MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
genstarter
Fra : Frenzy

Dato : 17-07-06 23:31

Hej Gruppe

Har en maskine med XP. pro. Nogen gange nå den blir bedt om at lukke ned,
genstarter den i stedet. Mener det har været oppe før, men kan ikke huske
hvor det var man kunne fjerne et flueben.

Venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 17-07-06 23:41

"Frenzy" <Canasta@msn.com> skrev i en meddelelse news:44bc0f90$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> været oppe før, men kan ikke huske hvor det var man kunne fjerne et flueben.

Det kan der være flere grunde til, men mest sandsynlig er nok, at den
i BIOS står til at starte ved påvirkning/impuls på f.eks. modem eller
netkort

Fra : Frenzy

Dato : 18-07-06 00:02

">> Hej Gruppe

> Det kan der være flere grunde til, men mest sandsynlig er nok, at den
> i BIOS står til at starte ved påvirkning/impuls på f.eks. modem eller
> netkort
Mogens svarer

Tak Skal du ha, det kan jeg da undersøge.

VH

Mogens

Fra : L.E.P.

Dato : 18-07-06 11:38

Tue, 18 Jul 2006 00:31:02 +0200, skrev "Frenzy" <Canasta@msn.com> :

> [...]
>genstarter den i stedet. Mener det har været oppe før, men kan ikke huske
>hvor det var man kunne fjerne et flueben.

Det er nok fordi der opstår en systemfejl når den lukker ned.

Gå ind i

Kontrolpanel > System > Fanen Avanceret > afsnit Start og
Genoprettelse > knap Indstillinger

og fjern hak ved 'Genstart automatisk'.

Så vil du få en fejlmeddelelse uden at maskinen genstarter.

Hilsen Lars

Fra : Frenzy

Dato : 18-07-06 15:45

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Genoprettelse > knap Indstillinger
>
> og fjern hak ved 'Genstart automatisk'.
>
> Så vil du få en fejlmeddelelse uden at maskinen genstarter.

Tak til Lars, det var løsningen,

VH

Mogens