MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
langsom start af windows xp mce
Fra : Thomas Hansen

Dato : 13-08-06 21:39

hej gruppe jeg køre med windows xp medie center,
og når computeren lige er startet op og kommet til skrivebordet, stopper den
med at læse på harddisken og så går der nok ca et minut før den begynder med
at læse programmerne ind, det er lige som der er et program der hænger, men
jeg ved ikke lige hvilket.
når den så er klar er det ikke alle programmer der bliver vist nede i højre
hjørne selv om de køre, det er først når jeg åbner den og lukker dem igen så
kommer der en icon frem??

hvad kan det skyldes??

jeg bruger norton ghost til at ligge ny windows ind med, og den gør det selv
om jeg har lagt det ind på ny..

mvh. thomas

Fra : John

Dato : 13-08-06 23:47

"Thomas Hansen" <jhk@jyv.gg> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke lige hvilket.
> når den så er klar er det ikke alle programmer der bliver vist

Hvilke programmer er det liii'e..? Hvor mange spændende
programmer har du kørende 'nede til højre'?

Prøv evt at køre Microsoft Bootvis. Download og installér
programmet, og afbryd derefter forbindelsen til internettet. Luk
alle overflødige programmer (antivirus, firewall, andre
sikkerheds-programmer, evt fildelings-programmer mm) i:
Start>Kør>fanebladet Start (eller i selve programmet: fjern
flueben i Start med Windows)

Kør derefter Bootvis>Trace>Optimize System. Det tager nogle
minutter.

Bootvis kan hentes gratis fx her:
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664

Mvh John

Fra : Thomas Hansen

Dato : 16-08-06 00:06

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> [...]
> programmet: fjern flueben i Start med Windows)
>
> Kør derefter Bootvis>Trace>Optimize System. Det tager nogle minutter.

Hej tak for svarret jeg har hentet programmet og gjordt som du skrev men det
har ikke gjordt det bedre desværre.

de programmer nede i højre hjørne jeg mener er northon ghost 9, avg, daemon
4, en ting til min printer og pc auto shotdown

men problemet er at jeg ikke ved hvilket program der hænger..

mvh. thomas

Fra : John

Dato : 16-08-06 02:04

"Thomas Hansen" <jhk@jyv.gg> skrev i en meddelelse

> Hej tak for svarret

Velbekomme!

> jeg har hentet programmet og gjordt som du skrev men det har
> ikke gjordt det bedre desværre.

Damn..

> de programmer nede i højre hjørne jeg mener er northon ghost 9,
> avg, daemon 4, en ting til min printer og pc auto shotdown
> men problemet er at jeg ikke ved hvilket program der hænger..

AVG bør starte med windows. Har ingen erfaring med de øvrige, men
Ghost er sør'me en stor moppedreng (45 MB!), og noget negative
bruger-kommentarer:
http://www.download.com/Norton-Ghost/3640-2242_4-10458759.html

> problemet er at jeg ikke ved hvilket program der hænger..

Prøv at slå programmerne fra enkeltvis (dog ikke AVG) i
msconfig/fanebladet start, så de ikke starter op sammen med
windows. Begynd evt med Ghost...:)

Mvh John