MS Windows
briani 27239
Kan ikke se d-drev
Fra : blue

Dato : 03-08-06 18:18

Jeg har delt min harddisk op i to partitioner (c + d), men nu kan jeg lige
pludselig ikke se mit d-drev længere. Jeg har forsøgt at starte op i
fejlsikret tilstand og at tilslutte harddisken i en anden computer uden
held. Jeg har også prøvet at lege lidt med PC Inspector og Partition Magic.

Jeg benytter XP.

Er der nogen, der har forslag til, hvordan jeg får mit d-drev tilbage?

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 18:35

"blue" <jfdh@aprsfgd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Magic.
>
> Jeg benytter XP.
>
> Er der nogen, der har forslag til, hvordan jeg får mit d-drev tilbage?

Kontrolpanel Administration Computeradministration Diskhåndtering og se
hvad den siger derinde, Partition Magic er ikke noget man leger med, man
skal vide hvad man laver med det, ellers kan man let kommme galt afsted
mvh Bjarne

Fra : blue

Dato : 03-08-06 19:44

"Bjarne Christensen" <No> skrev i en meddelelse

> Kontrolpanel Administration Computeradministration Diskhåndtering og se
> hvad den siger derinde

Den siger ikke noget - jeg kan kun se c-drevet.

> Partition Magic er ikke noget man leger med, man skal vide hvad man laver
> med det, ellers kan man let kommme galt afsted

Ja ok, nu var "leger" måske et forkert ord at bruge. Jeg har brugt
programmet før med held, selv om det er ved at være nogle år siden.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-08-06 18:42

Den 03-08-06 19.18 skrev blue følgende:
> Jeg har også prøvet at lege lidt med PC Inspector og Partition Magic.
> Er der nogen, der har forslag til, hvordan jeg får mit d-drev tilbage?

Kunne du ikke finde drevet i PC Inspector?
Hvis du er i tvivl om, hvordan programmet bruges, så tjek denne trin for
trin-guide:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-pcinspector-trin.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : blue

Dato : 03-08-06 19:43

> Kunne du ikke finde drevet i PC Inspector?

Nej.

> Hvis du er i tvivl om, hvordan programmet bruges, så tjek denne trin for
> trin-guide:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-pcinspector-trin.html

Den har jeg faktisk allerede brugt og tak for det (selv om det ikke
virkede).

Noget tyder dog på, at der er blevet lavet ét stort drev for c-drevet er
lige pludselig blevet en del større! Mon det er en virus, som har været på
spil og lavet de to partitioner om til ét?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-08-06 19:51

Den 03-08-06 20.42 skrev blue følgende:

> Noget tyder dog på, at der er blevet lavet ét stort drev for c-drevet er
> lige pludselig blevet en del større! Mon det er en virus, som har været på
> spil og lavet de to partitioner om til ét?

Det tvivler jeg stærkt på. Men måske du ikke har fået oprettet
partitionen som du troede? Det kan selvfølgelig også være, du har rodet
lidt for meget med Partition Magic, som netop kan slå to partitioner
sammen til én, men det er en længerevarende proces, så det sker ikke
uden du opdager det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : blue

Dato : 03-08-06 19:59

> [...]
> med Partition Magic, som netop kan slå to partitioner sammen til én, men
> det er en længerevarende proces, så det sker ikke uden du opdager det.

Jeg har slet ikke været inde og rode med partitionerne inden dette skete -
det var først efterfølgende jeg brugte med Partition Magic for at se, om jeg
kunne se partitionen.

Jeg har haft det opdelt i et c- og d-drev i 3-4 år uden problemer.

Fra : lise

Dato : 04-08-06 09:23

"blue" <jfdh@aprsfgd.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft det opdelt i et c- og d-drev i 3-4 år uden problemer.
>-----------------------------------------------------------------

Jeg må indrømme, at jeg har været ude for det samme, mit D drev forsvandt
også pludselig, uden jeg fandt ud af, hvad der gik galt.Min knægst USB box
m.et 250 GB. drev på to partioner F og G blev til en partion F, og før det
kunne bruges igen skulle det formateres, også her skete det u.grund, som Kim
skriver så burde man opdage det, da det er en proces der tager sin tid, men
vi opdagede ikke noget.Og det værste var, at alle hans film etc, også
forsvandt alt samlet gennem 2-3 år. Jeg tror selv det må ha været spy.
etc.Jeg opgav til sidst, at finde ud af hvad der gik galt og passer nu endnu
mere på.
Mvh.Jama

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-08-06 13:58

"lise" <la_dk@hotmail.com> skrev bl.a:

> Og det værste var, at alle hans film etc, også forsvandt alt samlet gennem
> 2-3 år.

Filer man er glad for, har man altid på mindst to medier. Men man skal jo
lære det - nogen på den hårde måde

Mvh.

Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 09:34

Der er en anden mulighed, det er dog ikke særlig tit man hører om det,
firmwaren på drevet kan være blevet korupt. Da jeg arbejdede hos Packard
Bell for en del år tilbage var der en del af Seagate's modeller der havde
det problem fra fabrikken og der skete simpelthen det at drevet tabte data.
Det blev rettet med en Firmware opdatering, en diskette vi sendte ud til
kunderne.

Prøv at kontakte producenten af din HDD det kan være at den stadig er i
fabrik's garanti. Nogle Seagate har 5 år.
--

Mvh Jan

"Karsten Jensen" <okokokokokok@invalid> skrev i en meddelelse

> Filer man er glad for, har man altid på mindst to medier. Men man skal jo
> lære det - nogen på den hårde måde
>
> Mvh.
>
> Karsten

Hent en gratis SPAMfighter her.