MS Windows
briani 27239
Backup af hele win XP partitionen...
Fra : Magnus

Dato : 05-08-06 13:11

Findes der ikke et program som kan boote min WinXP maskine og tage og
kopiere hele min HD med WinXP + programmer til en image fil på en usb HD
eller en anden HD.

Jeg har prøvet Norton Ghost 10 men det kræver det at du installerer
programmet på din maskine og du kan ikke lave en image fil når du blot
booter op på Ghost cd'en.

Findes der ikke et lille program som kan afvikles fra cd/dvd som kan tage en
backup og genskabe hele min maskine uden at installere noget på min
harddisk?

/Magnus

Fra : ai

Dato : 05-08-06 16:23

Prøv at læse din manual,
jeg mener under installationen får du mulighed for at
lave boot-diskette(r) så du kan boote fra dos.
der er vist lavet lidt om i Ghost10 fra den tidligere versionGhost 2003.
her var det ganske enkelt at kopiere Ghost exe til en alm bootdiskette.
v/h pa

Fra : Magnus

Dato : 06-08-06 20:02

> [...]
> der er vist lavet lidt om i Ghost10 fra den tidligere versionGhost 2003.
> her var det ganske enkelt at kopiere Ghost exe til en alm bootdiskette.

Jeg kan sagtens boote fra Ghost 10 cd'en og recover men men jeg kan ikke
finde noget sted hvor man kan tage backup af hardisken uden at gøre
installere programmet og gøre det i windows.

Kan man ikke gøre det hvis ikke findes der så ikke et alternativt program
som kan gøre det?

/Magnus

Fra : Filip

Dato : 07-08-06 08:51

> [...]
> installere programmet og gøre det i windows.
>
> Kan man ikke gøre det hvis ikke findes der så ikke et alternativt program

Hvorfor er det så stort et problem at skulle installere norton for at kunne
installere en ghost. Det fylder kun 48MB på disken hvis det er pga
pladsmangel du ikke vil have det installeret, og med nutidens harddiske er
det jo intet.

Filip

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 14:13

PowerQuest driveimage 2003, der kan du lave boot disketter og bruge dem.
Apsoft PCI USB enabler for DOS giver dig mulighed forat bruge din USB HDD i
DOS. Kombiner de to og du har det du søger:D

--

Mvh Jan

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 07-08-06 20:58

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev:
Sat, 5 Aug 2006 14:10:41 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
>Findes der ikke et lille program som kan afvikles fra cd/dvd som kan tage en
>backup og genskabe hele min maskine uden at installere noget på min
>harddisk?
Jo.
http://www.terabyteunlimited.com/image.html

Erik Helmer Nielsen

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 17-08-06 10:49

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> wrote in message

> Findes der ikke et lille program som kan afvikles fra cd/dvd som kan tage
en
> backup og genskabe hele min maskine uden at installere noget på min
> harddisk?

Jeg havde samme problem, og har lige lavet en boot CD med programmet "Drive
Image XML". Grunden til, at jeg valgte netop dét program er:

1) Man har mulighed for at gemme sit image over netværket.
2) Man har mulighed for at genskabe filer enkeltvis fra sin backup.

Jeg må dog lige advare om, at det var lidt bøvlet at lave den boot CD. Jeg
skulle bruge en Win XP CD, samt at finde drivere til min harddisk og
netværkskort. Men efter lidt arbejde, så virker det upåklgeligt nu.

-Michael.