MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Printer genudskriver seneste job ved genst~
Fra : Kaj Pedersen

Dato : 16-08-06 18:10

Hej

Når min PC startes op, genudskriver printeren altid det dokument, der senest
har været printet.
Jeg kan se, at det skyldes, at printjobbet stadig ligger i
C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS. Men hvorfor bliver det mon ikke slettet
herfra efter første udskrivning?

Jeg har et hjemmenetværk bestående af 2 computere. De to computere benytter
samme printer.
Det hele kører via netværkskabel og router.
Jeg har sikret mig, at den nyeste printerdriver er installeret.

Har nogen et forslag til, hvad jeg kan gøre?

Jeg har fundet ud af, at følgende ville løse problemet, men det er lidt
besværligt at gøre hver gang:
Afslut Windows task spoolxv.exe og slet filerne i
C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS.

Mvh
Kaj Pedersen

Fra : Svend Nielsen

Dato : 16-08-06 20:40

Hej Kaj,

Jeg havde det samme problem for nogen tid siden med en HP LaserJet 1200 med
en printerver.
Jeg prøvede med flere printservere, men det der løste problemet var at
afinstallere printeren og installere driveren fra Windows CD'en.
Altså ikke den CD der var med printeren.
Hvis du ikke kan finde driveren til din printer i Windws, så prøv med en
ældre driver fra producenten.

Siden har der ikke været problem med ekstra udskrifter.
Håber du kan bruge tip'et til noget.

Svend Nielsen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kaj Pedersen

Dato : 16-08-06 21:48

Hej Svend
Jeg siger tak for forslaget, men desværre var det ikke løsningen i mit
tilfælde.

Mvh
Kaj Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 22:21

Kaj Pedersen wrote:
> Hej Svend
> Jeg siger tak for forslaget, men desværre var det ikke løsningen i mit
> tilfælde.
>
> Mvh
> Kaj Pedersen

stop print spooleren og slet alle filer der ligger i
\windows\system32\spool\PRINTERS\
start print spooler

hvis jeg har gættet rigtigt, tadaaaaa...

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Kaj Pedersen

Dato : 16-08-06 22:43

Hej Claus
Det jeg efterlyser er en mulig løsning på, hvorfor printjobbet ikke
forsvinder fra omtalte spool\printers mappe efter udskrivning.
Jeg er godt klar over, at det kan gøres på den måde, du foreslår, hvilket
jeg også selv nævner i min første tråd. Det er bare alt for besværligt.

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 12:53

Kaj Pedersen wrote:
> [...]
> Jeg er godt klar over, at det kan gøres på den måde, du foreslår, hvilket
> jeg også selv nævner i min første tråd. Det er bare alt for besværligt.

Hej Kaj, ja det fik så så lige overset... jeg har kun et svar. lav et
batch job der gør tingene for dig. jeg har kæmpet med print spooleren i
llaaang tid på en antal terminal servere... slutningen blev et batch
job der ryddede op.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Kaj Pedersen

Dato : 17-08-06 14:52

Hej Claus
Nu da du selv har lavet et batchjob, der rydder op, ville det hjælpe mig,
hvis du kunne oplyse om teksten i den linie i batchfilen, der sørger for at
stoppe print spooleren i Services (eller dansk version Tjenester).
Den har jeg ikke umiddelbart kunnet greje.

På forhånd tak.

Mvh
Kaj Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 15:31

Kaj Pedersen wrote:
> [...]
> stoppe print spooleren i Services (eller dansk version Tjenester).
> Den har jeg ikke umiddelbart kunnet greje.

Stop spooler
del <indsæt sti> *.*
start spooler

det smider du så i windows egen scheduler eller evt. i startup.

kan ikke huske om der var problemer med at en dos boks blev åbnet og
stod og så dum ud, men det mener jeg ikke var et problem.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 15:33

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> [...]
>
> kan ikke huske om der var problemer med at en dos boks blev åbnet og
> stod og så dum ud, men det mener jeg ikke var et problem.

hov, var lige 10 sek. for hurtig på aftrækkeren

der skal stå:
net stop spooler
del <indsæt sti>*.*
net start spooler

sådan.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Kaj Pedersen

Dato : 17-08-06 20:27

Hej Claus
Jeg siger mange tak for hjælpen.
Der er nu lykkedes at sætte en effektiv stopper for uønskede genprint ved
opstart af PC.
Næste skridt er, at jeg vil prøve at finde ud af, hvordan man får batchfilen
til at køre af sig selv, hver gang Windows lukkes.
Skulle du eller andre vide noget om det, modtages forslag gerne.

Mvh
Kaj Pedersen

Fra : Kaj Pedersen

Dato : 17-08-06 22:20

Hjælp behøves alligevel ikke.
Jeg har fundet ud af, hvordan en script kan køre automatisk, når Windows
lukkes.

Mvh
Kaj Pedersen

Fra : Kaj Pedersen

Dato : 18-08-06 06:55

Fra : O. Hansen

Dato : 17-08-06 08:02

"Kaj Pedersen" <_remove_kope2@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kan se, at det skyldes, at printjobbet stadig ligger i
> C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS. Men hvorfor bliver det mon ikke
[klip...]

Jeg har haft samme problem, men jeg løste det ved at fjerne en markering i
printerens egenskaber (via Kontrolpanel -> Printer). Jeg husker ikke
præcist, hvor muligheden findes, da jeg ikke sidder ved min pc i øjeblikket,
men valget var noget i retning af "slet printjobs efter udskrivning" eller
"slet ikke printjobs efter udskrivning". Prøv selv at kigge i printerens
egenskaber.

vh Ove Hansen

Fra : O. Hansen

Dato : 17-08-06 08:36

"O. Hansen" <ohansen@fire.dk> wrote in message

> [...]
> printerens egenskaber (via Kontrolpanel -> Printer). Jeg husker ikke
> præcist, hvor muligheden findes, da jeg ikke sidder ved min pc i

Hej, jeg fandt det ...

Vælg Kontrolpanel -> Printere og dobbeltklik på printeren. Vælg derefter
Properties (Egenskaber) i menuen Printer. Vælg fanebladet Advanced
(Avanceret). Fjern markeringen i "Keep printed documents" (Bevar printede
dokumenter).

vh Ove Hansen

Fra : Kaj Pedersen

Dato : 17-08-06 13:04

Hej - og tak for et ellers godt forslag, men desværre var fluebenet allerede
fjernet (standard), så jeg søger stadig efter en løsning.

Mvh
Kaj Pedersen