrykker mig så
bramfrit.

Når et program som XP er købt og betalt mener jeg at du burde kunne anvendes
frit, dog skal kopiering af programmet naturligvis være forbudt, det er kun
rimeligt nok. Jeg ved godt at mit indlæg kører lige på kanten af hvad der
hører hjemme i denne gruppe. Hvis det generer nogen undskylder jeg på
forhånd.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Hans

Dato : 18-08-06 13:11

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rimeligt nok. Jeg ved godt at mit indlæg kører lige på kanten af hvad der
> hører hjemme i denne gruppe. Hvis det generer nogen undskylder jeg på

Du mener. Men ved du det ikke, vel?

Fra : Stig Sørensen

Dato : 18-08-06 13:18

> "Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
Klip
> Skal man virkelig genaktivere på telefon for samme hardware?

Hej Hans

En geninstallation skal, mig bekendt, altid aktiveres.
Det er dog noget overdrevet, at man skal ligge på knæ for Microsoft.
Jeg har genaktiveret masser af gange via telefonen. Aldrig har jeg fået
stillet spørgsmål om noget som helst.
Dette gælder både OEM, opdateringer og fulde versioner.

Hilsen Stig

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-08-06 17:58

Stig Sørensen skrev:

> Jeg har genaktiveret masser af gange via telefonen. Aldrig har jeg
> fået stillet spørgsmål om noget som helst.
> Dette gælder både OEM, opdateringer og fulde versioner.

2 gange ud af 2 er jeg blevet spurgt om XP'en er / har været på en anden pc.
Hans

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 18-08-06 21:12

> 2 gange ud af 2 er jeg blevet spurgt om XP'en er / har været på en anden
> pc.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

0 gange ud af 5 er jeg blevet spurgt om om XP har været installeret på
andre
PC'ere.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Peter Martinsen

Dato : 21-08-06 05:29

"Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> wrote in message

> [...]
> stillet spørgsmål om noget som helst.
> Dette gælder både OEM, opdateringer og fulde versioner.

Så er du godtnok heldig !

Mvh Petersen

Fra : jda

Dato : 18-08-06 13:04

Thu, 17 Aug 2006 20:11:15 +0200 hamrede Niels Peter Nielsen i tastaturet og
der stod i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> Jeg vil købe en ny og skrotte den gamle med Win Xp.
> Kan jeg bruge den samme Xp Home og genaktivere den på den nye pc selv om der

Det kan du godt, men det må du, efter al sandsynlighed, ikke. Hvis det er
en OEM version du har, købt sammen med den PC du pensionerer så skal din XP
pensioneres sammen med den og du skal købe en ny XP. Det sagde du højt og
helligt ja til i den EULA som du sikkert ikke læste da du installerede i
sin tid. Men ellers foregår det som enhver anden installation:
I med skiven -> boot PC'en -> svar på hvad der bliver spurgt om -> indtast
serinummer når du kommer til det -> når du er færdig, indsæt den driver CD
der normalt følger med og installer dem -> når du er glad, lad XP phone
home -> bingo, du har lige snydt for 400 - 500 kr.
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst