MS Windows
briani 27239
'Låsning' af Windows?
Fra : MRN

Dato : 12-08-06 22:12

Hejsa gruppe!

Jeg bruger ofte min bærbare som 'jukebox' til diverse fester osv. Men
findes der ikke et program man kan bruge, så det KUN er f.eks. WinAmp
man kan bruge. Altså så Start menuen og skrivebordet osv. er låst?

Der er ikke noget mere belastende, end når diverse fulderikker går ind
i kontrolpanelet og ændrer alle mulige og umulige indstillinger...

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins

Fra : Nicolai

Dato : 12-08-06 22:49

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger ofte min bærbare som 'jukebox' til diverse fester osv. Men
> findes der ikke et program man kan bruge, så det KUN er f.eks. WinAmp man
> kan bruge. Altså så Start menuen og skrivebordet osv. er låst?

Rigtig skidt ide. Kender en der måtte bløde en ny, fordi der blev tabt vodka
og juice i.

> Der er ikke noget mere belastende, end når diverse fulderikker går ind i
> kontrolpanelet og ændrer alle mulige og umulige indstillinger...

Du kan jo oprette en bruger med stærkt begrænsede rettigheder, og så bare
starte op med den bruger, når du er til fest.

> Mvh
> MRN

Nicolai

Fra : MRN

Dato : 13-08-06 10:48

> Rigtig skidt ide. Kender en der måtte bløde en ny, fordi der blev tabt vodka
> og juice i.
Jep, det ved jeg godt, men den står som regel et helt andet sted, og så
har jeg bare trukket ledninger til en gammel skærm, tastatur og mus...

> Du kan jo oprette en bruger med stærkt begrænsede rettigheder, og så bare
> starte op med den bruger, når du er til fest.
Det har jeg også prøvet, men derfor kan man jo stadig slukke
computeren, og logge af og alt muligt andet...

Men tak for svaret

Mvh
MRN

Fra : jda

Dato : 13-08-06 20:20

Sat, 12 Aug 2006 23:11:57 +0200 hamrede MRN i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

Hvilket styresystem?
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : MRN

Dato : 16-08-06 08:47

> Hvilket styresystem?

XP Home :)

Fra : jda

Dato : 18-08-06 12:26

Wed, 16 Aug 2006 09:46:57 +0200 hamrede MRN i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> XP Home :)

Så kan du ikke bruge policies. Så er det, som Ivan foreslår, shared acces
fra MS du skal have gang i

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-08-06 20:46

MRN wrote:

> Jeg bruger ofte min bærbare som 'jukebox' til diverse fester osv. Men
> findes der ikke et program man kan bruge, så det KUN er f.eks. WinAmp
> man kan bruge. Altså så Start menuen og skrivebordet osv. er låst?

Jeg faldt tilfældigtvis over dette program.
http://www.dsd-jukebox.de/

Jeg har kun lige haft det startet. Det virker lidt beta-agtig, men kan vist
det du efterspørger. Prøv. Der må findes andre lignende programmer, da du
næppe er den eneste der bruger PC'en som jukebox

> Der er ikke noget mere belastende, end når diverse fulderikker går ind
> i kontrolpanelet og ændrer alle mulige og umulige indstillinger...

Sørg for gode passwords og begrænsede konti.

--
Mvh. Lars

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-06 09:08

MRN skrev:

> Men findes der ikke et program man kan bruge, så det KUN er f.eks. WinAmp man kan bruge. Altså så Start menuen og skrivebordet osv. er låst?

Måske http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/overview.mspx kan
bruges.

--
Ivan V. Klattrup