MS Windows
briani 27239
popup meddelelse ved start af Win XP
Fra : Carsten Ottosen

Dato : 28-07-06 16:48

Hej
Efter at have installeret drivere til mit grafikkort, kommer der en popup
meddelelse i højre hjørne hver gang jeg starter Windows. Der står en masse
om et grafikkort jeg ikke har, men kunne have osv. og klik på denne
meddelelse hvis du vil vide mere. Hvis jeg klikker på meddelelsen kommer jeg
videre til grafikkortets hjemmeside. Altså en uønsket reklame, som jeg gerne
vil af med.
Hvordan slipper jeg af med denne meddelelse - uden at købe et ekstra
grafikkort ?
mvh. Carsten

Fra : Hagar

Dato : 28-07-06 18:15

"Carsten Ottosen" <cottosen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne vil af med.
> Hvordan slipper jeg af med denne meddelelse - uden at købe et ekstra

Gå til start, klik og vælg kør. Skriv msconfig og ok, der kan du under
fanebladet sikkert finde synderen, fjern fluebenet ud for det du ikke vil
have til at starte op.

Hagar

Fra : Carsten Ottosen

Dato : 30-07-06 18:43

Nu har jeg været i msconfig. Det lader til at dette program kun er for at
teste hvad der volder problemer.
Man kan godt fjerne et flueben, men så går programmet i en særlig "mode" og
starter programmet igen og igen indtil man har ladet tingene gå tilbage til
det gamle - og har sat fluebenet på plads. I må rette mig hvis der er noget
jeg har misforstået.
Jeg har fundet synderen - en .dll - men jeg måtte omkring regedit og fjerne
både nøglen og værdien, for at få fred. Til gengæld figurerer kommandolinien
stadig under fanebladet start, i msconfig - hvordan slipper man af med
den???
Nå men nu er det trods alt lykkedes - tak for hjælpen.
mvh. Carsten

Fra : Frank Schou

Dato : 30-07-06 20:15

Carsten Ottosen skrev:

> [...]
> fjerne både nøglen og værdien, for at få fred. Til gengæld figurerer
> kommandolinien stadig under fanebladet start, i msconfig - hvordan

Hent dette lille gratis program:
http://www.get-in-control.com/msconfig-cleanup/

Mvh. Frank