MS Windows
briani 27239
Ghoste Win XP
Fra : Kragen

Dato : 21-07-06 20:47

Har idag forsøgt at en Ghoste Win Xp Home.
Når jeg starter op på den nye hd. læser den godtnok Win XP ind, men stopper
ligefør skrivebordet kommer frem.
Hvad kan der være gået galt ??
Bo

Fra : Henning

Dato : 21-07-06 22:53

On Fri, 21 Jul 2006 21:47:13 +0200, "Kragen"
<bokrag@removetele2adsl.dk> wrote:

>Har idag forsøgt at en Ghoste Win Xp Home.
>Når jeg starter op på den nye hd. læser den godtnok Win XP ind, men stopper
>ligefør skrivebordet kommer frem.
>Hvad kan der være gået galt ??

Tja - meget Har du kørt chkdsk på den gamle disk inden du kloner?
Har du kørt på den nye?

Fra : Kragen

Dato : 21-07-06 23:18

> Tja - meget Har du kørt chkdsk på den gamle disk inden du kloner?
> Har du kørt på den nye?
Nej det har jeg ikke .!! Hvordan gør jeg det.?
Bo

Fra : Henning

Dato : 22-07-06 08:49

>Nej det har jeg ikke .!! Hvordan gør jeg det.?

I den gamle xp - højreklik på drevet - Egenskaber - Funktioner - vælg
fejlfinding på drevet. Alternativt; Start - Kør - chkdsk c: /f

Fra : Edmund

Dato : 21-07-06 23:10

Kragen wrote:
> [...]
> Når jeg starter op på den nye hd. læser den godtnok Win XP ind, men
> stopper ligefør skrivebordet kommer frem.

Du kan prøve at starte op i fejlsikker tilstand lige efter du har
ghostet.
(Sådan måtte jeg gøre med Drive Image en gang)

--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 10:03

"Kragen" <bokrag@removetele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Har idag forsøgt at en Ghoste Win Xp Home.
> Når jeg starter op på den nye hd. læser den godtnok Win XP ind, men
> [...]
Jeg plejer at disable smartsector copy. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor,
men bilder mig ind, at Windows skjuler nogle filer, som ghost "overser".

mvh Ebbe

Fra : Kragen

Dato : 22-07-06 11:33

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stopper
>>

> Jeg plejer at disable smartsector copy. Jeg kan ikke helt forklare
> hvorfor,
> men bilder mig ind, at Windows skjuler nogle filer, som ghost "overser".
>
> mvh Ebbe
>
> --
> Mænd holder ikke op med at lege fordi de bliver gamle.
> Mænd bliver gamle fordi de holder op med at lege.
>
>Nu er den gamle disk stået af.!! Suk. !! Men ald data er kommet over på den
>nye. Den kan bare ikke starte helt op på den nye. ( Det er sikkert noget af
Har den originale Xp CD. Er der mon noget jeg kan gøre uden at miste data.
Bo

Fra : Johnn Nekman

Dato : 22-07-06 12:01

On Sat, 22 Jul 2006 12:32:46 +0200, "Kragen"
<bokrag@removetele2adsl.dk> wrote:

>Har den originale Xp CD. Er der mon noget jeg kan gøre uden at miste data.
>Bo

Du kan evt. bruge recovery console ved at boote fra den. Og prøve
kommandoerne FixMBR og FixBoot.

Ellers kan det tænkes at en Win98SE boot floppy med fdisk kan hjælpe:
Boot den og kør "fdisk /mbr".
Johnn

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-07-06 13:20

> [...]

>Har idag forsøgt at en Ghoste Win Xp Home.
>Når jeg starter op på den nye hd. læser den godtnok Win XP ind, men stopper
Hvor har du ghost-imaget, på CD/DVD ? Eller er det fra disk-til-disk ?

Er det den samme maskine, bare med en ny HD ?

Hvor lang tid har den stået og ventet på at komme op ?

Med ghostwalk kan man få installationen til at lave en checkdisk ved
genstart, prøv det.

/Hans

Fra : Kragen

Dato : 22-07-06 13:44

> [...]
>
> Hvor lang tid har den stået og ventet på at komme op ?
>
> Med ghostwalk kan man få installationen til at lave en checkdisk ved

Har fået den nye HD til at starte up, men der mangler data. Den gamle hd HD
må have stået af under kopiering.
Ved ikke om den kan reddes.?
Det skal jeg nok spørge om i en anden gruppe.!!
Tak for hjælpen alle sammen.!!
Bo

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-07-06 14:53

On Sat, 22 Jul 2006 14:44:07 +0200, "Kragen"
<bokrag@removetele2adsl.dk> wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Har fået den nye HD til at starte up, men der mangler data. Den gamle hd HD
>må have stået af under kopiering.
Træls...

>Ved ikke om den kan reddes.?
http://www.runtime.org/products.htm "get data back" til hhv NTFS og
FAT er en mulighed. Lav en "image file",denne kan lægges på en tom
(stor nok) partition med DiskExplorer fra samme firma.
Kør en checkdisk på partitionen og se hvad der er tilbage.

/Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-07-06 14:31

> [...]
> Når jeg starter op på den nye hd. læser den godtnok Win XP ind, men
> stopper ligefør skrivebordet kommer frem.

Det lyder som om, at du har ghostet til en ny pc?? Så vil den typisk stoppe
der, fordi der i den gamle installation ligger nogle drivere til bl.a.
bundkortet, som ikke passer med en nye pc.
Hvis det er tilfældet, skal du boote på din win xp cd og vælge at lave en
reparationsinstallation. Første gang du tilbydes at reparere skal du springe
over, men når du kommer frem til selve installationsbilledet, skulle den
opdage, at win allerede er installeret, hvorfor du også får tilbudt at lave
en reparationsinstallation ved at trykke på r.
Fordelen er at alle programmer og data bibeholdes. Der smutter nogle drivere
og evt. lidt andre småting, men ellers plejer det at virke. Husk at indlæse
de nye bundkortdrivere, lydkort og grafikkortdrivere bagefter.

Kurt

Fra : Kragen

Dato : 22-07-06 14:42

> [...]
>
> Kurt
>Nej det det på den samme pc jeg har ghostet.!!
Skulle bare have en større hd i.!
Så kan jo lære at tage backup inden man begynder på sådan noget.
Tak alligevel.!
Bo