MS Windows
briani 27239
laaangsom opstart, win XP
Fra : RK

Dato : 27-07-06 21:26

Når computeren startes, varer det sindsygt længe før internet explorer kan
bruges (og andre programmer for den sags skyld) når
opstarten er til ende virker alt normalt. Skal det være sådan eller kan man
ændre det på nogen måde?
(256MB ram)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-07-06 23:00

"RK" <RK@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruges (og andre programmer for den sags skyld) når
> opstarten er til ende virker alt normalt. Skal det være sådan eller kan

Der er flere fejlmuligheder. Bl.a. skal du prøve at se på, hvilke
programmer, der starter når computeren startes. Er der nogle du kan undvære
= behøver ikke at være aktive efter opstart.
Jeg har lige haft en pc med samme symptomer hjemme til reparation.
Det viste sig, at problemet forsvandt, da jeg fjernede en dvd skive, som sad
i dvd drevet. Hvorfor aner jeg ikke, men på en eller anden måde må den have
forsøgt at kommunikere med skiven, selv om man ikke kunne høre noget.

Kurt

Fra : Lyrik

Dato : 28-07-06 10:41

> [...]
> bruges (og andre programmer for den sags skyld) når
> opstarten er til ende virker alt normalt. Skal det være sådan eller kan
+++++++++++++++++++++++++++
Gør følgende for at speede din xp op:

1. højreklik på denne computer, vælg egenskaber,-avanceret.
Tryk på knappen indstillinger under ydeevne.
Sæt prik i juster til den bedste ydelse.

2. Tryk start-kør og skriv msconfig.
vælg fanebladet start og fjern prikker fra startoplisten.(de kan sættes
igen, skulle du fjerne for mange)
Fjern dem du ikke behøver(quicktime ,office start, realplay, dit og dat).
Luk og genstart. Er du tilfreds så sæt prik i den "advarsel" der dukker op.

3. Download CCleaner og lad den finde "problemer" og rense din PC for dem.
Lad den også "renser"

4. Fjern ikoner fra skrivebordet og læg dem i en mappe. de sløver opstarten
ned.

5. Køb en stang 256 mgb ram til de 256 du har.

Hilsen
Jens

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-07-06 11:09

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse news:44c9dbd6$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> Lad den også "renser"
>
> 4. Fjern ikoner fra skrivebordet og læg dem i en mappe. de sløver opstarten ned.

Alt ovenstående er jo ikke noget der normalt betyder noget ud over få sekunder
så det er næsten sikkert ikke der du skal lægge din energi. Der kan selvfølgelig
være noget software der starter op under boot som der er problemer med.
Men det med at punkt 1 og 4 kan du godt udelukke.

Fra : RK

Dato : 28-07-06 13:22

Jeg har et hav af startelementer som jeg ikke kender betydningen af:

NvCpl
VTTimer
UpdReg
sgtray
realsched
jushed
etc. etc.

Jeg går udfra at antivirus og firewall skal startes op men ellers er jeg
meget i tvivl?

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 28-07-06 14:56

"RK" <RK@dk> skrev i en meddelelse

> Jeg går udfra at antivirus og firewall skal startes op men ellers er jeg
> meget i tvivl?

Hvilket antivirusprogram bruger du?

Flemming Nielsen

Fra : RK

Dato : 28-07-06 20:05

> Hvilket antivirusprogram bruger du?
>
> Flemming Nielsen

Norman

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 28-07-06 21:53

> Norman

Hvis det er Norman's sikkerhedspakke du bruger, så ligger grunden til din
langsomme opstart dér. Afinstallér Norman, Installer AVG free her
http://free.grisoft.com/doc/5390/lng/us/tpl/v5#avg-free og slå Windows
firewall til. Så vil du få en normal computer, og nogle af de penge du
sparer på en gratis virusscanner, kan du jo ofre på yderligere 256MB RAM som
foreslået af Lyrik. Eks. disse Corsair DDR RAM til 264,- inkl. forsendelse,
hvis det er den type RAM du skal bruge
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13798

Flemming Nielsen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-07-06 11:17

Flemming Nielsen wrote:
> [...]
> foreslået af Lyrik. Eks. disse Corsair DDR RAM til 264,- inkl. forsendelse,

Eller smide 30kr mere og få 512MB
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39180

Men det kommer selvfølgelig an på hvilken type RAM maskinen vil æde.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-07-06 18:47

> [...]
> bruges (og andre programmer for den sags skyld) når
> opstarten er til ende virker alt normalt. Skal det være sådan eller kan

Prøv at hent programmer bootvis fra Microsoft, så kan du se hvilken
programmer/drivers der sinker opstarten. Du finder det her
http://www.microsoft.com/whdc/system/sysperf/fastboot/default.mspx

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : emj

Dato : 28-07-06 20:06

Jørgen Nielsen skrev:

>Prøv at hent programmer bootvis fra Microsoft, så kan du se hvilken
>programmer/drivers der sinker opstarten. Du finder det her
>http://www.microsoft.com/whdc/system/sysperf/fastboot/default.mspx

The Bootvis.exe tool is no longer available from this site.
Hilsen emj

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-07-06 20:08

emj skrev:

>The Bootvis.exe tool is no longer available from this site.

Så kan der prøves fra
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : John

Dato : 28-07-06 20:26

"emj" <lamaguf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> The Bootvis.exe tool is no longer available from this site.

Prøv her:

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664

Mvh John