MS Windows
briani 27239
MS og studiekort?
Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 10:53

Kan man købe de billige software-pakker ved Microsoft hvis man har et
studiekort? Eller hvad kræver de af dokumentation og krav? Er det evt. kun
studiekort fra visse uddannelser?

MVH Peter

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-06 12:54

PeterS skrev:

> Kan man købe de billige software-pakker ved Microsoft hvis man har et
> studiekort? Eller hvad kræver de af dokumentation og krav? Er det
> evt. kun studiekort fra visse uddannelser?

Er det ikke billigere med en OEM (hvis vi snakker styresystem)?

650 for en OEM og 750 for en "studierabat", mener jeg den lokale pusher
sagde i fredags.
Hans

Fra : Klaus H

Dato : 24-07-06 20:58

Hans Paulin (6310) wrote:

> Er det ikke billigere med en OEM (hvis vi snakker styresystem)?
>
> 650 for en OEM og 750 for en "studierabat", mener jeg den lokale
> pusher sagde i fredags.

Kvikly Esbjerg har solgt Home til 499,-
Klaus H

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-07-06 21:17

Klaus H skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Kvikly Esbjerg har solgt Home til 499,-
> Klaus H

Det har alle Kvicly'er - jeg ved ikke om de stadig gør ?

Men det var upgrade-versioner, som kræver at du har en "gammel"
Windows, som du kan opgradere.

Den kan godt lave en komplet installation på en tom disk, men
skal lige "snuse" til en original CD fra en tidligere version
under installationen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-06 21:57

Klaus H skrev:

> Kvikly Esbjerg har solgt Home til 499,-

Har den lokale computerforretning osse når de har haft prominent besøg (af
M$)
Hans

Fra : Hans

Dato : 24-07-06 12:54

"PeterS" <nomail> skrev i en meddelelse
> Kan man købe de billige software-pakker ved Microsoft hvis man har et
> studiekort? Eller hvad kræver de af dokumentation og krav? Er det evt. kun
> studiekort fra visse uddannelser?
>
> MVH Peter

Alle og enhver kan bl.a. købe XP Pro upgrade til en brøkdel af prisen for
færdiguddannede...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-06 13:00

Hans skrev:

> Alle og enhver kan bl.a. købe XP Pro upgrade

Osse fra W98?

> til en brøkdel af prisen
> for færdiguddannede...

Kan du huske prisen - overstiger den ikke langt en OEM Home?
Hans

Fra : MM

Dato : 24-07-06 13:15

> Osse fra W98?

> Kan du huske prisen - overstiger den ikke langt en OEM Home?
> --

Også fra Win 98.

Kan fås til 694,- hos SHG
Windows XP Pro Edition DK incl SP2, STUDY Upgrade, Retail

Mogens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-06 13:18

MM skrev:

> Kan fås til 694,- hos SHG
> Windows XP Pro Edition DK incl SP2, STUDY Upgrade, Retail

Ikke så dårligt sammenlignet med OEM.

Tak!
Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-07-06 14:05

Hans Paulin (6310) skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ikke så dårligt sammenlignet med OEM.

En OEM kan dog findes til 599 kr

Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-06 14:22

Jan Vestergaard skrev:

> En OEM kan dog findes til 599 kr

Okay - det var bare den lokale biks der tog 650
Hans

Fra : MM

Dato : 24-07-06 14:32

> En OEM kan dog findes til 599 kr

Ja, bortset fra at det kun er en home

Mogens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-07-06 15:13

MM skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ja, bortset fra at det kun er en home
> Mogens

Jeps - men den oprindelige spørger har heller ikke næret ønske om
en Pro.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hans

Dato : 24-07-06 19:17

> Jeps - men den oprindelige spørger har heller ikke næret ønske om
> en Pro.
>
> Jan

Derfor kunne det måske værer rart, at softwaren uden de store problemer kan
flyttes fra en maskine til en anden.