MS Windows
briani 27239
Mappe forsvundet, men er der alligevel?
Fra : Main

Dato : 12-08-06 13:58

Hej

Der er forsvundet en mappe fra mine "Delte dokumenter". Jeg kan heldigvis
se, at den stadig er der på en eller anden måde, eftersom jeg ikke kan få
lov at oprette en ny mappe med samme navn: Jeg får at vide, der allerede
findes en mappe med det navn.
Derudover kan jeg se, hvis jeg under egenskaber for Delte dokuementer ser
hvor mange MB mappen fylder, at den pladsmæssigt stadig er der.

Nogen der har en ide, hvordan jeg får mappen til at vise sig? Der er vigtige
videooptagelser deri.
Jeg har prøvet at vise skjulte mapper uden held. Jeg har prøvet at genstarte
i fejlsikret tilstand uden held.

Jeg fatter ikke, hvad der er sket. Jeg har for nylig installeret og
afinstalleret et MCE plugin, der hedder Keep It Private, der skjuler mapper,
indtil man indtaster pinkode, men jeg kan ikke huske om den forsvundne mappe
var én af de mapper, jeg skjulte. Jeg tænkte dog på, om det har rodet med
visningen af mapper og ikke er helt afinstalleret. Jeg kan dog ikke se nogen
processer i Windows Jobliste.

Hjælp. Har nogen en idé?

Main

Fra : Main

Dato : 12-08-06 14:13

Nu har jeg fået adgang til mappen via programmet TreeSize Professional og
kopieret dataene ud på skrivebordet på en eller anden måde. Jeg kan se, der
er flere mapper, der mangler, bla. der hvor MediaCenter Edition gemmer sine
optagelser og sin log. Så jeg mistænker selvf. MCE for at have forbindelse
til det.

Er der andre der kender til problemet/løsning på normal vis (uden
trediepartssoftware)?

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 12-08-06 14:34

"Main" <doeFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forbindelse til det.
>
> Er der andre der kender til problemet/løsning på normal vis (uden

Jeg bruger selv Knoppix (Linux) når der er problemer med Windows. Hele
systemet ligger på en bootbar cd, og den læser alt hvad der ligger på
harddisken, uanset hvad du har lavet i windows. Kopier alle dine data over
på en anden computer via dit netværk (Samba i Linux), og geninstallér
derefter Windows for at få alt snavs ud. Knoppix er gratis, og kan fås på
dansk her: http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Flemming Nielsen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 12-08-06 14:22

> [...]
> det har rodet med visningen af mapper og ikke er helt afinstalleret. Jeg
> kan dog ikke se nogen processer i Windows Jobliste.

Installér Keep It Private igen, fjern spærringerne fra dine mapper, og slet
derefter Keep It Private igen.

En anden gang du laver sådan et nummer, så stop lige op et sekund eller to.
Hvilken garanti har du for, at dine password til dine delte mapper ikke
bliver videresendt til ham der har lavet programmet? Hvis det er dette
program du har installeret, ville det ikke komme ind på min computer
http://platinumedeals.com/kip.aspx . Der er ingen oplysninger om noget som
helst, andet end en måske falsk adresse i USA.

Flemming Nielsen

Fra : Main

Dato : 12-08-06 14:32

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev

> Installér Keep It Private igen, fjern spærringerne fra dine mapper, og
> slet derefter Keep It Private igen.

Ja, det prøvede jeg også, men ingen mapper var spærrede. Derudover har jeg
nulstillet pinkoden i mce, som programmet integreres med.

> [...]
> http://platinumedeals.com/kip.aspx . Der er ingen oplysninger om noget som
> helst, andet end en måske falsk adresse i USA.

Noteret. Jeg tænkte ikke videre over det, da jeg fandt det gennem et af de
mest udbredte MCE forums (greenbutton), og tog det som en form for
validering.
Der fandt jeg også et Tweak MCE program, som jeg også har rodet med. Dog
ikke et med koder og mappespærring indblandet..

Har imidlertid omdøbt de forsvundne mapper gennem TreeSize og oprettet ny
mappe med det gamle navn på det gamle sted og fået kopieret dataene derover
i igen.
Men er selvf. lidt betænkelig ved, hvad der er foregået, og om det sker
igen.

Main

Fra : Steen Thiilborg

Dato : 12-08-06 14:37

Hejsa

Det kan have noget med bruger rettigheder at gøre. Prøv evt brug denne
metode som er beskrevet fra microsoft selv. Det har hjulpet mig.

Fejlen her er også at du kan se mappen, men ikke lave noget eller se hvad
der er i den.

http://support.microsoft.com/?kbid=308421

Med venlig hilsen

Steen