MS Windows
briani 27239
XP. 100% CPU-forbrug.
Fra : Erik Thisted

Dato : 26-07-06 13:01

Windows XP home.

Både hos mig og hos en bekendt har vi fået et problem.

Tilsyneladende umotiveret fryser funktionerne, og CPU-forbruget bliver 100%.
Efterhånden stiger brugen af RAM.
Hos begge begyndte problemerne omkring 1. juli.
Vi mener at det måske er sket umiddelbart efter MS-opdateringer.

Er der andre med tilsvarende problemer??

Erik Thisted.

Fra : Per

Dato : 26-07-06 13:34

"Erik Thisted" <erik.thisted@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Både hos mig og hos en bekendt har vi fået et problem.
>
> Tilsyneladende umotiveret fryser funktionerne, og CPU-forbruget bliver

Hvilke programmer er det som trækker al CPU forbruget?

Se i din task maneger (jobliste) Ctrl+Alt+Delete

Det kan være spyware eller virus.

/Per

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-07-06 13:40

Per skrev:

> Hvilke programmer er det som trækker al CPU forbruget?
>
> Se i din task maneger (jobliste) Ctrl+Alt+Delete
>
> Det kan være spyware eller virus.
>
> /Per

Er kontrolleret for virus og spyware.
Ser efter jobliste næste gang der er problemer.
/Erik

Fra : hcma

Dato : 26-07-06 15:57

> [...]
> Vi mener at det måske er sket umiddelbart efter MS-opdateringer.
>
> Er der andre med tilsvarende problemer??

mange ganger er det *.avi file som fremprovokerer fejlen, men det kan løses:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61
m v h
hcma

Fra : Erik Thisted

Dato : 28-07-06 12:10

hcma skrev:

> mange ganger er det *.avi file som fremprovokerer fejlen, men det kan løses:
> http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61
> m v h
> hcma

Nu har jeg fulgt anvisningen.
Jeg er så spændt på om problemer er løst.
mvh
Erik