MS Windows
briani 27239
XP Media Center og DVI
Fra : Michael [2800]

Dato : 11-08-06 08:55

Jeg har lige fået mig en ny monitor (Dell 20", mums) og jeg ville prøve
at køre med DVI frem for VGA, men så virker XP Media Center ikke, dvs.
det virker fint entil jeg smider MCE i full screen så bliver skærmen
sort og flimmer lidt. Er der nogen der har en løsning eller forslag til
hvad det kan være? Jeg har hendtet de nyeste NVidia drivere, men det gør
ingen forskel.

--
/michael

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 16:27

"Michael [2800]" <michael@mhcdan.dk> wrote in message
> [...]
> flimmer lidt. Er der nogen der har en løsning eller forslag til hvad det
> kan være? Jeg har hendtet de nyeste NVidia drivere, men det gør ingen

Virker det hvis du kører på VGA-porten?
Hvis ja, så er det nok skærmen eller dennes "driver" du skal kigge på
Hvis nej, så er det nok grafikkortet der ikke magter at levere signal i den
ønskede opløsning.

Kan du evt. prøve at køre samme opløsning som du kører på Dell'en på din
gamle skærm?

Er der nogen bestemt årsag til at du har valgt en Dell skærm? Hvad gik du
efter?

mvh
///M

Fra : Michael [2800]

Dato : 11-08-06 16:38

///M wrote:
> Virker det hvis du kører på VGA-porten?
> Hvis ja, så er det nok skærmen eller dennes "driver" du skal kigge på
VGA køre fint.

> Hvis nej, så er det nok grafikkortet der ikke magter at levere signal i den
> ønskede opløsning.
Den køre jo fint med VGA også i 1600x1200

> Kan du evt. prøve at køre samme opløsning som du kører på Dell'en på din
> gamle skærm?
Jeg ved ikke om den kan klare 16x12, men prøver lidt senere.

> Er der nogen bestemt årsag til at du har valgt en Dell skærm? Hvad gik du
> efter?
Den var sat ned fra 5500 til 3600 og så designet og jeg havde hørt at
det skulle være en okay monitor.

--
/michael

Fra : Hans

Dato : 12-08-06 16:59

Michael [2800] wrote:
> VGA køre fint.

> Den køre jo fint med VGA også i 1600x1200

> Jeg ved ikke om den kan klare 16x12, men prøver lidt senere.

Har du kørt guiden for skærmopsætning i Mediecenteret og valgt fladskærm i
den rigtige opløsning?

Hans

Fra : Michael [2800]

Dato : 12-08-06 18:44

Hans wrote:
> Har du kørt guiden for skærmopsætning i Mediecenteret og valgt fladskærm i
> den rigtige opløsning?
Ja

--
/michael

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 08:02

> VGA køre fint.

> Den køre jo fint med VGA også i 1600x1200

Jo, men det er langt fra alle kort der kan køre DVI i maks opløsning uden
problemer af en eller anden form. Dette er for det meste også afhængigt af
pc'en ellers.

mvh
///M