MS Windows
briani 27239
Mangler hotfix til USB2 problem
Fra : Thomas R. Helgesen

Dato : 26-07-06 23:25

Hej gruppe,

Jeg ejer et ASUS A7V333 bundkort som er baseret på VIA chipset'et, og kører
med (originalt) WinXP Home DK, og har det problem, at de drivere som er med
i XP, ikke vil fungere korrekt med VIA chippen, da USB2 portene kun vil køre
med USB1.1 hastighed.

Det er tilsyneladende et kendt problem (problemet er beskrevet på flere
forums) og en umiddelbar løsning er en hotfix, som MS har lavet, som man kan
bestille hos dem:

http://support.microsoft.com/?kbid=892050

....men da min WinXP Home DK er en OEM udgave, kan jeg ikke få denne hotfix,
uden at skulle betale for den. Så mit spørgsmål lyder på, om der er andre
fra gruppen, som har haft held med at skaffe denne hotfix (i en dansk
udgave)?

På forhånd tak

-Thomas

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 26-07-06 23:36

"Thomas R. Helgesen" <REMOVEthomas@staybeautiful.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmål lyder på, om der er andre fra gruppen, som har haft held med at skaffe denne hotfix (i en dansk udgave)?

Vil du dermed sige, at der ikke er den samme support på en OEM version
som ikke OEM ??
Det lyder ikke rigtigt ...

Fra : Thomas R. Helgesen

Dato : 26-07-06 23:46

"Morten Jørgensen" <mj450@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas R. Helgesen" <REMOVEthomas@staybeautiful.dk> skrev i en meddelelse
>
> Vil du dermed sige, at der ikke er den samme support på en OEM version
> som ikke OEM ??
> Det lyder ikke rigtigt ...

Det er desværre umiddelbart hvad jeg kan finde frem til:

http://support.microsoft.com/oas/default.aspx?ln=da&prid=3841&gprid=21007

-Thomas

Fra : Hans

Dato : 27-07-06 00:45

> "Morten Jørgensen" <mj450@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det er desværre umiddelbart hvad jeg kan finde frem til:
>
> http://support.microsoft.com/oas/default.aspx?ln=da&prid=3841&gprid=21007

Der står vist ikke noget om, at du skal betale for en hotfix...

Fra : Thomas R. Helgesen

Dato : 27-07-06 10:59

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> [...]
> der
> en

> Der står vist ikke noget om, at du skal betale for en hotfix...

På det første link som omhandler hotfix'en, står der at man kun kan skaffe
filen, ved at kontakte MS, enten via mail eller tlf., og på deres
kontakt-side, står der "Pris for alle ekstra supportforespørgsler via email:
DKK 349,00 + 25 % moms pr. (436 DKK inkl. moms) supportforespørgsel." og
"Alle ekstra supportforespørgsler pr. telefon: DKK 549,00 + 25 % moms pr.
(686 inkl. moms) foresporgsler". :-/

-Thomas

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 27-07-06 00:56

> [...]
> er med i XP, ikke vil fungere korrekt med VIA chippen, da USB2 portene kun

Jeg har kigget lidt på nettet, og der er flere der har løst problemet ved at
opdatere BIOS, eller bruge de USB drivere der følger med bundkortet.

Det er dog underligt at ASUS, VIA eller Microsoft ikke ligger en løsning på
nettet til fri downloads.

Flemming Nielsen

Fra : Thomas R. Helgesen

Dato : 27-07-06 11:02

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> at opdatere BIOS, eller bruge de USB drivere der følger med bundkortet.
>
> Det er dog underligt at ASUS, VIA eller Microsoft ikke ligger en løsning

Jeg har desværre osse forsøgt med med forskellige bios-versioner og både
ASUS' egne drivere og VIA's, men uden held Jeg har dog fundet de .sys
filer, som den nye hotfix indeholder, men når jeg kopierer dem til min
system32/drivers mappe, så bliver de automatisk erstattet med de oprindelige
filer igen - hvordan kan man 'snyde' Windows, så den tar de nye filer
istedet?

-Thomas

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 27-07-06 15:18

> [...]
> system32/drivers mappe, så bliver de automatisk erstattet med de
> oprindelige filer igen - hvordan kan man 'snyde' Windows, så den tar de

Prøv på denne måde. Hvis den stadig bliver ved med at driverne fra din HD,
så slet dem derfra. Husk backup.

1. Click Windows [Start].
2. Click [Control Panel].
3. Double Click [System].
4. Click [Hardware] tab.
5. Click [Device Manager].
6. Right Click [Universal Serial Bus(USB) Controller] under [Other Devices],
then click [Properties].
7. Click [Driver] tab.
8. Click [Update Driver].
9. Choose [Install from a list or specific location].
10. Click [Next].
11. Choose [Include this location in the search].
12. Click [Browse] to specify the file path where the driver is,
e.g. "X:\Drivers\USB2\XP"( X is the drive you put the support CD).
13. Click [Next].
14. Click [Finish].

Flemming Nielsen

Fra : Thomas R. Helgesen

Dato : 27-07-06 16:49

> [...]
> 12. Click [Browse] to specify the file path where the driver is,
> e.g. "X:\Drivers\USB2\XP"( X is the drive you put the support CD).

Takker for forslaget, men det har jeg også forsøgt, men det er ikke muligt,
da jeg kun har selve .sys-filerne fra den føromtalte hotfix - jeg har ikke
..inf-filen, så derfor kan de ikke installeres. Jeg ville derfor forsøge at
kopiere dem manuelt til system32/drivers-mappen, men som nævnt kan det ikke
lade sig gøre :-/

-Thomas