MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Låsning af en mappe
Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 21:48

Hej.

Er det muligt at låse en mappe i Windows til vigtige forretningspapirer mv.

Papirerne er ikke vigtigere end som så. Dvs. jeg tænker ikke på
højteknologisk kryptering osv., men blot simpel låsning af en mappe, der
begrænser adgangen for de øvrige brugere på et plan, hvor det kræves teknisk
indsigt osv. for at låse det op.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-08-06 22:07

Knud Bergstein skrev:

> [...]
> der begrænser adgangen for de øvrige brugere på et plan, hvor det
> kræves teknisk indsigt osv. for at låse det op.

Højreklik på mappen: egenskaber/ [deling] og vælg "gør mappen privat", det
må være noget i stil med det du søger ?

Kræver disken er formateret som ntfs.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 22:43

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> Højreklik på mappen: egenskaber/ [deling] og vælg "gør mappen privat", det
> må være noget i stil med det du søger ?
>
> Kræver disken er formateret som ntfs.

Hej Sune.

Jeg er ikke sikker.

Det er en enkelt computer uden netværk.

Det er en computer uden brugere og kun med standardadgangen som starter op
per default.

Men for at jeg kan holde mine forretningsdokumenter adskilt fra de øvrieg,
så ønsker jeg på en åde at låses en mappe.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-08-06 10:19

Den 15-08-06 23.42 skrev Knud Bergstein følgende:

> Det er en computer uden brugere og kun med standardadgangen som starter op
> per default.

Du har to muligheder: Enten skal du oprette flere brugerkonti, så hver
bruger logger ind for sig, eller så /du/ i det mindste logger ind for
dig selv. Du kan så opsætte din brugerkonto, så de andre ikke kan se,
hvad du har liggende i din dokumenter-mappe og dens undermapper.

Alternativt kan du installere et krypteringsprogram, der kan gemme
mapper og filer i en krypteret fil. Tag et kig på TrueCrypt, der er gratis:
http://www.truecrypt.org/
Du skal indtaste en adgangskode, når du åbner filen første gang. Den
fungerer herefter som et ekstra drev, og du kan uden videre hente og
gemme filer fra alle programmer, ligesom du kan oprette undermapper.

Du skal selvfølgelig huske at lukke for adgangen til den krypterede fil,
når du forlader computeren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 09:17

On Tue, 15 Aug 2006 22:48:22 +0200, "Knud Bergstein" <kn> wrote:

> Er det muligt at låse en mappe i Windows til vigtige forretningspapirer mv.

Højreklik > egenskaber > skjult