MS Windows
briani 27239
Installering af WinXP Pro oven i XP Home
Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 22:07

Hej.

Jeg har købt en PC gennem TDC, en Medion med WinXP Home, recovery mulighed
på harddisken (Harddisken er delt op i en C: Boot, D: Backup, E: Recovery.

Jeg har dog brug for IIS til at teste hjemmesider i, og derfor har jeg
investeret i XP Pro.

Men kan jeg (hvis ja, er der en, der vil vejlede mig) installere WinXP Pro
oven i min Home, uden jeg behøver bekymre mig om:
- nuværende installerede programmer
- de recoverydata på E-opdelingen samt backup data på D-opdelingen af
harddisken
går tabt.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-07-06 23:34

Michael Sørensen skrev:

<klip>
> Jeg har dog brug for IIS til at teste hjemmesider i, og derfor har jeg
> investeret i XP Pro.
<klip>

Hvis det er din eneste motivation for at skifte fra home til pro, så
installer IIS på home udgaven istedet, det kan godt lade sig gøre, omend det
ikke er helt trivielt.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 11:15

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis det er din eneste motivation for at skifte fra home til pro, så
> installer IIS på home udgaven istedet, det kan godt lade sig gøre, omend

Okay. Jeg har bare fået at vide - bl.a. i nyhedsgrupperne for tid siden - at
det ikke kunne lade sig gøre på Home-udgaven... Derfor var det min intension
at gøre det.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 23-07-06 19:16

"Michael Sørensen" <ms1 SNABELA skindbeni punktum dk> skrev i en meddelelse

> Okay. Jeg har bare fået at vide - bl.a. i nyhedsgrupperne for tid siden - at det ikke kunne lade sig gøre på
> Home-udgaven... Derfor var det min intension at gøre det.

En home er er Pro hvor der bare mangler bla. IIS. Faktisk kan en Home
installeres stor set som en Pro men ISS er dog ikke på CD-en. At logge
på f.eks. et domæne kan godt installeres på en Home f.eks.

Fra : Johnn Nekman

Dato : 23-07-06 06:22

En hurtig google og jeg fandt:
http://searchwincomputing.techtarget.com/expert/KnowledgebaseAnswer/0,289625,sid68_gci1189205,00.html
--
Johnn

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 11:14

"Johnn Nekman" <my@mail.private> skrev i en meddelelse

> En hurtig google og jeg fandt:
> http://searchwincomputing.techtarget.com/expert/KnowledgebaseAnswer/0,289625,sid68_gci1189205,00.html

Grunden til at jeg spurgte herinde var primært mine bekymringer for
- nuværende installerede programmer
- de recoverydata på E-opdelingen samt backup data på D-opdelingen af
idet jeg ikke ville ødelægge maskinens præ-installerede del med recovery
osv. og der var jeg usikker på en alm. guide fra nettet.