MS Windows
briani 27239
Start af .bat før login
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 17:04

Hej.

Er der en der kan hjælpe mig med XP.

Jeg vil gerne have den til at køre en bat fil inden der er nogen der logger
ind, dvs. genstarter maskinen selv og jeg eller andre ikke er hjemme starter
den selv denne bat fil uden at der er nogen der behøver at være tilstede.

--
/MVH. Thomas

It has removed 255 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!

Fra : Henning

Dato : 03-08-06 17:20

On Thu, 3 Aug 2006 18:03:36 +0200, "Thomas Olsen"
<thomas(at)alleen39(dot)dk> wrote:

> [...]
>den selv denne bat fil uden at der er nogen der behøver at være tilstede.

Lav en autoexec.bat i roden, call din egen bat-fil derfra.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 17:29

> [...]

> den selv denne bat fil uden at der er nogen der behøver at være tilstede.
Hvorfor skal det være før xp booter?

Fra : Johnn Nekman

Dato : 03-08-06 17:30

> [...]

>den selv denne bat fil uden at der er nogen der behøver at være tilstede.
Start -> Kør -> gpedit.msc
Naviger ned under
Computerkonfiguration -> Windows-indstillinger -> Scripts
(Start/Lukning)

--
Mvh Johnn

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-08-06 17:36

Johnn Nekman skrev:

>Start -> Kør -> gpedit.msc

Hvilket minder mig om at det altid er en god ide at skrive i sine
spørgsmål om det er en XP Home eller Pro.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Johnn Nekman

Dato : 03-08-06 17:48

On 03 Aug 2006 16:35:52 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Hvilket minder mig om at det altid er en god ide at skrive i sine
>spørgsmål om det er en XP Home eller Pro.
Så kan de lære det

Den hårde måde er jo at benytte en reg-fil. Herunder et udtræk med to
startscripts og et shutdown script. Er dog ej afprøvet på en home
edition:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group
Policy\State\Machine\Scripts]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group
Policy\State\Machine\Scripts\Shutdown]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group
Policy\State\Machine\Scripts\Shutdown\0]
"GPO-ID"="LocalGPO"
"SOM-ID"="Local"
"FileSysPath"="C:\\WINDOWS\\System32\\GroupPolicy\\Machine"
"DisplayName"="Lokal gruppepolitik"
"GPOName"="Lokal gruppepolitik"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group
Policy\State\Machine\Scripts\Shutdown\0\0]
"Script"="Simsaladum"
"Parameters"="Test3"
"ExecTime"=hex(b):00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group
Policy\State\Machine\Scripts\Startup]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group
Policy\State\Machine\Scripts\Startup\0]
[...]

Policy\State\Machine\Scripts\Startup\0\0]
"Script"="Simsalabim"
"Parameters"="test"
"ExecTime"=hex(b):00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group
Policy\State\Machine\Scripts\Startup\0\1]
"Script"="Simsalabam"
"Parameters"="test2"
"ExecTime"=hex(b):00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 19:12

Hej.

> Så kan de lære det
>
> Den hårde måde er jo at benytte en reg-fil. Herunder et udtræk
> med to startscripts og et shutdown script. Er dog ej afprøvet
> på en home edition:
<snip>

Det er til XP MCE

Jeg vil have en mail server startet op i baggrunden, og der er ingen
services til at starte den med.

bat filen ligner denne
@echo off
echo Mail program startes
c:\mail\mail.exe

Og er gemt med navnet startmail.bat

Hvorledes får jeg puslet det ind i reg. basen eller som script ??

Fra : Johnn Nekman

Dato : 03-08-06 19:41

On Thu, 3 Aug 2006 20:12:03 +0200, "Thomas Olsen"
> [...]

>c:\mail\mail.exe
>
>Og er gemt med navnet startmail.bat
>
>Hvorledes får jeg puslet det ind i reg. basen eller som script ??
Kører programmet uden en GUI?

Hvis ja, så skulle du overveje SC. Prøv i et dos prompt at skrive
'sc create', så kan du gøre dit program til en 'service'.
--
Mvh Johnn

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 20:26

Hej.

> Kører programmet uden en GUI?
>
> Hvis ja, så skulle du overveje SC. Prøv i et dos prompt at
> skrive 'sc create', så kan du gøre dit program til en
> 'service'.

Det kører desværre med GUI