MS Windows
briani 27239
Skriv adgangskoden til netværket
Fra : Michael [2800]

Dato : 19-07-06 14:32

Min kamerat har lige installeret officepakken og efterfølgende er
computeren begyndt at poppe op med en meddelelse som lyder "Skriv
adgangskoden til netværket", når han forsøger at hendte post, men det er
først kommet efter han installeret officepakken og netværket virker
fint. Er der nogen der har en idé om hvad der sket og hvordan jeg fixer
det?

Der er i øvrigt tale om Windows XP
--
/michael

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-07-06 23:18

"Michael [2800]" <michael@mhcdan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> først kommet efter han installeret officepakken og netværket virker fint.
> Er der nogen der har en idé om hvad der sket og hvordan jeg fixer det?

Jeg kan forsøge. Han brugte sikkert Outlook Expres før til at hente post, og
efter installation af Officepakken bruger han nu Microsoft Outlook.
Microsoft Outlook har importeret hans indstillinger fra Outlook Express, på
nær hans password til e-mail. Det er dette password der er tilknyttet hans
e-mail der skal indtastes.

Flemming Nielsen

Fra : Michael [2800]

Dato : 20-07-06 04:48

Flemming Nielsen wrote:
> [...]
> nær hans password til e-mail. Det er dette password der er tilknyttet hans

Desværre nej. Det var også min tanke, men har tjekket og alle data (usr,
pswd, smtp, pop osv..) ser ud til at være i orden.

--
/michael

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 20-07-06 21:32

"Michael [2800]" <michael@mhcdan.dk> skrev i en meddelelse news:44befcf7$0$20296$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Desværre nej. Det var også min tanke, men har tjekket og alle data (usr, pswd, smtp, pop osv..) ser ud til at være i
> orden.

Ser ud til ? - enten virker det eller også gør det ikke
Hvilken ver. af office er det og bruger han Outlook nu ?
Hvad brugte han før ? Er der kommet en eksta konto med
som måske ikke bliver brugt ?

Fra : Michael [2800]

Dato : 21-07-06 14:54

Morten Jørgensen wrote:
> Ser ud til ? - enten virker det eller også gør det ikke
> Hvilken ver. af office er det og bruger han Outlook nu ?
> Hvad brugte han før ? Er der kommet en eksta konto med
> som måske ikke bliver brugt ?

Outlook 2003
Han har tidliger brugt Outlook Express og OE virker (hmm) og jeg har
tjekket om dataerne er ens og det er de.

--
/michael

Fra : KsNa

Dato : 21-07-06 18:38

> Outlook 2003
> Han har tidliger brugt Outlook Express og OE virker (hmm) og jeg har
> tjekket om dataerne er ens og det er de.

Nå der nu bliver spurgt efter adgangskoden, kan der så hentes post når den
er indtastet? Hvis ikke er brugernavn og/eller koden forkert.

Mvh.
Kim

Fra : Michael [2800]

Dato : 22-07-06 09:21

KsNa wrote:
> Nå der nu bliver spurgt efter adgangskoden, kan der så hentes post når den
> er indtastet? Hvis ikke er brugernavn og/eller koden forkert.
Den acceptere ikke passwordet, men det virker sjovt nok i Outlook Express.

--
/michael

Fra : KsNa

Dato : 22-07-06 13:23

> Den acceptere ikke passwordet, men det virker sjovt nok i Outlook Express.

Så må passwordet være forkert, kontakt din udbyder for at få det oplyst
eller få et nyt.

Mvh
Kim

Fra : Michael [2800]

Dato : 22-07-06 14:23

KsNa wrote:
> Så må passwordet være forkert, kontakt din udbyder for at få det oplyst
> eller få et nyt.
Nej for passwordet virker med Outlook Express.

--
/michael

Fra : KsNa

Dato : 22-07-06 19:29

> Nej for passwordet virker med Outlook Express.

Indtaster du selv passwordet hver gang, i begge programmer, altså det huskes
IKKE af programmet.

Har du kontroleret at der ikke ligger en gammel mail i udbakken, hvis der
ligger noget i udbakken så slet det inden du prøver påny.

Mvh
Kim

Fra : Michael [2800]

Dato : 22-07-06 22:58

KsNa wrote:
> Indtaster du selv passwordet hver gang, i begge programmer, altså det huskes
> IKKE af programmet.
Har prøvede at indtaste men der sker det samme.

> Har du kontroleret at der ikke ligger en gammel mail i udbakken, hvis der
> ligger noget i udbakken så slet det inden du prøver påny.
Har fjernet alt og oprettet en ny konto, samme resultat.

--
/michael

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 23-07-06 00:54

> Har prøvede at indtaste men der sker det samme.

> Har fjernet alt og oprettet en ny konto, samme resultat.

Har du prøvet at fjerne passwordet fra Outlook Expres, og indtaste det
password du bruger til Microsoft Outlook? Din ven har garanteret fået et nyt
password på et tidspunkt, og har ikke fået skrevet det nye password ned.

Flemming Nielsen

Fra : Michael [2800]

Dato : 23-07-06 11:07

Flemming Nielsen wrote:

> [...]
> password på et tidspunkt, og har ikke fået skrevet det nye password ned.

Jeg har ikke fjernet/slettet passwordet fra OE, men det er det samme
password jeg har brugt til Outlook.

Fra : KsNa

Dato : 23-07-06 09:17

> Har prøvede at indtaste men der sker det samme.

Hvor har du passwordet fra som du bruger i Outlook, er det oplyst af
udbyder?

Indtaster du selv passwordet i OutlookExpres, eller huskes det af
programmet?

Hvis det huskes af OutlookExpres, er der nok skiftet password så det der
står oplyst fra udbyder ikke passer mere.

Mvh
kim

Fra : Michael [2800]

Dato : 23-07-06 11:11

KsNa wrote:
> Hvor har du passwordet fra som du bruger i Outlook, er det oplyst af
> udbyder?
Jeg har passwordet dels fra min kammerat, men da jeg ikke var helt
sikker på at han huskede rigtigt så har jeg tjekket passwordet fra selve
OE (vha et program).

> Indtaster du selv passwordet i OutlookExpres, eller huskes det af
> programmet?
OU husker selv passwordet

> Hvis det huskes af OutlookExpres, er der nok skiftet password så det der
> står oplyst fra udbyder ikke passer mere.
Det forstår jeg ikke. Hvis passwordet virker i OE så er det vel netop
fordi det ikke er udskiftet og derfor virker og burde virke i Outlook.

--
/michael

Fra : KsNa

Dato : 23-07-06 11:30

> Jeg har passwordet dels fra min kammerat, men da jeg ikke var helt sikker
> på at han huskede rigtigt så har jeg tjekket passwordet fra selve OE (vha
> et program).

Dvs. du har brugt et program som kan fiske passwords ud af OutlookExpres, og
resultatet var det samme som kammeraten oplyste

> OU husker selv passwordet

> Det forstår jeg ikke. Hvis passwordet virker i OE så er det vel netop
> fordi det ikke er udskiftet og derfor virker og burde virke i Outlook.

Du kan jo prøve at slette det i OutlookExpres og skrive det selv, hvis det
ikke virker er det et problem med passwordet, hvis det virker er der en fejl
et andet sted i opsætningen på Outlook.

Hvem er udbyder og hvad står der i POP3 og SMTP server.

Mvh
Kim

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-07-06 12:40

Har du også prøvet: <http://support.microsoft.com/?id=290684>?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael [2800]

Dato : 23-07-06 19:07

Jeg installeret Officepakken igen og så virker skidtet

Jeg takker mange gange for jeres hjælp.

--
/michael