MS Windows
briani 27239
Kan ikke fjerne en fil
Fra : Monty\(7000\)

Dato : 26-07-06 10:14

Jeg har en fil til at ligge på mit skrivebord der hedder hurl. Det er en fil
som jeg hentede ned og som skulle afspilles med RealPlayer men på det
tidspunkt havde jeg den ikke installeret endnu så den lagde sig på
skrivebordet og nu kan jeg ikke komme af med den.

Når jeg prøver at fjerne den får jeg at vide at et program bruger den men
jeg har slået de forskellige programmer fra så der burde ikke være nogen der
bruger den.

Hvad gør jeg?

Monty

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-07-06 10:22

On 26 jul 2006, Monty(7000) wrote in dk.edb.system.ms-windows:

> Når jeg prøver at fjerne den får jeg at vide at et program
> bruger den men jeg har slået de forskellige programmer fra så
> der burde ikke være nogen der bruger den.
>
> Hvad gør jeg?

Hvis ikke andre kommer med forslag, kan jeg anbefale:

http://www.diskcleaners.com/

Hent deletedoctor.

Find filen. Vælg f.eks. "Delete on system restart"

Det har jeg haft stor succes med

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-07-06 11:23

Den 26-07-06 11.14 skrev Monty(7000) følgende:

> Når jeg prøver at fjerne den får jeg at vide at et program bruger den men
> jeg har slået de forskellige programmer fra så der burde ikke være nogen der
> bruger den.

Du har tilsyneladende ikke fået lukket det program, som bruger filen.
Der findes værktøjer, der kan vise, hvilke programmer der bruger en fil.
Jeg kan ikke lige huske navnet på sådan et program, måske andre kan, men
det nemmeste er måske at starte i fejlsikret tilstand og så slette filen
derfra.

Om start i fejlsikret tilstand:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : hcma

Dato : 26-07-06 15:59

"Monty(7000)" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har slået de forskellige programmer fra så der burde ikke være nogen

løsningsmuligheder her:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no43
m v h
hcma

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-07-06 16:38

> [...]
> jeg har slået de forskellige programmer fra så der burde ikke være nogen

Ptøv at hent programmet who lock me http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/ der
kan du se hvilken program der bruger filen.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.