MS Windows
briani 27239
XP driller mht. 2 biblioteker ....
Fra : Henrik

Dato : 25-07-06 18:58

Hej.

Har for nylig foretaget mig en ny & ren
geninstallation af Win' XP Pro + SP1a dernæst.
I pc'en er der installeret 2 HD'er a' 200 GB stk.
& de er begge splitter nogenlunde lige op på midten.
Dvs. at jeg har et C , D , E & F drev på pc'en.

I forbindelse med min installation , begyndte
pc'en umiddelbart før installationen for alvor gik
i gang , at scanne mit F drev ?
Det fik den lige lyst til & undlod så de andre tre -
PU-HA , hvilken lettelse , da scanningen af F var en lang
affære.

Omsider blev XP installeret & konstaterede så , at mange
af billederne på F var enten væk , så underlige ud eller
ikke kunne ses , selv om iconet var til stede med den
rette størrelse & format ( ifølge teksten )
Talrige program filer havde også lidt overlast , hvor 8 ud af
10 programmer var nærmest lige til skraldespanden !

Dagen efter på et tidspunkt var alt som det skulle være !
Billederne var genetableret - intet at komme efter !!

Nu er den så gal igen !!
incl. et bibliotek med nogle dokumenter fra
Ms' Publisher - det er til stede , men umulig at røre ved
uden en en fejl kommer til syne !
For 10 min siden skete det med et andet bibliotek , hvor
jeg opbevare nogle billeder fra mit kamera ( ØV ! )

Nogle biblioteker med billeder er enten 100% eller helt
umulig at se indholdet i , selv om billeder godt nok er der
, men kun som et icon + sin sædvanlige date.

Jeg har haft mig selv som ( Administrator ) 2 gange
( på 'en gang ) efter
mit nye XP var blevet installeret , og da jeg afblæste den
ene af dem , så mit skrivebord noget anderledes ud ?
Iconerne var kraftig reduceret / nyt wallpaper & en del
( ny config ) omkring nogle af programmerne..

Jeg har fat i , at man kan være flere omkring en pc !
Også at man i den forbindelse som administrator er
i stand til at være lidt "hæmmelig" for de andre , der evt.
benytter et andet log-in , så de
ikke kan kikke i ens filer osv. hvis man vender ryggen til
et øjeblik , og skal det tolkes sådan at mine "hemmelige"
biblioteker / billeder driller pga. at jeg nu er i færd med
at kikke mig selv over skulderen !!!

Desværre var det den forkeret administrator log-in
jeg smed bort , den jeg havde benytte mig mest af -
netop derfor jeg smuttet tilbage i tiden mht. min
etablering af programmer efter XP var installeret.

Jeg bukker for et fif der kan give mig adgang til mine
2 biblioteker + billeder / programmer i en funktionel
udgave.......

Henrik.............

Fra : Johnn Nekman

Dato : 25-07-06 19:48

On 25 Jul 2006 10:57:47 -0700, "Henrik" <www.hsp@gmail.com> wrote:

>Jeg bukker for et fif der kan give mig adgang til mine
>2 biblioteker + billeder / programmer i en funktionel
>udgave.......

Nogen af de problemer du beskriver med dit F-Drev lyder bestemt som om
at disken disse data på er ved at være historie ... den er nok på vej
til at dø.

Det sidste problem lyder lidt som et rettighedsproblem. I stifinder
går du op i Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis og fjerner hakket
fra "Brug enkelt fildeling". Du får nu adgang til Sikkerhedsfanen når
du højreklikker på mappen. I denne klikker du så på Avanceret -> Ejer
-> Klik på dit aktuelle brugernavn -> Sæt hak i Erstat ejer af
underbeholdere og filer.

Håber det fif var det rigtige, og skynd dig at få taget en backup af
dine vigtige filer, da disken meget sandsynlig er ved at dø.
Johnn

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 25-07-06 20:08

"Henrik" <www.hsp@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

SNIP
Jeg er måske ikke *helt* på det rene med, hvad dit problem er:
Uanset om du er den ene eller den anden bruger, vil programmer normalt virke
som de nu skal, men der kan selvfølgelig være brugerspecifikke tilretninger
som skal justeres. Det er en minimal omkostninger ift. en re-installation.
Du kan også altid få rettigheder til filer og foldere på PC'en ved at tage
ejerskabet til disse.
Omvendt vil jeg mene, at hvis PC'en en på slingrekurs, vil det være smart at
kontrollere diskene, at de er fuldt funktionsduelige. Er man i tvivl om,
hvorvidt de er på vej til jagtmarkerne, ville jeg personligt klone dem..
diske koster stort set ikke noget i dag. Der er intet værre end at miste
data som man helst ville have beholdt. Ellers hedder det daglig backup, det
fungerer rent faktisk rigtig udemærket

...::JMJ::..

Fra : Henrik

Dato : 26-07-06 13:44

Johnn Nekman wrote:

> [...]
>
> Håber det fif var det rigtige, og skynd dig at få taget en backup af
> dine vigtige filer, da disken meget sandsynlig er ved at dø.
Hej Johnn.

Jeg fik ikke held til at skrive et svar til dig i går !!
Gjorde et forsøg , men blev ikke registreret.
Prøver lige noget nyt - håber det virker !

I aftes forsøgte jeg igen med en lang meddelse omkring
mit problem , & hvordan det lykkedes dig at bringe det til livs.
Naturligvis kun ved at jeg minituiøst fulgt recepten ganske nøje.
Indholdet af biblioteket med mine billeder fra mit kameraet , kom til
at
virke igen.
Forsøgte også med mit Publisher bibliotek med dokumenter , & det kom
også til at virke igen + div utility !

Ganske enkelt fantastisk !!
Rigtig mange tak for hjælpen

Henrik.........