MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Boot CD med USB adgang...
Fra : Magnus

Dato : 10-08-06 15:24

Er der et sted hvor jeg kan downloade en bootdisk (cd) som kan boote min XP
maskine op i DOS og hvor jeg har adgang til min USB harddisk?

Hvordan fremskaffer jeg sådan en cd?

/Magnus

Fra : Johnn Nekman

Dato : 10-08-06 17:55

On Thu, 10 Aug 2006 16:24:18 +0200, "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>
wrote:

>Er der et sted hvor jeg kan downloade en bootdisk (cd) som kan boote min XP
>maskine op i DOS og hvor jeg har adgang til min USB harddisk?
>
>Hvordan fremskaffer jeg sådan en cd?
http://www.bootdisk.com/
Johnn

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 11-08-06 21:32

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev:
Thu, 10 Aug 2006 16:24:18 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
>Er der et sted hvor jeg kan downloade en bootdisk (cd) som kan boote min XP
>maskine op i DOS og hvor jeg har adgang til min USB harddisk?
Det er svært at finde nogle der dur, men prøv at se på
http://www.stefan2000.com/darkehorse/PC/DOS/Drivers/USB/
måske kan du finde een du kan bruge.
PC'er er forskellige og kræver forskellig opsætning af USB DOS drivere.
Du skal ikke regne med at du kan finde een gratis USB driver, der kan
bruges på alle maskiner. Firewire er langt nemmere at have med at gøre.
En professionel og ret dyr løsning, der fungerer på alle maskiner, kan
fås fra http://www.tssc.de

>Hvordan fremskaffer jeg sådan en cd?
Jeg har selv møjsommeligt måttet lave en, der kan bruges på alle mine
tre, vidt forskellige, PC'er.

Hvis du kigger godt en uge tilbage i denne gruppe, så var der en
diskussion om emnet.

Erik Helmer Nielsen