MS Windows
briani 27239
Clean-Box vil have adgang til internettet ~
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 21-07-06 07:57

Hej NG
Jeg bruger Clean-Box til at fjerne spam. Når computeren starter op vil
Clean-Box på nettet og hvergang det sker kommer Outlook frem og advarer om
at et program forsøger at få adgang til adresselisten. Hvordan får jeg
Outlook til at holde op med det og kan det gøres således at det kun er det
pågældende program der får uhindret adgang?
mvh
Kurt

Fra : Ole C

Dato : 21-07-06 11:25

Kurt Pedersen skrev blandt andet:

> [...]
> Hvordan får jeg Outlook til at holde op med det og kan det gøres
> således at det kun er det pågældende program der får uhindret adgang?

Det nemmeste er at afinstallere dit anti-spam program, som burde være helt
unødvendigt, da din udbyder er TDC, som har et ganske effektivt spamfilter.
Kig under Indstillinger via webmail om spamfilteret er aktiveret - og glem
alt om andre anti-spam programmer

--
vh
Ole C

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 21-07-06 23:36

"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Outlook til at holde op med det og kan det gøres således at det kun er det
> pågældende program der får uhindret adgang?

Funktioner -> Indstillinger -> Sikkerhed. Dette gælder så for alle
programmer. Der burde dog være en funktion i Clean-Box, som så går ind og
overtager denne sikkerhed, hvis det er et seriøst program.

Flemming Nielsen

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 22-07-06 03:16

Hej
Tak for jeres svar. Da jeg ikke kan overskue konsekvenserne af en evt.
ændring af instillingerne i Outlook så tror jeg nok at jeg leder det køre
som det gør i øjeblikket. Indtil videre. Med hensyn til TDC så er det da
ganske rigtigt at de har et godt spamfilter. Problemet er at jeg henter meil
andre steder fra og de er knap så god til at sortere spam fra. Jeg har valgt
Clean-Box fordi man her vælger dem man vil modtage fra og ikke bandlyser dem
man ikke vil have fra, det sker nemlig ganske automatisk når man først har
valgt dem man vil have fra. Sidst nævnte stak er jo i sagens natur væsentlig
mindre end den anden.
mvh
Kurt Pedersen