MS Windows
briani 27239
videoafspil via website streaming lukker n~
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 17:29

Hej,

Siden januar 2006 har jeg døjet med min computer fra maj 2004 mht at den
lukker afspilning/streaming af video ned fra websites. Eksempelvis deadline
på DR
http://www.dr.dk/DR2/deadline2230/Deadlineindslag.htm
men også mange andre eksempler.

Før januar 2006 var der ingen problemer. Det virker som om, at Microsoft har
lavet nogle dumme opdateringer i januar, som ødelægger afspilning.

Helt konkret kommer der en fejlrapport, som man kan sende til Microsoft.
Bl.a. står der om "fejlsignatur":
"
AppName: iexplore.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: ntdll.dll

ModVer: 5.1.2600.2180 Offset: 00010c27

"

Når man har valgt "undlad at sende", så lukker IE ned automatisk.

Jeg har forsøgt at opgradere lyddriveren, men det hjalp ikke.

Jeg er noget træt af det. Sendte fejlrapporter til Microsoft i januar 2006,
men de har nok ikke set på det.

Nogen herinde, som kan forklare, hvad der er galt, hvad jeg kan gøre ?

vh Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 19:27

"Flemming" <tt3r43> wrote in message
> Hej,
>
> Siden januar 2006 har jeg døjet med min computer fra maj 2004 mht at den

Det var godt nok længe du har haft det problem :-/

> Nogen herinde, som kan forklare, hvad der er galt, hvad jeg kan gøre ?

Hvilket operativsystem har du?

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 20:33

> Hvilket operativsystem har du?

win xp home sp2 fuldt opdateret
win media player 10 alle updates

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 20:43

Får denne besked:
"
Error: Windows Media Player kan ikke afspille denne fil. Opret forbindelse
til internettet, hvis filen befinder sig på internettet. Hvis filen befinder
sig på et flytbart hukommelseskort, skal du indsætte hukommelseskortet.

"

Kan det tænkes, at det er min hardware firewall, som stopper for trafikken ?
Kører også med Windows firewall. Denne har jeg prøvet at slå fra, men får
samme fejl.

Han en Linksys RT31P2
Hvis det er problemet, hvordan retter jeg det så ?
(måske spørgsmål til anden nyhedsgruppe så, men ved ikke om det er
routeren...)
Det har måske noget at gøre med den port til nettet, som bruges ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 21:37

> [...]
> Hvis det er problemet, hvordan retter jeg det så ?
> Det har måske noget at gøre med den port til nettet, som bruges ?

Min fornemmelse er umiddelbart en software-fejl (afspiller eller manglende
codec), selvom hardware (routeren) ikke kan udelukkes. Men det kan du jo
omgå ved at koble dig udenom den. Dette gøres ved at logge ind i routeren,
frigive WAN IP'en, sætte internet-forbindelse i pc'en, og bede om at få ny
ip-adresse og så teste.

Men, inden da, prøv lige at skrive "mplayer2" i "Start - Run".
Dette åbner Windows Media Player v. 6.4. I menuen File vælger du Open og
indsætter følgende:

http://www.dr.dk/extention/playWindowsMedianyheder.aframe?id=222027&ListType=nyheder&trace=off

Får du nu en streaming video frem? (TV-Avisen kl. 17:00 d.d.)
Ps. Den vil muligvis gerne downloade et codec til WMV9 - det skal du lade
den gøre.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 16:01

> [...]
> ip-adresse og så teste.
>
> Men, inden da, prøv lige at skrive "mplayer2" i "Start - Run".

Ok, er gjort.
> Dette åbner Windows Media Player v. 6.4. I menuen File vælger du Open og
> indsætter følgende:

> http://www.dr.dk/extention/playWindowsMedianyheder.aframe?id=222027&ListType=nyheder&trace=off

Forstår ikke at indsætte linket ved "open/åben".

Ved klik på ovenstående link åbener media player 10 og står af med lignende
fejl.

Kom til at se på fejlrapporten igen, og ser følgende benævnt:
"ModName: pavlsp.dll"

Det er noget fra min Panda Antivirus.
Er det måske den, der generer?
Kan man opsætte det ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 11:28

> Forstår ikke at indsætte linket ved "open/åben".

Du skal netop ikke klikke på det, men kopiere teksten :)
Ellers må du skrive det i hånden, men du kan godt kopiere teksten med musen
uden at klikke på det.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 17:29

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> Du skal netop ikke klikke på det, men kopiere teksten :)
> Ellers må du skrive det i hånden, men du kan godt kopiere teksten med
> musen uden at klikke på det.

Hej, det ser ud til at virke nu !

Den hentede noget "codec" til wm9. Det er da utroligt, hvis det er det, som
skal til.
Hvis jeg kører en geninstallering af computeren, så skal jeg bruge linket
igen. Så jeg gemmer linket.

Men hvad nu hvis linket stopper med at virke?

Hvordan kendte du til linket?
Findes der en indgangsside til dr.dk hvor man kan læse om det codec og link
?

Hvorfor kan MS ikke håndtere problemet via Win Update ?

vh
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 18:00

nu drønede der igen en fejl op:
AppName: iexplore.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: pavlsp.dll

ModVer: 5.10.13.47 Offset: 000082b8

argh...

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 20:47

> nu drønede der igen en fejl op:
> AppName: iexplore.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: pavlsp.dll
> ModVer: 5.10.13.47 Offset: 000082b8

Okay, der er noget mellem din Panda og Internet Explorer som ikke er som det
skal være!
Afinstallation af dem begge og gen-installation vil måske hjælpe.

Men en nem løsning ville være at instruere computeren i at bruge Media
Player 6.4 til at afspille video-streams på. Lige nu bruger den garanteret
v. 9 eller 10.

Det bør kunne gøres ved at ændre den såkaldte association til wmv-filer.
Evt. skriv hvis du ønsker forklaring til dette.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 21:18

> "Flemming" <tt3r43> wrote in message
>
> Okay, der er noget mellem din Panda og Internet Explorer som ikke er som
> det skal være!

Ja. Ved søgning på google

> Afinstallation af dem begge og gen-installation vil måske hjælpe.

Ja, jeg geninstallerede hele computeren dagen forinden mit indlæg - for at
se om det hjalp - men fejlen var der stadig. Så det har jeg vel prøvet så ?

> [...]
>
> Det bør kunne gøres ved at ændre den såkaldte association til wmv-filer.
> Evt. skriv hvis du ønsker forklaring til dette.

Jo tak, det vil jeg godt bede dig om. Jeg har aldrig fundet ud af, om man
kun kan gøre det i afspiller programmerne, eller om der findes et centralt
sted.

Deadline afspilning blev bedre. Det gik meget hurtigere med at komme til
punktet "gemmer i buffer" efter installationen af dit code. Så et eller
andet skete der. Men afspilning af indlejret video på andre websites giver
fejl. Også et andet dr-program gav fejl. Men deadline har ikke fejlet siden.
Mystisk.

Fandt disse indlæg
http://groups.google.dk/group/microsoft.public.windowsmedia.player/browse_thread/thread/36f9acf8396b1310/3be0fb1f58107d22?lnk=st&q=&rnum=4&hl=da#3be0fb1f58107d22

http://groups.google.dk/group/microsoft.public.windowsmedia.player/browse_thread/thread/94ad4ff7fdc42d09/2aafce666b77f590?lnk=st&q=&rnum=1&hl=da#2aafce666b77f590

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 22:19

> Ja, jeg geninstallerede hele computeren dagen forinden mit indlæg - for at
> se om det hjalp - men fejlen var der stadig. Så det har jeg vel prøvet så
> ?

Ja, det må man sige. Måske Panda har en bug - jeg ved det ikke.

> Jo tak, det vil jeg godt bede dig om. Jeg har aldrig fundet ud af, om man
> kun kan gøre det i afspiller programmerne, eller om der findes et centralt
> sted.

I en vilkårlig Explorer vælger du Tools - Folder Options. I fanen "File
Types" finder du "wmv" extension'en. Tryk herefter på knappen "Change..." og
find den gamle "Microsoft Media Player" i listen. Det skal IKKE være den med
rød/gul/grøn/blå ikon. Hvis du ikke har den gamle, så skal du trykke
på¨"Browse" og gå ind i c:\program files\windows media player" og markere
"mplayer2.exe" (NB. stierne er anderledes hvis du har dansk operativsystem).
Tryk så Open og check at der er kryds i "Always use the selected program to
open this kind of file". Tryk OK og Close.

> [...]
> andet skete der. Men afspilning af indlejret video på andre websites giver
> fejl. Også et andet dr-program gav fejl. Men deadline har ikke fejlet

Kun måske. Der findes flere formater (og codecs) end bare lige WMV
(WindowsMediaVideo), så hvis du fx. prøver at streame en AVI-fil, så har du
sikkert samme problematik. Du skal derfor formentlig også installere codec
til AVI og måske andre samt associasere (stavning?) typerne som beskrevet
overfor til Media Player 6.4

> Fandt disse indlæg
> [...]

Okay, andre har i hvert fald haft lignende problemer. Men ingen umiddelbart
løsning ser jeg. Jeg ville måske nok prøve at afinstallere Panda, lige
genstarte, og afprøve et par streams. Virker det, så ville jeg klage til
Panda og installere et andet anti-virus program indtil de giver dig en
løsning.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 16:35

Jeg fik ændret associationen til WMV som du beskrev, og nu virker tingene
meget bedre.

Dog klikkede jeg på deadline live kl 1702 og den åbnede på mystisk vis media
player 10.
Jeg fik fejlen.
Jeg tjekkede associationen. Den var stadig til media player 2

Hvad kan det så skyldes?

Under alle omstændigheder, så virker afspilning meget bedre nu. Så jeg er
meget tilfreds.
Mange tak for din hjælp.

Mht media player 2:
Er kvaliteten herpå mht billede og lyd lige så god som media player 9/10 ?
Umiddelbart syntes jeg, at det virker som om, at kvaliteten er samme. Men
måske tager jeg fejl?

> [...]
> klage til Panda og installere et andet anti-virus program indtil de giver

Ja, det vil jeg prøve, hvis jeg bliver ved med at have problemet.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 23:25

> Jeg fik ændret associationen til WMV som du beskrev, og nu virker tingene
> meget bedre.

Cool

> [...]
> media player 10.
> Jeg fik fejlen.
> Jeg tjekkede associationen. Den var stadig til media player 2

Ja, desværre har den nogen gange sin helt egen vilje, eller også hedder
extensionen ikke lige WMV, men noget andet og så står Mediaplayer 9/10 til
at være afspiller! Det er et hyr at få plads på én gang

> Under alle omstændigheder, så virker afspilning meget bedre nu. Så jeg er
> meget tilfreds.
> Mange tak for din hjælp.

Var så lidt.

> [...]
> Umiddelbart syntes jeg, at det virker som om, at kvaliteten er samme. Men

Lyd-mæssigt kan der være forskel når vi taler om surround-muligheder - der
kan Mediaplayer v. 6.4 (mplayer2.exe) ikke så meget. Billed-mæssigt er det
ens da det er samme codec der bruges. Der kan dog være forskel i loade-tider
og spole-tider (tiden der går hvis man spoler i videoen).

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 20:42

> Hej, det ser ud til at virke nu !
> Den hentede noget "codec" til wm9. Det er da utroligt, hvis det er det,
> som skal til.

Nærmere logisk. Et codec er en dekoder og den er nødvendig.

> Hvis jeg kører en geninstallering af computeren, så skal jeg bruge linket
> igen. Så jeg gemmer linket.
> Men hvad nu hvis linket stopper med at virke?
> Hvordan kendte du til linket?

Det jeg fik dig til var egentlig bare at bruge en afspiller som er mindre
kompliceret. I princippet burde din nye Media Player 9 eller 10 også have
hentet codec'et, men jeg oplever ofte at de to versioner går i stykker.
Derfor ville jeg have dig til at bruge v. 6.4

> Findes der en indgangsside til dr.dk hvor man kan læse om det codec og
> link

Ved ikke. Men du kan læse om codec ved at søge på Google.

> Hvorfor kan MS ikke håndtere problemet via Win Update ?

De mener nok der er vigtigere opdateringer at release, og/eller de har ikke
fundet ud af hvorfor lige fejlen sker. WindowsUpdate er ikke en
fejlløsnings-tjeneste men en en sikkerhedsopdaterings-tjeneste med evt. alm
opdateringer.

mvh
///M